Nog even over het al dan niet laten herbezetten door het VG: de beroepsploeg kan sowieso tot 08.00 uur morgenochtend blijven herbezetten indien nodig. Met het VG zal dat een stuk lastiger zijn ivm andere verplichtingen. Bovendien is het aflossen van individuele VG-ers gemakkelijker op de kazerne in het eigen verzorgingsgebied dan in the middle of nowhere (lees: BEM-gebied Botlek-Europoort-Maasvlakte).
Beste antwoord, er wordt gewoon aan de prive situatie van de VG'er gedacht
Ik weet niet of het een overweging was, maar ik vind het wel een goed punt ! Zo weer wat geleerd
Wat de opmerking van Rick betreft; Ook een goed punt (alhoewel ze volgens mij prio 3 gingen). Herbezetten met kazerne's waar een VG is, is natuurlijk altijd beter. Enige maar die ik heb is dat je nu beroepskazernes leeg gaat trekken op andere plaatsen. Maar het punt van Enrique mee nemend, een VG herbezetting op de eigen kazerne opent wel de deuren om flexibel om te gaan met eventuele wisselingen.
Qua incident goed om te zien dat er (van een afstand gezien) geen risico's genomen worden en dat het allemaal zo afloopt.