Flister: Uitschakelen autoradio door hulpdiensten

Auteur Topic: Flister: Uitschakelen autoradio door hulpdiensten  (gelezen 53706 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #100 Gepost op: 21 januari 2012, 00:59:04
Vanmiddag nabij Nieuwegein kwam ik een Volkswagen Transporter tegen uit Drenthe, van het UMCG. Deze schakelde mijn autoradio uit en ik hoorde wat piepjes. Geen drietoon maar gewoon droog piep----piep---piep. Ik ben er wel positief over na deze onverwachte praktijk-test.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #101 Gepost op: 21 januari 2012, 01:49:24
Vanmiddag nabij Nieuwegein kwam ik een Volkswagen Transporter tegen uit Drenthe, van het UMCG. Deze schakelde mijn autoradio uit en ik hoorde wat piepjes. Geen drietoon maar gewoon droog piep----piep---piep. Ik ben er wel positief over na deze onverwachte praktijk-test.

Je schrijft dat je hem tegen kwam. Dus in tegenovergestelde richting.
Op hoeveel meters schakelde je radio uit?
Ik had vanmiddag een UMCG Drenthe auto die mij achterop kwam, reed trouwens netjes (zo rond de 150).
Viel mij op dat in het midden het wit ook mee flitst in de balk (dit even terzijde).
En opvallend een ambuklever. (wat een idioot)
Volgens mij werd ook mijn radio uitgeschakeld al duurde dat maar kort. Dit was rond 13:45 u, richting groningen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #102 Gepost op: 21 januari 2012, 01:59:33
Dit was rond 13:45 u, richting groningen.
Haha, toen reed ik ook richting Groningen  ^-^
Zag je nog een Rode Punto voorbij flitsen?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #103 Gepost op: 21 januari 2012, 02:01:46
Haha, toen reed ik ook richting Groningen  ^-^
Zag je nog een Rode Punto voorbij flitsen?

Haha, ok. Volgens mij zitten we vaker op dezelfde weg.
Geen rode Punto gezien. Heb jij nog een blauwe connect gezien dan?  ;)
Ik ga denk ik mijn nick op mijn achterruit plakken.

Heb jij die ambu ook gezien dan?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #104 Gepost op: 21 januari 2012, 02:15:02
Om nog even offtopic te blijven e050 998765
Nee, die zag ik niet, wel die motoragent met laser naast een digitale flitspaal en een Mercedesbestuurder waar ik mij maar stil over houdt. 998765
Nickname zou wel een optie zijn. >:D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #105 Gepost op: 21 januari 2012, 02:31:52
Je schrijft dat je hem tegen kwam. Dus in tegenovergestelde richting.
Op hoeveel meters schakelde je radio uit?

Op een kruispunt vanaf een meter of 15 / 20 ;) was het signaal hoorbaar. Ik had groen om linksaf te slaan, ambulance reed in tegenovergestelde richting rechtdoor.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #106 Gepost op: 21 januari 2012, 09:40:55
Om nog even offtopic te blijven e050 998765
Nee, die zag ik niet, wel die motoragent met laser naast een digitale flitspaal en een Mercedesbestuurder waar ik mij maar stil over houdt. 998765
Nickname zou wel een optie zijn. >:D

Die zag ik ook, vreemde situatie was dat. Iedereen reed wel netjes 50 en 60, terwijl je 70 mag daar.  ;D

Goed, maar weer ON-TOPIC.

Op een kruispunt vanaf een meter of 15 / 20 ;) was het signaal hoorbaar. Ik had groen om linksaf te slaan, ambulance reed in tegenovergestelde richting rechtdoor.

Dan is de straal ook niet zo erg groot. Ik schat in dat je ongeveer 10 seconden voordat de ambu er is de tijd hebt om dan weg te komen. Zou wat mij betreft best wat meer tijd tussen mogen zitten.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #107 Gepost op: 23 januari 2012, 11:13:13
Dan is de straal ook niet zo erg groot. Ik schat in dat je ongeveer 10 seconden voordat de ambu er is de tijd hebt om dan weg te komen. Zou wat mij betreft best wat meer tijd tussen mogen zitten.

Krijg je dan niet dat  mensen te veel gaan rondzoeken naar de ambu?


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #108 Gepost op: 23 januari 2012, 12:12:32
Hoop niet dat als dat systeem er komt ze het verder laten uitzenden. Ik woon recht tegenover een ambulance post, als ik de ramen dicht hou heb ik geen last van de OGS (huisbaas heeft zelfs speciale kunststof geluidschermen voor de ramen geplaatst) maar als ik straks ook al om de haverklap geen radio kan luisteren omdat het signaal weggedrukt wordt... zou ik niet fijn vinden.

Er moeten betere manieren zijn dan stoorsignalen uitzenden.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #109 Gepost op: 23 januari 2012, 19:50:59
Hoop niet dat als dat systeem er komt ze het verder laten uitzenden. Ik woon recht tegenover een ambulance post, als ik de ramen dicht hou heb ik geen last van de OGS (huisbaas heeft zelfs speciale kunststof geluidschermen voor de ramen geplaatst) maar als ik straks ook al om de haverklap geen radio kan luisteren omdat het signaal weggedrukt wordt... zou ik niet fijn vinden.

Er moeten betere manieren zijn dan stoorsignalen uitzenden.

Bij mijn weten wordt het signaal verstuurd via de RDS. De meeste radio's in huis hebben deze functie (nog) niet.
Nieuwere radio's echter wel en dan zal het inderdaad lastig worden. Maar ik denk ook dat de "Flister" (want zo heet dat ding  ;) ) uitgeschakeld kan worden door de chauffeur. Dus misschien gebruiken ze hem pas even verder in de straat.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.