Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Verkeerspolitie

Auteur Topic: Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Verkeerspolitie  (gelezen 350574 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #340 Gepost op: 13 januari 2012, 21:40:01
En dat is dan wel weer vreemd. Je hebt een bijna dubbel wagenpark waar overdag een derde stil staat en 's nachts tweederde stil staat. Waarom niet de nachtwagens ook overdag inzetten en aanvullen met de verder benodigde "dagwagens"?  ???
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #341 Gepost op: 13 januari 2012, 21:46:14
En dat is dan wel weer vreemd. Je hebt een bijna dubbel wagenpark waar overdag een derde stil staat en 's nachts tweederde stil staat. Waarom niet de nachtwagens ook overdag inzetten en aanvullen met de verder benodigde "dagwagens"?  ???

Omdat die T6 te duur is om er 24/7 rond te rijden.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #342 Gepost op: 13 januari 2012, 21:47:34
Ik hoop wel voor de heren dat de T6 wel goede remmen heeft..... >:D
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #343 Gepost op: 13 januari 2012, 22:07:03
De nachtwagens, Volvo V70 T6, rijden alleen in de nachtdienst, overdag gaat men rijden in een Volvo V70 D5.

Wat is nou het verschil tussen die voertuigen?
Brandweer Papendrecht


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #344 Gepost op: 13 januari 2012, 22:09:02


Wat is nou het verschil tussen die voertuigen?

De T6 is een benzinemotor en de D5 een dieselmotor.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #345 Gepost op: 13 januari 2012, 22:09:51
De T6 is een benzinemotor en de D5 een dieselmotor.

Oke, want qua uiterlijk zie ik volgens mij op google niet zoveel verschil.


Bedankt.   ;)
Brandweer Papendrecht


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #346 Gepost op: 13 januari 2012, 22:10:54


Oke, want qua uiterlijk zie ik volgens mij op google niet zoveel verschil.


Bedankt.   ;)

Kijk maar eens op bijvoorbeeld Autoweek en vergelijk ze dan maar eens met elkaar.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #347 Gepost op: 13 januari 2012, 23:56:28
Wat wel weer apart is, is dat het KLPD geen noodhulpfunctie meer heeft/gaat krijgen. Dus voor de aanrijtijden hoeft het niet.

Een andere reden kan ik wel bedenken, maar doe dan ook de andere verkeerspolities ook zo'n auto, wat weer niet gebeurt  :-X


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #348 Gepost op: 14 januari 2012, 00:51:48
En dat is dan wel weer vreemd. Je hebt een bijna dubbel wagenpark waar overdag een derde stil staat en 's nachts tweederde stil staat. Waarom niet de nachtwagens ook overdag inzetten en aanvullen met de verder benodigde "dagwagens"?  ???

Men wil de T6's project-matig gaan inzetten, omdat het benzine-auto's zijn en de gebruikskosten hoger zijn wil men er dus minder reguliere surveillance mee rijden dan met de goedkopere diesels.

Wat wel weer apart is, is dat het KLPD geen noodhulpfunctie meer heeft/gaat krijgen. Dus voor de aanrijtijden hoeft het niet.

Zoals ik hem begrepen heb gaan de T6's projectmatig ingezet worden en komt er alsnog een spreiding door het land, ook tijdens de nachtdiensten  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


htcdesire

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #349 Gepost op: 15 januari 2012, 16:07:03
nee, alleen 's avonds en 's nachts