Assistentie Collega

Auteur Topic: Assistentie Collega  (gelezen 27642 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #10 Gepost op: 19 december 2003, 19:06:23
Ja, Christian, daar heb je op zich gelijk in....alleen is assistentie collega het 112 bellen van een agent.....en vwb die wapens......als je door een groep bedreigt wordt, kom je met je wapenstok niet zo ver, met pepperspray mag je niets, en je vuurwapen blijft ook waar ie zit, omdat je niet gaat schieten op iemand die je slaat....is nl een stuk wetgeving van....Ambtsinstructie.....

Daarnaast wordt er ook voor een ambulance of brandweerwagen die in nood is(bijvoorbeeld lastige patient/omgeving) hard gereden.....iig in amsterdam....maar ja...daar is het misschien ook teveel nodig...zie wat er in west allemaal gebeurt met een ambu :-\

Maar ja...dit is natuurlijk weer een verdedigende reactie...en uiteindelijk heb je toch wel gelijk vwb de risiscos die je neemt...maar ik denk dat je zonder "assistentie" sommige situaties dan niet ingaat als je nog geen backup hebt....maar dat is natuurlijk persoonlijk......

m vr gr
jvo
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

jur

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 21 december 2003, 16:53:12
"Assistentie collega" is, voor zover ik het altijd heb begrepen, de noodkreet op het net waarbij alle regels bij de politie op zij worden gezet. Op zich valt dit allemaal wel te verklaren of te rechtvaardigen. Maar zoals al door eerdere posters gesteld: je staat niet onder of boven de wet...

Uit je betoog en je vervolgreacties begrijp ik dat je zelf goed bewust bent van de risico's die je hebt genomen. Blijf dat dan ook de volgende keer in het achterhoofd houden en neem niet van die grote risico's... want wat zeg jij zelf tegen een verkeerstovertreder die jij wil gaan verbaliseren? "Wees altijd verdacht op het onverwachte?" Wat nu als er toch een fietser met een zatte kop en zonder licht op dat kruispunt had gereden?

Trouwens, ik moet wel opmerken dat ik het respectabel ben dat je hier eerlijk over bent en ook je fout wil toegeven. Daar kunnen collega's van jou een voorbeeld aan nemen.

Generalist Amsterdam

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #12 Gepost op: 16 augustus 2009, 18:22:15
Beste collega's van de politie en andere belangstellenden,

Het spijt mij zeer, maar ik vind het vrij onprofessioneel om dit soort onderwerpen over het internet te bespreken. Immers iedereen kan deze berichten zien. Dus alsjeblieft, voer deze discussies niet op het internet maar doe het met collega's onder elkaar in de typekamer / schrijfkamer of hoe dat ook heet in een korps wat niet van AA is. Ik begrijp dat je soms ergens mee zit, heb ik namelijk ook wel eens. Echter: bespreek dit soort dingen niet over het internet ;)

Beetje mosterd na de maaltijd geloof ik als ik naar de data kijk van de berichten ;D
Prettige dag nog en werkse!

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #13 Gepost op: 16 augustus 2009, 18:33:19
Het spijt mij zeer, maar ik vind het vrij onprofessioneel om dit soort onderwerpen over het internet te bespreken. Immers iedereen kan deze berichten zien.

Wat is het probleem? Ik ben een buitenstaander, dus iemand die in jouw ogen dit niet hoort te lezen. Wat kan ik ermee? Welk misbruik zou ik ervan kunnen maken? Het is gewoon leuk om te lezen dat agenten ook maar mensen zijn en toch graag een tandje bij zetten als de veiligheid van een collega in het geding raakt. Het hele internet staat vol met dit soort verhalen en niet in de laatste plaats dit forum...

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #14 Gepost op: 16 augustus 2009, 18:56:22
Beste collega's van de politie en andere belangstellenden,

Het spijt mij zeer, maar ik vind het vrij onprofessioneel om dit soort onderwerpen over het internet te bespreken. Immers iedereen kan deze berichten zien. Dus alsjeblieft, voer deze discussies niet op het internet maar doe het met collega's onder elkaar in de typekamer / schrijfkamer of hoe dat ook heet in een korps wat niet van AA is. Ik begrijp dat je soms ergens mee zit, heb ik namelijk ook wel eens. Echter: bespreek dit soort dingen niet over het internet ;)

Beetje mosterd na de maaltijd geloof ik als ik naar de data kijk van de berichten ;D
Prettige dag nog en werkse!

Beste Collega, gezien je naam mag ik daar wel van uit gaan gok ik zomaar. Ik ben het niet helemaal met je eens... JA dit soort dingen kun je bespreken op je werk. Maar heeft het niets met proffesionaliteit te maken. Het gaat hier niet om beroepsgeheimen, of andere geheime werkprocedures...

Het gaat om een pit-rit na de roep om assistentie collega en welke afwegingen hij daarbij heeft gemaakt. Ik vind het getuigen van zelfkennis en proffesioneel gedrag om achteraf zichzelf kwetsbaar op te stellen en hier e.e.a. over af te vragen. Mogelijk om een volgende keer andere beslissingen te nemen. Om het dan onpreffesioneel te noemen vind ik erg ver gaan. De politie is een open en integer apparaat en dit soort dingen kunnen wat mij betreft gewoon in de openheid besproken worden...juist omdat dit er voor kan zorgen dat we net even wat veiliger gaan werken ?
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Glenn2

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 16 augustus 2009, 19:46:46
Een agent die open en bloot zijn twijfels over zijn eigen genomen risico's durft te tonen verdient wat mij betreft een lintje.

Het zou een ander verhaal zijn als hier geheime tactieken en instructies stonden. Die staan hier niet. Lekker laten staan dus.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #16 Gepost op: 16 augustus 2009, 20:11:30
Kan het niet anders dan er mee eens zijn.
Juist het feit dat je de risico's even in alle openheid analyseert ten opzichte van het doel waarvoor de risico's zijn genomen is een teken dat je niet zomaar wat doet. Bij sommige buitenstaanders wordt er nog steeds gedacht dat men met OGS rijdt omdat de nasi/patat anders koud wordt.

Enige kanttekening die ik wil plaatsen bij de analyse.
Ik kan nergens teruglezen dat er mensen via "de bak" melden dat ze ook ter plaatse gaan met een verwachte aankomsttijd.
Dit is zeker ook een criterium om je rijsteil op aan te passen.

(misschien dat wij met een iets andere werkwijze bezig zijn)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

SRich

• Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 16 augustus 2009, 21:36:52
OT:

ik vind in ieder geval bewonderingswaardig dat die agent er openlijk voor uit durft te komen..

Verder zijn hier nog meer forumemrs die een assistentie collega's hebben gehad ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P

mike

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 16 augustus 2009, 21:45:31
OT:

ik vind in ieder geval bewonderingswaardig dat die agent er openlijk voor uit durft te komen..

Verder zijn hier nog meer forumemrs die een assistentie collega's hebben gehad ?

Ik kan ze niet meer tellen(zelf gelukkig nog nooit hoeven roepen). Maar vaak zat collega's te hulp geschoten. Maar wij hebben het voordeel dat we in de luxe positie in de stad zitten. Dus als het nodig is dan heb je zo assistentie. Daarom kan ik respect oprengen voor collega's die in de meer landelijke gebieden werken. Daar moet je langer wachten.

mvg
Mike

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #19 Gepost op: 17 augustus 2009, 10:10:16
Respect voor je verhaal. Zeker omdat je een en ander bloot geeft en durft te delen. Het blijft moeilijk om een oordeel te vellen. We weten allemaal dat het niet goed is, maar ik snap het wel.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.