Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Verkeerspolitie

Auteur Topic: Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Verkeerspolitie  (gelezen 347345 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

bigredbassie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #360 Gepost op: 9 februari 2012, 23:28:44
ik begrijp niet helemaal waarom je een iets sterkere en marginaal snellere auto speciaal voor de nacht neemt, met het oog op de kosten...

Kennelijk is met name de topsnelheid belangrijk, want in de nacht minder druk dus langere stukken flink doorrijden, ipv het acceleratievermogen. Op een ritje van 30 km ben je met een T6 een minuutje eerder tp (7 vs 8), daargelaten of je zo hard daadwerkelijk zal gaan rijden....

In het drukkere verkeer overdag heb je veel meer momenten dat je van lage snelheid naar hoge snelheid zal moeten optrekken en heb je dus veel meer aan een soepele T6.... Terwijl in de nachtelijke uren de snelweg rustiger is, er dus langer op hogere snelheid gereden kan worden en er naar mijn idee weinig voordeel te halen is voor in verbruik veel duurdere benzine motor


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #361 Gepost op: 10 februari 2012, 09:34:42
ik begrijp niet helemaal waarom je een iets sterkere en marginaal snellere auto speciaal voor de nacht neemt, met het oog op de kosten...

Nee inderdaad je snapt het niet. Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je reageert op een topic waar je kennelijk geen verstand van hebt. Vraag dan om uitleg! Daar is iedereen hier op het forum toe bereid.

Dus ik ga er even vanuit dat je reageert omdat je uitleg wilt hebben. Ik zal dus proberen uit te leggen wat de basis is van het verkeerspolitie werk met betrekking op "boeven vangen".

Even simpel wat op een rijtje zetten.... Je hebt een bank overvallen. Wat denk je dat de beste manier is om te ontsnappen:

een trein - een snelle auto
een electrische auto - een brandstof auto
lopend - rennend
een gestolen fiets - een gestolen bromfiets

De misdrijven waarbij de boef met een voertuig (auto/ motor) ontsnapt en waarbij de verkeesrdienst ingezet wordt zijn niet in de spits-tijden. In de avond/ nachtelijke uren is het rustig en kan je makkelijk ontsnappen naast het gegeven dat de kans dat je betrapt wordt ook veel kleiner is.
Ontsnappen doe je zo snel mogelijk en niet als er file staat.

En die rekensom van je is leuk, maar een Volvo V70 diesel v.s. peut marginaal verschil? 215pk v.s. 304pk topsnelheid 220 onbegrenst v.s. 250 begrenst km/u: niet echt marginaal......met in het achterhoofd dat de V70 diesel niet harder kan de V70 T6 wel!

De standaard verkeersdienst auto is (nu nog) een Volvo V50 D5. Prima auto voor het dagelijkse werk v.s de dagelijkse verkeersdeelnemer en voor het dagelijkse verkeersdienst werk. Maar uitzonderlijk werk vereist ook uitzonderlijk materiaal, daarom heeft de politie ook golfjes, tourans, Volvo's, polo's maar ook andere specifieke voertuigen. Al jaren worden er in de nachtdiensten achtervolgingen verricht waarbij geboefte ontsnapt omdat ze snellere auto's hebben. Daar komt maar heel weinig van in de pers te staan, maar ik kan je vertellen dat er elke nachtdienst in heel Nederland een achtervolging met hoge snelheid (boven 200km/u) wordt verricht.

En het kosten aspect is iets dat bij de politie maar een kleine rol mag spelen, materiaal (in brede zin) moet even simpel gezegd sterk/ degelijk/ en werkbaar zijn.

Een Porsche Panamera is sterk/ degelijk/ niet werkbaar (interieur/ kofferbak)
Een Dacia Duster is sterk/ondegelijk/ werkbare auto (veel storingen)
Een Toyota Prius is zwak/ degelijk/ werkbaar (motorisch zwak)

Daarom zijn vluchtauto's meestal ook van Volkswagen/ BMW/ Mercedes/ Audi etc en niet van een B-merk.....

Al met al valt 80% van de auto's op de Nederlandse markt al af mbt de genoemde politie eisen. En dan heb ik niet over de Europese aanbestedingen en andere blabla.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #362 Gepost op: 10 februari 2012, 16:12:05
Een Porsche Panamera is sterk/ degelijk/ niet werkbaar (interieur/ kofferbak)
http://static.autoblog.nl/images/wp2009/big/porsche_panamera_station_groot.jpg
http://static.autoblog.nl/images/wp2009/big/porsche_panamera_station_back_groot.jpg

Lijkt mij dat deze ehm..... ruimte genoeg hebben, zoals ik het lees maar 10% minder dan de Volvo....

Ik ben geen kniesoor, ik kijk even niet naar de prijs 0098 :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #363 Gepost op: 10 februari 2012, 18:00:17
Nee inderdaad je snapt het niet. Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je reageert op een topic waar je kennelijk geen verstand van hebt. Vraag dan om uitleg! Daar is iedereen hier op het forum toe bereid.

