Assistentie Collega

Auteur Topic: Assistentie Collega  (gelezen 27412 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #60 Gepost op: 11 september 2012, 20:49:53
Steeds als ik topic "Assistentie Collega" voorbij zie komen op het forum laatste 2 dagen, of ik zie een "blauw treintje", moet ik altijd aan dit verhaal denken als burger en lijkt me best leuk om met jullie te delen:

Assistentie collega's

Auteur: Theo Iking

"Bij het lezen van de reeds geschreven testimonials m.b.t. de "assistentie collega´s" waarbij steevast een glimlach op mijn gezicht verschijnt, moest ik ook weer denken aan het volgende:

Via de plot kwam er een bericht binnen dat men assistentie collega´s nodig had.
De plottenist kon uit de berichtgeving niet direct opmaken waar dit moest zijn. Kennelijk lagen de collega´s al te rollen met één of meer verdachten. Het enige dat de plottenist kon verstaan dat het op "het grote plein" was.
De plottenist gaf dan ook door "assistentie collega´s" op de Dam.

Vervolgens vertrok dan ook de "blauwe trein" vanuit bureau Warmoesstraat. Altijd een fantastisch gezicht, hollende en schreeuwende collega´s om ruimte te maken, gevolgd door de collega´s in burger met hun korte wapenstok er achteraan. (Recherche moest van de 2e etage komen).
Het was één lint dat door de Warmoesstraat richting de Dam rende om hulp te verlenen. Ook nu was het weer een groep van z´n 25/30 dienders.

Echter op de Dam aangekomen was er totaal niets te zien. Enkele collega´s stonden daar al met hun tong op de enkels uit te hijgen. Op de Dam kregen we vervolgens te horen dat de locatie verkeerd was en dat de assistentie collega´s verzocht werd op het Stationsplein van het Centraal Station..
Even was er een moment van aarzeling, je zag iedereen om zich heen kijken.

Wat er toen gebeurde had men eigenlijk moeten filmen.

De eerste collega´s met een goede conditie zag je gelijk alweer de sprint aantrekken, over het Damrak richting CS.
Andere collega´s holden naar de taxi-standplaats om een taxi te vorderen.
Weer andere collega´s sprongen achter op brommers en fietsers richting CS.
Andere collega´s sprongen in de vertrekkende tram, de trambestuurder tot spoed aanmanend en anderen die even te laat waren sprongen achter op de tram.

Een schitterend gezicht meerdere collega´s die achter aan de tram hingen en op de treeplanken aan de zijkant van de tram stonden, taxi´s gevuld met op elkaar gestapelde dienders. Zo ging weer de gehele "blauwe trein" over het Damrak richting CS om een collega te helpen..

Tja, het was een mooie tijd."



© http://www.bureauwarmoesstraat.nl/
GE-WEL-DIG.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 11 september 2012, 20:51:00
Geweldig. ;D


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #62 Gepost op: 11 september 2012, 21:05:56
Zeker leuk verhaal.

Zo staan er trouwens nog meer van op de site  O0 http://www.bureauwarmoesstraat.nl/ > Testimonials
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #63 Gepost op: 11 september 2012, 21:58:39
Krijgt de KMar ook op een of manier een assistentie collega door van de regiopolitie (en andersom)? En kan de MK-P zien of er een KMar-eenheid in de regio rijdt? Zou een goede zaak zijn lijkt me...

Even terug in de scannertijd en ik gok het erop dat het in deze C2000 tijd nog steeds het zelfde is.

In Rotterdam - Rijnmond hoorde je regelmatig in de scannertijd de 27.31 ( als ik het roepnummer goed heb ) en soms
nog een 2e voertuig zich in melden bij de politie meldkamer.
Van vrijdagmiddag t/m zondagochtend ( einde uitgaansnacht ) was dit eigenlijk standaard in mijn regio maar het kwam
ook op andere dagen voor.
De KMAR reed op heel veel meldingen mee als 2e of 3e c.q. 4e voertuig en als mijn geheugen goed is en er was geen DHV vrij
dan werd de 27.31 opgeroepen met de vraag is men in de buurt en of men alvast kon kijken.

