Brandveiligheid kerstversiering en verlichting

Auteur Topic: Brandveiligheid kerstversiering en verlichting  (gelezen 26626 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 18 december 2003, 19:07:48
Ja natuurlijk maar er zijn genoeg forumgangers die het niet weten.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 18 december 2003, 19:40:13
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, een brand- en sluitronde? Het woord zegt het al. Na werktijd loopt de beveiligingsbeambte door het gehele object en ontroleert daar of alle verlichting uit is, de ramen zijn gesloten, of er geen brandgevaarlijke situaties zijn en natuurlijk of er nog personen aawezig zijn. Nog wel meer, maar dit zijn wel de hoofdzakelijke punten.

Christian

Thijs

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 18 december 2003, 19:44:19
aanvulling: men loopt een brand en sluitronde ongeveer een half uur na vertrekt van de laatste medewerker. Omdat het statistisch is bewezen dat de meeste branden ontstaan na een 1/2 uur.( de tijd dat een brand nodig heeft om zich te ontwikkelen)

vincent_g

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 19 december 2003, 08:34:51
Nou ik vind het een beetje onzin om het volledig te verbieden. Dat er regels opgesteld zijn prima! komt allemaal de brandveiligheid ten goede, maar het kan ook TE ver doorslaan. we hebben allemaal van rampen als in Volendam geleerd, maar we moeten natuurlijk niet paranoia worden.

Thijs de redenen die je opgeeft om te besluiten kerstversiering en verlichting te verbieden vind ik erg zwakjes.

Citaat
1)Maar de prularia eromheen: stro, in een voetbal dat vindt ik gevaarlijk

Heb je gelijk in, verbieden en controleren dat men het niet gebruikt.

Citaat
2) Het is een grote school dus extra controlles

Ja en? is dat teveel werk ofzo?

Citaat
3) Sta je verlichting toe dan gaat men ook kaarsen gebruiken.

vind ik een beetje vreemde conclusie, mensen zijn dermate bewust dat ze echt geen kaarsen meer gebruiken hoor en anders verbied je het.

Citaat
4) vaak koopt men goedkope rotzooi bij de buurtsuper of buitenlandse producten met wazig keurmerken.

Stel gewoon regels op en controleer het.

Ik denk dat met communicatie en controle iedereen een leuk en gezellig kerstfeest kan hebben ook op school! Het kost misschien wel wat meer werk, maar dat hebben we toch wel over voor iedereen? of niet?

greetz

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 19 december 2003, 09:03:08
aanvulling: men loopt een brand en sluitronde ongeveer een half uur na vertrekt van de laatste medewerker. Omdat het statistisch is bewezen dat de meeste branden ontstaan na een 1/2 uur.( de tijd dat een brand nodig heeft om zich te ontwikkelen)
O,ik weet van branden die pas na een uurtje of  wat zich lieten zien.En ik denk dat de statestieke meer laten zien dat de meeste branden ,s avonds en ,s nachts ontstaan ;)

Thijs

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 19 december 2003, 09:17:33
Vincent,

Ik heb die regels niet bedacht!
Deze week brandende kaarsen aangetroffen in school. Onder een rookmelder!!!!

mus

• Forum gebruiker
  • veiligheid boven alles
Reactie #16 Gepost op: 19 december 2003, 15:51:03
Gezien dat ze op die school de regels aan hun laars lappen snap ik de maatregel wel. Maar echt gezellig wordt het er niet van. Juist door op een school van alles te verbieden worden daardoor de regels expres overtreden. Ik hecht meer waarde aan goede voorlichting aan de leerlingen(krachten) dan aan het verbieden van allerlei zaken. ;)
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.

Thijs

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 19 december 2003, 15:55:47
Ik zal het voorstellen

Thijs

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 23 december 2003, 08:30:04
Zijn er meer locaties in Nederland en Belgie waar de kerstversiering aan banden is gelegd?

Gast48368

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 23 december 2003, 17:58:13
Ooit van de horeca gehoord? ;)