8 januari 2004, 21.15 uur, Ned. 3, Zembla over C2000

Auteur Topic: 8 januari 2004, 21.15 uur, Ned. 3, Zembla over C2000  (gelezen 8980 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 9 januari 2004, 16:29:10
ik heb net de lijst bekeken,maar juist op de risicovolle plaatsen laat C2000 het af weten

Redheadkingpin

• Forum gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2004, 16:18:35
de DG van BZK zegt precies wat hij moet zeggen. Hij kan namelijk geen politieke uitspraken doen.
Om de werkvloer problemen tot gebruiksongemakken te reduceren is bijna humor.

Hij geeft terecht aan dat in 1994 het bereik in gebouwen geen eis was, dus dat je ook raar moet kijken als geen bereik hebt binnen.

dat dit nu natuurlijk ongewenst en absoluut wel een eis zou moeten zijn om een redelijke dekking in gebouwen te hebben is dan weer een ander verhaal.

Je kan er erg boos over worden, maar C200 zal worden ingevoerd. terug naar de analoge wereld schijnt ook niet meer te kunnen in de huidige tijd?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 10 januari 2004, 23:46:52
als de dekking binnen in gebouwen nog naadje is bij de invoering van C2000,dan zullen er nog weinig binnenaanvallen worden uitgevoerd.Dan maar van buitenaf het pand vol plonzen met water

Rolf

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2004, 00:28:17
De brandweer heeft niet z'n probleem.

C2000 (TETRA) kent namelijk een Trunked mode via het netwerk net als een gsm en een Direct mode dus simplex verkeer.
Maar de politie en ambu heeft buiten geen OvD staan als ze een pand naar binnen gaan.
meer weten over C2000 en TETRA netwerken:
http://www.scannerforum.nl/forum/  en de nl.radio.scanner  nieuws groep
Op deze plekken vind je info van mensen die er verstand van hebben zonder op de loonlijst van BiZa te staan of moeten vrezen voor hun baantje als ze de mond open trekken.

Er zijn ook van die kleuter veilige porto's waar je met een handschon de knopjes ook nog kan bedienen met dikker bonte toetsen lijkt een beetje op z'n baby speeltje maar die wat ik bij de brandweer hier in het zuiden het gezien zij de porto's welke de heren van de politie in de reportage ook hadden ik heb me laten vertellen dat de brandweer per porto één kabouter bijgeleverd krijgt om op de knopjes te duwen welke anders zijn dan de PTT. ;D

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 12 januari 2004, 00:12:26
whahahahahahahah whahahahaha!!!

boehoe boeh boe....het is om te janken...en hardt om te lachen...
wat een prutsers...

even een stukje wat die klojo zegt...
binnenhuisberijk is geen eis van het systeem.... ??? ???
WATBLIEFT!!!!
dus als ik dood licht te bloeden in de keuken, dan moet eerst mijn vriendin mij naar buiten moeten tillen...
anders heeft de ambulance personeel geen bereik....
NOU SORRY HOOR!!!!!

ik hoop dat het er nooit komt....

en ik wens iedereen die met dit systeem moet werken..
VEEL succes....

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 12 januari 2004, 14:38:04
Goh, gerrie,

Heeft het huidige ambulanceteam dan wel portofoondekking met de AC bij jullie in de regio dan ?,

Dat zou de eerste zijn ?, Alles gaat nu ook via de GSM..

Alleen de politie heeft nu en zeker niet op alle plaatsen landelijke portofoon dekking.

Dat je in de loop van het project te maken krijgt met veranderden programma's van eisen is niet zo erg, en dan kan je daarop sturen. Maar dat sommige partijen eens waren met een genomen beslissing en daar misschien niet goed over nagedacht hebben, en nu moord en brand schreeuwen. Is daar dan het projectteam voor verantwoordelijk ??

Het is zo makkelijk van de zijlijn ongenuanceerd meningen te verkondigen.. Ja er is veel te verbeteren. dat ben ik met je eens..

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 12 januari 2004, 17:23:49
De brandweer heeft niet z'n probleem.

C2000 (TETRA) kent namelijk een Trunked mode via het netwerk net als een gsm en een Direct mode dus simplex verkeer.
Maar de politie en ambu heeft buiten geen OvD staan als ze een pand naar binnen gaan.
meer weten over C2000 en TETRA netwerken:
http://www.scannerforum.nl/forum/  en de nl.radio.scanner  nieuws groep
Op deze plekken vind je info van mensen die er verstand van hebben zonder op de loonlijst van BiZa te staan of moeten vrezen voor hun baantje als ze de mond open trekken.

Er zijn ook van die kleuter veilige porto's waar je met een handschon de knopjes ook nog kan bedienen met dikker bonte toetsen lijkt een beetje op z'n baby speeltje maar die wat ik bij de brandweer hier in het zuiden het gezien zij de porto's welke de heren van de politie in de reportage ook hadden ik heb me laten vertellen dat de brandweer per porto één kabouter bijgeleverd krijgt om op de knopjes te duwen welke anders zijn dan de PTT. ;D

nee nee de brandweer heeft geen probleem,klopt als een bus.Het slachtoffer wat binnen in een brandend pand ligt heeft een probleem,want die ga ik echt niet halen als ik binnen geen dekking van mijn porto heb

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 12 januari 2004, 22:01:25
Peter, je hebt altijd dekking met een c2000 porto met je OVD of bevelvoerder.. door een direct mode verkeer..

Heb jij als uitrukt of een pand betreed contact me de AC. of doet de bevelvoerder of pompbediende dat voor jou ?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 12 januari 2004, 22:04:40
ik heb contact met mijn bevelvoerder,en die kan back-up naar binnen sturen mocht dat nodig zijn.Maar een brandweerman/vrouw wil ten alle tijden dat zijn communicatie middelen het doen,en als ik alle berichten zo hoor/lees is dat zeer twijfelachtig dus ???

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #29 Gepost op: 13 januari 2004, 00:30:14
ik heb contact met mijn bevelvoerder,en die kan back-up naar binnen sturen mocht dat nodig zijn.Maar een brandweerman/vrouw wil ten alle tijden dat zijn communicatie middelen het doen,en als ik alle berichten zo hoor/lees is dat zeer twijfelachtig dus ???
Jij hebt contact met je bevelvoerder via DMO. Dat zijn digitale onderlinge kanalen, vergelijkbaar met de huidige kleurkanalen. Hierbij speelt dekking geen rol, je maakt immers geen gebruik van het netwerk. De signalen gaan rechtstreeks van porto naar porto. Zijn er in de huidige situatie veel plekken waar je geen contact hebt met je bevelvoerder? Met de DMO kanalen binnen C2000 zal dat weinig verschillen. De bevelvoerder en/of OvD onderhoudt het contact met de AC en dat verloopt dan wel via het netwerk.

Als zelfs dat DMO niet goed werkt onderling dan zijn de portofoons niet goed. Digitale (simplex) communicatie is niets nieuws, ook niet in Nederland.

Groeten, Peter.