Het enige wat ik niet meer precies weet is of men meedeed van Rotterdam Zestienhoven of Standplaats Dordrecht of
De Nederlandse Bank die op de Rederijstraat zat. Het is in ieder geval 1 van deze 3 locaties.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #64 Gepost op: 11 september 2012, 22:08:26
Krijgt de KMar ook op een of manier een assistentie collega door van de regiopolitie (en andersom)? En kan de MK-P zien of er een KMar-eenheid in de regio rijdt? Zou een goede zaak zijn lijkt me...
Spraak tijdje geleden met een heer en dame van de locatie Apeldoorn. Deze vertelde mij dat zij bijna altijd als zij surveillance reden in ieder geval 1 porto of mobi op de regio hadden staan waar ze rondrijden. Of zij zich inmelden weet ik niet, maar wel reden ze vaak mee op de grotere meldingen. Daarnaast lopen ze ook veelal samen met de regio op de uitgaansavonden en dan heb je ook de kruisbestuiving met het radio verkeer.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #65 Gepost op: 11 september 2012, 22:16:09
In deze regio werken wij zelfs zeer nauw samen met de KMAR. Dagelijks gecombineerde surveillance in de nachtdiensten, soms extra KMAR-eenheid welke actief meeluistert/rijdt op onze meldingen. Melden zich netjes in en statussen ook. Bijna alle noodhulp gespreksgroepen van politie Nederland staan in de KMAR porto's geprogrammeerd.

 :)


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #66 Gepost op: 11 september 2012, 23:02:05
Spraak tijdje geleden met een heer en dame van de locatie Apeldoorn. Deze vertelde mij dat zij bijna altijd als zij surveillance reden in ieder geval 1 porto of mobi op de regio hadden staan waar ze rondrijden. Of zij zich inmelden weet ik niet, maar wel reden ze vaak mee op de grotere meldingen. Daarnaast lopen ze ook veelal samen met de regio op de uitgaansavonden en dan heb je ook de kruisbestuiving met het radio verkeer.

Klopt, ik heb meerdere malen een koppeltje gezien in de binnenstad van Apeldoorn met 1 politie en 1 KMar diender. Vooral op uitgaansavonden.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #67 Gepost op: 11 september 2012, 23:59:19
Mooi verhaal van de Dam en het Stationsplein. Daarom is het ook zo belangrijk dat je verteld over de porto waar je uithangt. Al is het een simpele staandehouding. Het roepen van assistentie collega en je roepnummer is dan voldoende voor de juiste lokatie. :)

Vanuit Schiphol rijden wij wel op assistentie collega in de omgeving van Schiphol (Hoofdorp, Badhoevedorp, etc). Het komt nauwelijks voor en we moeten natuurlijk wel geïnformeerd worden. Praktijkvoorbeelden zijn The Challenge in Hoofddorp waar het meerdere malen uit de hand liep, een massale knokpartij in Badhoevedorp en het ontzetten van politiebureau Hoofddorp. 0098
Andersom ook wel eens hulp gehad overigens vanuit Kennemerland.

Op zich is het op Schiphol in de terminal vooral taak van de meldkamer om ondanks de assistentie collega toch nog een beetje te dosseren. Ik heb wel eens bij een assistentie gestaan in een vliegtuig...samen met nog meer dan 100 collega's. :-X De aviobrug stond vol (werd een soort erehaag voor de verdachte) en de pier was compleet blauw geverfd....ik kon gewoon niet meer lopen van de drukte... Tja, als er 1 plek is waar je assistentie collega niet over je wil laten afroepen als verdachte... ;D


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #68 Gepost op: 12 september 2012, 00:01:12
Hoe vaak gebeurt het dat er ass. collega wordt afgeroepen of is dat beschermde informatie?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #69 Gepost op: 12 september 2012, 00:06:02
Je zou dat wel beter aan voorlichting kunnen vragen. Ik heb de exacte cijfers niet. Verschilt denk ik ook per regio. KMar breed hooguit een paar keer per jaar schat ik in. Daarbij meegerekend de keren dat de KMar rijdt op assistentie collega die door de politie wordt afgegeven.