0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
De functie van de autoradio die dit signaal oppikt kan zover ik weet uitgeschakeld worden zodat je 'eigen' muziek niet wordt onderbroken. Weet iemand of dat klopt?
Het werkt via TA (Traffic Announcement) en dat is een onderdeel van RDS (Radio Data Systeem) andere onderdelen van RDS zijn onder andere pty (Program type) en AF (Alternative Frequency).Als je op je radio een knopje met TA hebt kun je het aan en/of uit zetten.http://users.telenet.be/rudi.maes/1studio5/rds.htm
Jazeker, veel te veel herrie op straat. Ik ben in Den Haag elke dag op de weg en je hoort hier zo vaak sirenes, dat nauwelijks meer iemand opzij gaat. Het valt dus niet meer op en dat is nu juist de bedoeling.
Volgens mij gaat het bij mij ook niet lukken. Mijn hoofd in een helm, en oordoppen in mijn oren.Ik heb geen radio op de motor. Maar wel een goed plan, alles om de aanwezigheid van hulpdiensten duidelijk te maken, is welkom.
Mij lijkt dit systeem eerder een gevaar dan wat anders. Omdat wanneer mensen de radio niet meer horen gaan kijken wat er aan de hand is met hun radio. Daardoor letten ze niet meer op de weg en is de kans groter op ongevallen.
Systemen die 'ingrijpen' op radio lijken mij een heilloze weg; in de zin van: we gaan steeds meer in de richting van IPod's en complete PC's in de auto; draadloos internet waar muziek overheen wordt gestreamd; digitale radio zoals DAB en satellietsystemen zoals Sirius etc.Met andere woorden: over 3 tot 5 jaar zou de analoge autoradio met RDS wel eens verleden tijd kunnen zijn.Peen