Assistentie Collega

Auteur Topic: Assistentie Collega  (gelezen 27410 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Motosmurf

  • Noodhulp/wijkzorg politie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #50 Gepost op: 11 september 2012, 11:21:43
Mooi om dat blauwe treintje te zien. Voor twee dingen ben ik bereid om maximaal te rijden: voor collega's en kinderen.

Waarbij uiteraard geldt dat aankomen verreweg het belangrijkste is, want als je onderweg een aanrijding krijgt heeft diegene voor wie je onderweg bent nog niks aan je.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #51 Gepost op: 11 september 2012, 12:13:13
Begrijp alleen niet waarom er 2 agenten solo in een auto zitten maar dat kan aan mij liggen  :D
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #52 Gepost op: 11 september 2012, 14:42:38
omdat het tijd kost om over te stappen... en waarschijnlijk die collega's niet bij elkaar op het bureau of dezelfde plek zaten...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #53 Gepost op: 11 september 2012, 18:24:52
Gisteren exact zo'n situatie gehad, alleen dan ipv 10km was het 25, en we waren de dichtstbijzijnde auto. Uiteindelijk is het bureau leeggestroomd en was er alsnog eerder hulp en kwamen we voor piet snot.. Ernstig rotgevoel aan overgehouden maar goed uitgepraat gelukkig.

Ja over die 10km. Hier mogen ze erg blij zijn als er een auto in de nacht binnen een straal van 10km rijdt. Op assistentie collega ga ik altijd rijden, sowieso in de nacht binnen een straal van 30km. Daar buiten is het maar net wat de situatie is. Bovendien ben ik als KMar medewerker niet voor de dekking van een klein gebied dus laten we ook niet echt een gebied (wat onder onze verantwoordelijkheid valt) leeg achter of zo.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #54 Gepost op: 11 september 2012, 18:37:02
Ja over die 10km. Hier mogen ze erg blij zijn als er een auto in de nacht binnen een straal van 10km rijdt. Op assistentie collega ga ik altijd rijden, sowieso in de nacht binnen een straal van 30km. Daar buiten is het maar net wat de situatie is. Bovendien ben ik als KMar medewerker niet voor de dekking van een klein gebied dus laten we ook niet echt een gebied (wat onder onze verantwoordelijkheid valt) leeg achter of zo.

Krijgt de KMar ook op een of manier een assistentie collega door van de regiopolitie (en andersom)? En kan de MK-P zien of er een KMar-eenheid in de regio rijdt? Zou een goede zaak zijn lijkt me...
Senior GGP / Oost-Brabant


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #55 Gepost op: 11 september 2012, 19:15:26
Weet dat de KMAR weleens naar een assistentie collega van de regio politie gaat. :)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #56 Gepost op: 11 september 2012, 19:32:55
melding assistentie collega is een melding waarbij alle collega's die het werk kunnen laten vallen, ook laten vallen en met gillende gympies tp gaan...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #57 Gepost op: 11 september 2012, 20:28:03
Weet dat de KMAR weleens naar een assistentie collega van de regio politie gaat. :)

Ik ken meerdere voorbeelden van de KMAR die rijdt op assistentie collega. Soms na een telefoontje van de ene meldkamer naar de andere. Schiphol zit bv erg in de buurt van Hoofddorp en Aalsmeer.

Ook zijn er eenheden van de KMAR die gewoon meeluisteren met de meldkamer van de regio en daar ook ingemeld zijn.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #58 Gepost op: 11 september 2012, 20:47:10
Steeds als ik topic "Assistentie Collega" voorbij zie komen op het forum laatste 2 dagen, of ik zie een "blauw treintje", moet ik altijd aan dit verhaal denken als burger en lijkt me best leuk om met jullie te delen:

Assistentie collega's

Auteur: Theo Iking

"Bij het lezen van de reeds geschreven testimonials m.b.t. de "assistentie collega´s" waarbij steevast een glimlach op mijn gezicht verschijnt, moest ik ook weer denken aan het volgende:

Via de plot kwam er een bericht binnen dat men assistentie collega´s nodig had.
De plottenist kon uit de berichtgeving niet direct opmaken waar dit moest zijn. Kennelijk lagen de collega´s al te rollen met één of meer verdachten. Het enige dat de plottenist kon verstaan dat het op "het grote plein" was.
De plottenist gaf dan ook door "assistentie collega´s" op de Dam.

Vervolgens vertrok dan ook de "blauwe trein" vanuit bureau Warmoesstraat. Altijd een fantastisch gezicht, hollende en schreeuwende collega´s om ruimte te maken, gevolgd door de collega´s in burger met hun korte wapenstok er achteraan. (Recherche moest van de 2e etage komen).
Het was één lint dat door de Warmoesstraat richting de Dam rende om hulp te verlenen. Ook nu was het weer een groep van z´n 25/30 dienders.

Echter op de Dam aangekomen was er totaal niets te zien. Enkele collega´s stonden daar al met hun tong op de enkels uit te hijgen. Op de Dam kregen we vervolgens te horen dat de locatie verkeerd was en dat de assistentie collega´s verzocht werd op het Stationsplein van het Centraal Station..
Even was er een moment van aarzeling, je zag iedereen om zich heen kijken.

Wat er toen gebeurde had men eigenlijk moeten filmen.

De eerste collega´s met een goede conditie zag je gelijk alweer de sprint aantrekken, over het Damrak richting CS.
Andere collega´s holden naar de taxi-standplaats om een taxi te vorderen.
Weer andere collega´s sprongen achter op brommers en fietsers richting CS.
Andere collega´s sprongen in de vertrekkende tram, de trambestuurder tot spoed aanmanend en anderen die even te laat waren sprongen achter op de tram.

Een schitterend gezicht meerdere collega´s die achter aan de tram hingen en op de treeplanken aan de zijkant van de tram stonden, taxi´s gevuld met op elkaar gestapelde dienders. Zo ging weer de gehele "blauwe trein" over het Damrak richting CS om een collega te helpen..

Tja, het was een mooie tijd."



© http://www.bureauwarmoesstraat.nl/


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #59 Gepost op: 11 september 2012, 20:49:39
Ik ken meerdere voorbeelden van de KMAR die rijdt op assistentie collega. Soms na een telefoontje van de ene meldkamer naar de andere. Schiphol zit bv erg in de buurt van Hoofddorp en Aalsmeer.

Ook zijn er eenheden van de KMAR die gewoon meeluisteren met de meldkamer van de regio en daar ook ingemeld zijn.
Gamma. ;)