politie in handboeien geslagen en dienstwapen gestolen

Auteur Topic: politie in handboeien geslagen en dienstwapen gestolen  (gelezen 4333 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #10 Gepost op: 2 november 2008, 20:07:56
Wat ik niet begrijp is dat de persoon die aangehouden is niet is fouilleerd en is geboeid.
En dan kan er een agent bij  blijven.

Als je niet bekend bent met de details van het betrefende incident is dat mischien moeilijk te begrijpen. Echter ben ik dat wel en ik kan je vertellen dat er goed is gehandeld gezien de omstandigheden.

mvg
Mike


Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #11 Gepost op: 2 november 2008, 20:42:41
Afgaande op de bovenstaande berichten lijkt het mij, dat de politie zeer correct heeft gehandeld.
Achteraf, maar dat is achteraf,  had dit de politieman in kwestie wel z'n leven kunnen kosten.
Gelukkig is dit goed afgelopen en ik denk, dat die man in de toekomst niet "zo weinig mogelijk bevoegdheden"
gebruikt, maar meer "binnen de bevoegdheden". En dat is alleen maar zeer begrijpelijk.
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #12 Gepost op: 3 november 2008, 12:45:22
Zonder op de betrefende zaak in te gaan. Wil ik nog wel iets kwijt,

Als politieman kom je vaak bij een gebeurtenis, zonder dat je precies weet wat er aan de hand is. Dat is lastig maar hoort bij het vak. Achteraf is het altijd makelijk oordelen met alle info die dan beschikbaar is. Maar op het moment van de aktie heb je vaak niet alle info over de verdachte, de vraag is zelf of het al verdachte zijjn in bepaalde situaties.

Wat ik al eerder vertelde, de politiemensen hebben gezien de omstandigheden gehaneld zoals het hoort, en een volgende keer zal het ook weer niet veel anders gaan.

gr
Mike


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #13 Gepost op: 12 november 2008, 09:48:35
Mike waarom zet je dan gewoon niet neer wat er wel is voorgevallen? Nu zit iedereen met vraagtekens.
Het heeft gewoon in de media gestaan of het stond er verkeerd. Kan natuurlijk ook.
Wat ik heb vernomen is dat er 2 collega's die gasten staande houden, waarna er één op de vlucht slaat.
Daar gaat de ene collega achteraan en nog een koppel in een dmv.
Hierdoor blijft de andere collega achter met de even later vuurwapentrekkende verdachte.
Op dat moment denk je volgens mij alleen maar aan overleven en hopen dat de verdachte niet een triggervingertje heeft.

Weer een casus voor het IBT.

En voor de collega's hoop ik dat ze er bovenop komen.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 19 november 2008, 18:27:35
Mike waarom zet je dan gewoon niet neer wat er wel is voorgevallen? Nu zit iedereen met vraagtekens.
Het heeft gewoon in de media gestaan of het stond er verkeerd. Kan natuurlijk ook.

Dit is verder via PM afgehandeld / beantwoord..? Of heeft Mike nog niet gereageerd?  :)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #15 Gepost op: 19 november 2008, 18:42:54
Dit is verder via PM afgehandeld / beantwoord..? Of heeft Mike nog niet gereageerd?  :)

Meer informatie als Zorbacop hier (vanuit de media bijelkaar gezocht) neergezet heeft zal mike toch niet kunnen verstrekken denk ik, volgens mij is het verhaal zo aardig compleet, completer wordt het alleen van namen en lokaties....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #16 Gepost op: 19 november 2008, 21:27:47
Meer informatie als Zorbacop hier (vanuit de media bijelkaar gezocht) neergezet heeft zal mike toch niet kunnen verstrekken denk ik, volgens mij is het verhaal zo aardig compleet, completer wordt het alleen van namen en lokaties....

Ik zat enkel wat te vissen. Wat je zelf al zegt, van de media overgenomen. Misschien ''is er meer''...  ::)
Dus kan me voorstellen dat verdere info tussen betrokkenen verder PM wordt afgehandeld. Was ff nieuwsgierig.  ;)