Flister: Uitschakelen autoradio door hulpdiensten

Auteur Topic: Flister: Uitschakelen autoradio door hulpdiensten  (gelezen 53708 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #60 Gepost op: 24 augustus 2010, 11:33:16
Mij lijkt dit systeem eerder een gevaar dan wat anders. Omdat wanneer mensen de radio niet meer horen gaan kijken wat er aan de hand is met hun radio. Daardoor letten ze niet meer op de weg en is de kans groter op ongevallen.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #61 Gepost op: 24 augustus 2010, 18:40:55
De functie van de autoradio die dit signaal oppikt kan zover ik weet uitgeschakeld worden zodat je 'eigen' muziek niet wordt onderbroken. Weet iemand of dat klopt?


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #62 Gepost op: 24 augustus 2010, 19:23:29
De functie van de autoradio die dit signaal oppikt kan zover ik weet uitgeschakeld worden zodat je 'eigen' muziek niet wordt onderbroken. Weet iemand of dat klopt?
Klopt het is gewoon zeg maar het zelfde als dat file systeem


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #63 Gepost op: 24 augustus 2010, 20:45:02
Het werkt via TA (Traffic Announcement) en dat is een onderdeel van RDS (Radio Data Systeem) andere onderdelen van RDS zijn onder andere pty (Program type) en AF (Alternative Frequency).

Als je op je radio een knopje met TA hebt kun je het aan en/of uit zetten.


http://users.telenet.be/rudi.maes/1studio5/rds.htm


 998765
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #64 Gepost op: 24 augustus 2010, 22:24:38
Jazeker, veel te veel herrie op straat. Ik ben in Den Haag elke dag op de weg en je hoort hier zo vaak sirenes, dat nauwelijks meer iemand opzij gaat. Het valt dus niet meer op en dat is nu juist de bedoeling.
Nooit geweten dat mijn fiets een autoradio heeft... ;)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #65 Gepost op: 31 augustus 2010, 00:51:26
Volgens mij gaat het bij mij ook niet lukken. :'(
Mijn hoofd in een helm, en oordoppen in mijn oren.

Ik heb geen radio op de motor.  998765

Maar wel een goed plan, alles om de aanwezigheid van hulpdiensten duidelijk te maken, is welkom.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #66 Gepost op: 31 augustus 2010, 08:59:49
Volgens mij gaat het bij mij ook niet lukken. :'(
Mijn hoofd in een helm, en oordoppen in mijn oren.

Ik heb geen radio op de motor.  998765

Maar wel een goed plan, alles om de aanwezigheid van hulpdiensten duidelijk te maken, is welkom.

Een paar grote spiegels  0098
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Kanarie

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 31 augustus 2010, 10:39:07
Mij lijkt dit systeem eerder een gevaar dan wat anders. Omdat wanneer mensen de radio niet meer horen gaan kijken wat er aan de hand is met hun radio. Daardoor letten ze niet meer op de weg en is de kans groter op ongevallen.

Ik heb het 1x mee mogen maken. Je radio valt niet gewoon uit, maar in plaats van de muziek hoor je een geluid dat lijkt op een sirene. De hint was mij in ieder geval meteen duidelijk, terwijl ik niet eens wist dat dat kon gebeuren met mijn radio.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #68 Gepost op: 31 augustus 2010, 10:46:04
Systemen die 'ingrijpen' op radio lijken mij een heilloze weg; in de zin van: we gaan steeds meer in de richting van IPod's en complete PC's in de auto; draadloos internet waar muziek overheen wordt gestreamd; digitale radio zoals DAB en satellietsystemen zoals Sirius etc.

Met andere woorden: over 3 tot 5 jaar zou de analoge autoradio met RDS wel eens verleden tijd kunnen zijn.

Peen
Redacteur van


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #69 Gepost op: 31 augustus 2010, 11:54:55
Systemen die 'ingrijpen' op radio lijken mij een heilloze weg; in de zin van: we gaan steeds meer in de richting van IPod's en complete PC's in de auto; draadloos internet waar muziek overheen wordt gestreamd; digitale radio zoals DAB en satellietsystemen zoals Sirius etc.

Met andere woorden: over 3 tot 5 jaar zou de analoge autoradio met RDS wel eens verleden tijd kunnen zijn.

Peen

Op dab-autoradio's zit ook RDS.


@vuurvlieg

http://ja-jp.facebook.com/topic.php?uid=10150089753960601&topic=22910
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”