Opleiding tot MMT verpleegkundige

Auteur Topic: Opleiding tot MMT verpleegkundige  (gelezen 20174 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kanarie

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 18 december 2008, 16:29:39
Nog even en je wordt aangeklaagd wegens het veroorzaken van economische schade    ;D.

Merk je nog wat thuis nu je wederhelft een belangrijk iemand is geworden?? ;)


Hee! Dit wil ik aan de moderator melden (oh ik zit meteen goed). Dit hoort thuis in het Kippenhok. Evenals mijn berichtje wat je nu leest.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #21 Gepost op: 18 december 2008, 16:34:21


Hee! Dit wil ik aan de moderator melden (oh ik zit meteen goed). Dit hoort thuis in het Kippenhok. Evenals mijn berichtje wat je nu leest.
:-X        8)      ;D

Als opsteker. Bij ambulancedienst VZA (Amsterdam) werkt  een man van ongeveer 30 jaar die al een aantal jaren op de ambulance zit en net een MMT-selectietraject achter de rug heeft. Hij is tweede geworden. M.a.w., waar een wil is is een weg. Het is al bijzonder dat je met je 30e al een aantal jaren als verpleegkundige op de ambu zit :) Dat je dan tweede wordt is zuur, maar wel erg goed dat je al zó ver bent gekomen.
;)


Bart S

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 18 december 2008, 23:08:07
Merk je nog wat thuis nu je wederhelft een belangrijk iemand is geworden?? ;)

Neee..... ze is heel gewoon gebleven ;D


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #23 Gepost op: 19 december 2008, 09:26:31
En nu on-topic!!!! Ja!!!!!!  ;)

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


PelleLL3

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #24 Gepost op: 26 december 2008, 17:48:46
Hier in het kort een klein overzichtje van de weg die je moet afleggen.

HBO-V of ROC Niveau, beide zou moeten kunnen naar mijn idee maar dan moet je veel werkervaring op gaan doen. Aantal jaren ervaring ( ga uit van ten minste 3 jaar, ook zeker met HBO-V waar men niet veel klinische ervaring heeft)als gediplomeerd verpleegkundige in een algemeen ziekenhuis ( afd cardiologie, traumatologie strekt tot aanbeveling)
IC opleiding of anesthesiologie
SEH of ambulanceverpleegkundige opleiding
5 jaar ervaring in die spoedeisende hulp, dus grote SEH of ambulancedienst

Daarna ligt de weg open indien iemand goede motivatie heeft, zelfstandig maar ook in team kan werken, affiniteit heeft met vliegendoor de medische keuringen komt, de psychologische test passeert en de opleiding van ten minste een half jaar goed af rond.

Je bent dus echt wel een jaar of 10 bezig om alround te worden en een rot in het vak die op kan stappen in een heli
Dus richt je pijlen niet alleen op het MMT maar bijvoorbeeld ook op OvdG of iets anders in de acute zorg! ;)
Fijne kerst verder! ;D


Saskia1990

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 26 december 2008, 22:28:48
Bedankt voor de serieuse reacties!

Groetjes, Saskia


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #26 Gepost op: 27 december 2008, 00:46:27
ook de functie van ovdg wordt als een meerwaarde gezien voor de functie van mmt verpleegkundige....

daarnaast wegen een stabiel leven (niet elk weekend tot in de late uurtjes op stap), een goede copingstrategie en communicatieve (open) vaardigheden ook mee....

Groet
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan