Ik heb het begrepen Jos, zal me er verder ook niet meer druk over maken.
Ter verduidelijking ik vind het persoonlijk een beetje zonde dat onderwerpen snel verzanden tot steeds terugkerende zaken waar we onderling de eerste jaren toch niet over uitgepraat raken.
Verder iedereen overigens een prettige jaarwisseling en een gezond 2004 in goede samenwerking.
Kees
Ja, maar die zaken liggen wel aan de basis van het functioneren van een reddingsbrigade. Als je dat niet voorelkaar krijgt kan je je allerlei andere vragen stellen, als waarom es er geen uniformiteit, waarom worden we niet professioneler, hoe verloopt de samenwerking met de brandweer, GGD, kustwacht, Natuurlijk kan je daar lekker over fantaseren. Maar als er ondeling zo'n verdeeldheid is, en bij het uitbrengen van één kledinglijn ineens de helft van de RB de kleur niet mooi vindt, kun je bij al die andere discussies verwachten dat ze weer terugvallen op dat ene MEGA-probleem. Het is niet zo dat je kan verwachten dat het van bovenaf voorgestelde meteen aan
ieders verwachtingen voldoet. En het is ook niet juist om het naast je neer teleggen omdat je de kleur niet "
mooi" vind, want een
mooie kleur was niet het doel. Eenheid en herkenbaarheid dat was het streven. En als de reddingsbrigades bereid zijn die die twee op te offeren ten gunste van hun eigen kledinglijn omdat die wel "
mooi" is, dan krijgt REDNED niets voorelkaar. Ik merk (ook bij HOGE) dat reddingsbrigades heel goed zijn in het afschieten. Dit gekoppelt aan het gevoel van eigendunk van de meeste ervan maakt het wel heel moeilijk voor zo'n instantie.
Henk