EHBO bij eredivisiewedstrijden (op het veld)

Auteur Topic: EHBO bij eredivisiewedstrijden (op het veld)  (gelezen 8265 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

s@nder

• chauffeur Hap alkmaar
  • Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #10 Gepost op: 4 november 2008, 23:11:33
Vanaf dit seizoen gebruiken we de wervelplank, voorgaande jaren gebruikte we dezelfde brancard als op de foto.

Groet sander

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 4 november 2008, 23:31:55
Vanaf dit seizoen gebruiken we de wervelplank, voorgaande jaren gebruikte we dezelfde brancard als op de foto.

Groet sander

Gooi die andere brancard niet weg..  Want die heb je ook nog vaak zat nodig...  (Half zittend vervoer...)

s@nder

• chauffeur Hap alkmaar
  • Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 4 november 2008, 23:33:14
Deze ligt ook nog steeds op het veld als reserve e.d.
 ;)

Marno

• Forum gebruiker
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #13 Gepost op: 7 november 2008, 12:50:57
Zijn er bij de wedstrijden dan geen clubartsen aanwezig  ???
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h

s@nder

• chauffeur Hap alkmaar
  • Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 7 november 2008, 13:54:49
Bij AZ zit er altijd een clubarts op het veld, hoezo?? :|

GlObAl|26

• Nieuwe gebruiker
  • *
  • Meer pret in een bed van het AZZ :)
    • Stichting Total Medical Support
Reactie #15 Gepost op: 8 november 2008, 13:25:41
Hoi,

Bij Vitesse / gelredome is het volgende geregeld:
- Medische Dienst (Groene hessen) aanwezig op de publieksgedeeltes (promenade en tribunes); ter aanvulling en ondersteuning is een ambuteam vanuit de reguliere dienst beschikbaar in het stadion.
- Veldploeg (medical stewards!?) - groep EHBO-ers, puur als brancardiers aanwezig, geen actieve behandeltaak, clubartsen en verzorgers zijn aanwezig voor de spelers.

De veldploeg staat i.p. los van de medische dienst en v.v.

Groeten,

Danny

Hoe het verder bij Vitesse georganiseerd is weet ik niet. Ik zie 3 'verschillende' diensten lopen, namelijk een ambulance team, op de promenades loopt de medische dienst rond (in het groen) en ook 'Medical Stewards' die weer in het geel rondlopen.
Ik hoop daar over 2 weken toch wat meer over te weten. Ben er ondertussen wel erg nieuwsgierig naar.
[/quote]
Danny Geerling Hoofd Medische Dienst GelreDome Cardiologie-verpleegkundige Verpleegkundig Coördinator Mobile Medical Center - Midden Nederland Bestuur

Kolkkie

• Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 14 november 2008, 22:08:32
Hoi,

Bij Vitesse / gelredome is het volgende geregeld:
- Medische Dienst (Groene hessen) aanwezig op de publieksgedeeltes (promenade en tribunes); ter aanvulling en ondersteuning is een ambuteam vanuit de reguliere dienst beschikbaar in het stadion.
- Veldploeg (medical stewards!?) - groep EHBO-ers, puur als brancardiers aanwezig, geen actieve behandeltaak, clubartsen en verzorgers zijn aanwezig voor de spelers.

De veldploeg staat i.p. los van de medische dienst en v.v.

Groeten,

Danny

Dank je voor de info  O0

Hen je ook enig idee van aantallen?
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Marno

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 18 november 2008, 10:33:27
Bij AZ zit er altijd een clubarts op het veld, hoezo?? :|
Omdat een onderdeel van de eerste vraag was of er geen kraag wordt omgedaan omdat ehbo'ers dit niet zouden mogen. Met de clubarts erbij gaat dat op zijn/haar verantwoordelijkheid.
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 18 november 2008, 11:58:27
Omdat een onderdeel van de eerste vraag was of er geen kraag wordt omgedaan omdat ehbo'ers dit niet zouden mogen. Met de clubarts erbij gaat dat op zijn/haar verantwoordelijkheid.

Een nekkraag aanleggen, zit niet in de opleiding van arts..   :-X,,   Ze kunnen het extra leren.. maar het zijn van arts wil niet zeggen dat hijzij een nekkraag correct kan aanleggen...

Marno

• Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 18 november 2008, 14:51:06
Een nekkraag aanleggen, zit niet in de opleiding van arts..   :-X,,   Ze kunnen het extra leren.. maar het zijn van arts wil niet zeggen dat hijzij een nekkraag correct kan aanleggen...
Dat ligt uiteraard aan de student zelf wat hij/zij mee wil pikken tijden de opleiding/co-schappen, maar ik ga er vanuit dat een clubarts, sportarts / chirurg / orthopeed is.
Verder is het aanbrengen van een nekspalk natuurlijk geen hogere wiskunde...