Wil je als privé-onderneming beginnen met een taxi service voor huisartsen?
Dat lijkt me lastig te realiseren omdat de Belgische huisartsen soms zelfs nog niet eens in klein dienstverband hun avond, nacht en weeekenddiensten geregeld hebben.
Eerst zal er vanuit de huisartsen interesse moeten zijn om in grote dienstverbanden te werken. En daarbij komt veel meer kijken dan enkel de auto-service, dat is maar een erg klein onderdeel.
Je kunt misschien zorgen dat je je plannen concreet klaar hebt liggen zodat wanneer zich in Belgie de ontwikkeling voordoet zoals die in Nederland gaande is, je daar meteen op in kan springen.
Ofwel moet je een volledig plan hebben voor behuizing, automatisering, scholing van ondersteunend personeel en de auto, en proberen daarmee de huisartsen warm te krijgen voor een dienstenstructuur.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar het lijkt me ontzettend lastig voor een particulier... Zelfs al zou het alleen de taxi-service zijn. Reken maar op E50.000 (tot 70.00 voor een duurdere auto) voor je auto rijklaar, verzekerd, gestriped en ingericht is met de medische en communicatie apparatuur. Dat is nogal een investering!
Misschien heb jij een heel andere kijk op de zaak, dit is enkel mijn menin