In het geval van IJselland zou je dus uitgaan van het volgende.... de "Calamiteiten Coördinator"?
Het meld- en servicecentrum ontwikkelt zich ook op multidisciplinair gebied. Het is de bedoeling dat brandweer, ambulance en politie steeds meer samenwerken en integreren. In september 2007 heeft een bijeenkomst plaatsgevonden waarin de ontwikkelingen met de medewerkers zijn besproken. Een belangrijk onderdeel in deze samenwerking is de nieuwe rol van calamiteitencoördinator bij multidisciplinaire incidenten.
(bron: http://www.jaarverslagpolitieijsselland.nl/2007/documenten/Doelgroep.Inwoners/Over.Organisatie/DU45479_Ontwikkelingen+meld-+en+servicecentrum.aspx)
De CaCo (calamiteiten coordinator) is wat anders. Deze coordineert alleen de processen in de meldkamer.
De CaCo behoudt het overzicht tussen de verschillende diensten (rode, witte en blauwe kolom) en zorgt voor de onderlinge afstemming. Het gaat hierbij om sturing / coördinatie en procescontrole (o.a. de processen 'melding en alarmering' en 'op- en afschalen' (basisvereisten crisismanagement)).
Overigens kan de CaCo van alledrie de disciplines afkomstig zijn.
Dit is dus niet een persoon die op de plaats van het incident zelf coördinerend optreedt.
(Zie ook vakblad incident, jaargang 8, nummer 8 )
Ik denk dat je de persoon op de foto meer moet zien als een technisch iemand met betrekking tot verbindingen. Bijvoorbeeld het schakelen naar de juiste gespreksgroepen, zorgen voor verbinding tussen OvD'en, meldkamer, COPI, ROT, enz. Een soort liaison van de meldkamer zeg maar.
Maar dit is slechts een redenering, ik heb hiervoor geen bron...