Dus ik ga er even vanuit dat je reageert omdat je uitleg wilt hebben. Ik zal dus proberen uit te leggen wat de basis is van het verkeerspolitie werk met betrekking op "boeven vangen".

Even simpel wat op een rijtje zetten.... Je hebt een bank overvallen. Wat denk je dat de beste manier is om te ontsnappen:

een trein - een snelle auto
een electrische auto - een brandstof auto
lopend - rennend
een gestolen fiets - een gestolen bromfiets

De misdrijven waarbij de boef met een voertuig (auto/ motor) ontsnapt en waarbij de verkeesrdienst ingezet wordt zijn niet in de spits-tijden. In de avond/ nachtelijke uren is het rustig en kan je makkelijk ontsnappen naast het gegeven dat de kans dat je betrapt wordt ook veel kleiner is.
Ontsnappen doe je zo snel mogelijk en niet als er file staat.

En die rekensom van je is leuk, maar een Volvo V70 diesel v.s. peut marginaal verschil? 215pk v.s. 304pk topsnelheid 220 onbegrenst v.s. 250 begrenst km/u: niet echt marginaal......met in het achterhoofd dat de V70 diesel niet harder kan de V70 T6 wel!

De standaard verkeersdienst auto is (nu nog) een Volvo V50 D5. Prima auto voor het dagelijkse werk v.s de dagelijkse verkeersdeelnemer en voor het dagelijkse verkeersdienst werk. Maar uitzonderlijk werk vereist ook uitzonderlijk materiaal, daarom heeft de politie ook golfjes, tourans, Volvo's, polo's maar ook andere specifieke voertuigen. Al jaren worden er in de nachtdiensten achtervolgingen verricht waarbij geboefte ontsnapt omdat ze snellere auto's hebben. Daar komt maar heel weinig van in de pers te staan, maar ik kan je vertellen dat er elke nachtdienst in heel Nederland een achtervolging met hoge snelheid (boven 200km/u) wordt verricht.

En het kosten aspect is iets dat bij de politie maar een kleine rol mag spelen, materiaal (in brede zin) moet even simpel gezegd sterk/ degelijk/ en werkbaar zijn.

Een Porsche Panamera is sterk/ degelijk/ niet werkbaar (interieur/ kofferbak)
Een Dacia Duster is sterk/ondegelijk/ werkbare auto (veel storingen)
Een Toyota Prius is zwak/ degelijk/ werkbaar (motorisch zwak)

Daarom zijn vluchtauto's meestal ook van Volkswagen/ BMW/ Mercedes/ Audi etc en niet van een B-merk.....

Al met al valt 80% van de auto's op de Nederlandse markt al af mbt de genoemde politie eisen. En dan heb ik niet over de Europese aanbestedingen en andere blabla.

Mooi "gesproken" vriend.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #364 Gepost op: 10 februari 2012, 19:01:06
Ach zelfs met een benz met 3 tot 4 ton op klok rij ik nog beter en heb ik meer gereedschap dan die hele Zweedse trekker.

Gelukkig staan we gebruikers op een lijn en ligt het aan twee diensten


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #365 Gepost op: 11 februari 2012, 01:04:04
Gelukkig staan we gebruikers op een lijn en ligt het aan twee diensten

..en daar gaan we voorlopig niet mee op een lijn komen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #366 Gepost op: 11 februari 2012, 01:05:12
Nee inderdaad je snapt het niet. Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je reageert op een topic waar je kennelijk geen verstand van hebt. Vraag dan om uitleg! Daar is iedereen hier op het forum toe bereid.

Had het niet beter gekund. Amen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #367 Gepost op: 11 februari 2012, 08:53:26
..en daar gaan we voorlopig niet mee op een lijn komen.

Op lijn? Ik heb liever een V6!  098uo

http://static.autoblog.nl/images/wp2009/big/porsche_panamera_station_groot.jpg
http://static.autoblog.nl/images/wp2009/big/porsche_panamera_station_back_groot.jpg

Lijkt mij dat deze ehm..... ruimte genoeg hebben, zoals ik het lees maar 10% minder dan de Volvo....

Ik ben geen kniesoor, ik kijk even niet naar de prijs 0098 :-X

De prijs doet er niet toe, we komen al jaren niet rond bij de politie :o. Iemand een mooie foto van een VOLVO kofferbak met politie inhoud? Trekken we daar 10% van af  ;D. Eens kijken wat we gaan laten liggen: trauma beertjes, pillonen, schep/ bezem, AED? :D :-X

(maar goed ik heb toch nog steeds liever de Porsche dan de Volvo!)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #368 Gepost op: 11 februari 2012, 10:57:27
Ik niet, de porsche is absoluut niet geschikt om met een beetje snelheid een drempel te nemen. Topsnelheid is leuk, maar verdachten gaan ook wel eens de snelweg af...
Wout


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #369 Gepost op: 11 februari 2012, 12:22:11
Bij die club houdt het ook op bij een bepaald bord.