O&V tijdens Cacaobrand in Wormer

Auteur Topic: O&V tijdens Cacaobrand in Wormer  (gelezen 7305 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Marcel_

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 23 december 2003, 20:45:53
O&V is een taak van het RK.
De CGH (Coördinator Grootschalige Hulpverlening = RK) zal door de betreffende gemeente, regionaal coördinatiecentrum (BRW/CPA/Pol) en GHOR bureau gevraagt worden om O&V te verzorgen voor evacuees en eventueel SO's op locatie.

De CGH zal izm de Verbindingsdienst (RK) O&V teams samenstellen uit al dan niet lokale afdeling(en), deze zullen op locatie hun taak uitvoeren. Op- en afschaling gebeurt in overleg met het regionaal coördinatiecentrum, de gemeente en het GHOR bureau.

O&V bestaat uit registratie, opvang, sociale hulp (indien nodig ook geestelijke hulp) en lichte (EHBO gerichte) medische handelingen.

Marcel, Coördinator Verbindingen NH (RK)  ;)

Marcel_

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 23 december 2003, 20:56:26
Nog even.......Er is door het RK O&V uitgevoerd in Wormer, om ca. 17.30 uur die donderdag is de CGH gevraagt om O&V teams te leveren om in Buurtcentrum Lorzie en in de sporthal in Wormerveer O&V te verzorgen.
Daarbij is de verbindingsdienst (RK) en de afd logistiek landelijk (RK) gealarmeerd voor het leveren van verbindingsmateriaal/mensen en slaapplaatsen.
De inzet werd om ca. 22.30 uur afgeschaald omdat de meeste evacuees onderdak hadden gevonden en O&V dus geen noodzaak meer was.

Greetzz Marcel

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 23 december 2003, 20:58:37
Kijk, daar kunnen we wat mee.
Heeft één van de betrokken afdelingen ook nog een website die actief wordt bijgehouden, zodat we daar misschien eens een verslag op kunnen lezen?
Ik bedoel een echte website, niet die pagina waar je via de hoofdpagina van het NRK bij komt.

Christian

Marcel_

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 23 december 2003, 21:37:34
Helaas, ik ben niet bekend met site's van lokale afdelingen en weet dus ook niet of daar wel of niet verslagen op staan, er is wel de site www.rampenhulpverlening.nl en eventueel kun je op de site kijken van de verbindingsdienst , werkgebied nh (www.vbd-nh.com), daar staan (nog) geen verslagen, misschien in de toekomst. Deze site is nog in een ontwerpfase en we draaien er momenteel mee proef.

Marcel

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #14 Gepost op: 24 december 2003, 22:35:16
Afdelings-sites buiten de centrale organisatie om worden over het algemeen door (inter)nationale organisaties niet juichend ontvangen.
Lijkt me ook wel logisch eigenlijk.

Kees

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 26 december 2003, 00:47:08
Waarom is dat logisch? Ben je bang dat de uniformiteit in het geding komt?

Christian

Marcel_

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 26 december 2003, 10:54:00
Ik begrijp Kees zijn reactie prima, en ook de gedachte dat 1 organisatie 1 website heeft, alleen denk ik dat bij het Rode Kruis ook speelt dat sinds een aantal jaren de lokale afdelingen autonoom zijn, en daarmee ook dat ze een eigen uitstraling hebben naar buiten, zolang dit binnen de regels en gedachte van het NRK gebeurt lijkt het mij geen enkel probleem een eigen website te hebben, het hoort in ieder geval bij deze tijd. Een standaard layout van de openingspagina lijkt me dan iig wel wenselijk om de uniformiteit te waarborgen, dat is een zaak waar het Landelijk Bureau zich over mag buigen. Niet zozeer over de indeling van de vervolgpagina's.

Marcel

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 26 december 2003, 15:30:02
Volgens mij is het als webmaster een crime om je aan bepaalde regels te houden... ;)

En waarom moeten de sites van het Rode Kruis er allemaal hetzelfde uit zien, en van alle overige organisaties niet, zoals de brandweer, ambulancediensten,, GGD's etc.?

Geen commentaar op het beleid van het NRK, maar meer een vraag van een nieuwsgierige webmaster! :D

Christian

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #18 Gepost op: 26 december 2003, 16:45:13
Hier in de regio wilde men in ieder geval uitstraling van uniformiteit en geen (oncontroleerbare?) wildgroei.
Misschien ook beetje angst voor het onbekende?
Zie dat bij het RK wel in meer dingen terug, bijv. de verbindingen, lijkt verdorie wel de geheime dienst.  :-X

Kees

Marcel_

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 26 december 2003, 16:47:43
Tja, waarom andere organisaties dat niet hebben is voor mij ook niet duidelijk, ik vind persoonlijk dat de layout van de index pagina uniform moet zijn, juist om te laten zien dat zo' n organisatie als 1 geheel opereerd. Wat er op vervolgpagina's e.d. staat is naar mijn idee minder van belang voor de homogeniteit van de organisatie. Een RK afdeling met voornamelijk ouderen zal bijv. andere belangen en/of werkzaamheden hebben dan een afdeling met hoofdzakelijk jongeren. De uitstraling en activiteiten binnen die afdelingen zullen dan ook anders van aard zijn.

Ik vind dat als je een site opent van een organisatie dat je direct duidelijk moet kunnen zien dat het -die- organisatie betreft, niet dat je na drie pagina' s lezen erachter kom dat het toch een ander is. Het algemene logo van het NRK lijkt me daarom een must op RK pagina' s eventueel zelfs uitgevoerd als url zodat je altijd direct vanaf een -lokale- site direct op de algemene site terecht komt.

By the way---- kent de brandweer en ambulancedienst ook een landelijk bureau of is dat BiZa?  ;)
De striping op de voertuigen is iig wel van (bepaald door) BiZa.

~~~ Zomaar wat kronkels ~~~

Marcel