Rijden onder invloed van Alcohol, Drugs of Medicijnen

Auteur Topic: Rijden onder invloed van Alcohol, Drugs of Medicijnen  (gelezen 54573 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #120 Gepost op: 18 maart 2011, 21:51:43
For arguments sake

Dronken fietsers niet verbaliseren omdat het erger is als ze in de auto stappen....
Nuchtere fietsers worden wel geverbaliseerd als ze geen werkende verlichting hebben.
Hoe moet ik die twee met elkaar rijmen ?
Als ik persoonlijk moet kiezen tussen een dronken fietser of een niet dronken fietser zonder licht, dan kies ik toch voor het laatste.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

mike

• Senior gebruiker
Reactie #121 Gepost op: 18 maart 2011, 21:57:51
Fietsers zonder licht: Kost 1 man die ongeveer 5 a 10 minuten bezig is,

Fietser met een slokop een man of 4(2 man uniformdienst, HOVJ, arrestantenwacht, bedienaar van de alchol appratuur), en zeker een paar uur werk.

Zijn absoluut dingen die mee tellen, prioriteiten stellen.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
    • Website Jacques Schenk
Reactie #122 Gepost op: 18 maart 2011, 21:59:48
Heeft het rechtvaardigheidsgevoel bij de burger dan ook geen prioriteit ?  ::)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

mike

• Senior gebruiker
Reactie #123 Gepost op: 18 maart 2011, 22:03:13
Heeft het rechtvaardigheidsgevoel bij de burger dan ook geen prioriteit ?  ::)

Ja als de overheid zorgt voor meer personeel, maar zijn wel afwegingen. Als je weet dat je in een bepaald gedeelte van de regio nog de enige beschikbare auto bent die op straat is dan los je dat soort zaken op een andere manier op.

Dave1989

• Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #124 Gepost op: 18 maart 2011, 22:05:25
For arguments sake

Dronken fietsers niet verbaliseren omdat het erger is als ze in de auto stappen....
Nuchtere fietsers worden wel geverbaliseerd als ze geen werkende verlichting hebben.
Hoe moet ik die twee met elkaar rijmen ?
Als ik persoonlijk moet kiezen tussen een dronken fietser of een niet dronken fietser zonder licht, dan kies ik toch voor het laatste.

Ik gaf daarom ook aan dat het ligt aan de staat waarin de persoon zich verkeerd.Als je kijkt vanuit het opzicht van de ''dronken'' fietser.Met een fiets maak je m.i. minder snel slachtoffers, dan met een auto.Ik neem aan dat je met een auto meer slachtoffers kan maken en met een fiets minder gemakkelijk.
Even voor de duidelijkheid, het is natuurlijk altijd beter om onbeschonken te gaan fietsen of eventueel met een drank op naar huis te worden gebracht door een ervaren niet beschonken bestuurder.Je moet gaan kijken naar wat je wilt bereiken en wat haalbaar is.Graag zou ik ook wereldvrede hebben, maar dat zal ook niet gebeuren.
Wat heb jij liever?Als je moest kiezen of iemand de auto in stapt met een drankje op of dat diegene de fiets pakt?Als mensen een stukje van de stad wonen pakken ze automatisch de auto of de fiets(Dat is tenminste wat ik bij ons in de omgeving zie).Een taxi is op een drukke avond ook niet altijd beschikbaar en het kost ook veel geld.Ik kijk dus niet alleen van wat ik graag zou willen, maar ik kijk wat er haalbaar is en waar ik meer tevreden mee ben.
Tuurlijk zou ik graag willen dat iedereen die gedronken heeft, netjes door een vriend of vriendin die niet gedronken heeft thuis wordt afgezet, maar dat is niet haalbaar in de praktijk.
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 18 maart 2011, 22:08:45
Citaat

als bestuurder van een fiets of gehandicaptenvoertuig zonder motor
rijden, terwijl het alcoholgehalte van de adem, dan wel het bloed
te hoog is
a t/m c geen gevaarlijk rijgedrag
* GA 304 a - vanaf 235 μg/l (adem)                                                   *
* GA 304 b - vanaf 235 μg/l in combinatie met gevaarlijk rijgedrag (adem) *
* GA 304 c - vanaf 0,54 ‰ (bloed)                                                   *
* GA 304 d - vanaf 0,54 ‰ in combinatie met gevaarlijk rijgedrag (bloed) *

Het betreft voor de kenners cat.4.

Ja, ik meermaals fietsers voor het onderinvloed fietsen aangehouden. Deze fietsers brachten het overige verkeer dusdanig in gevaar dat ik het niet kon door laten gaan.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #126 Gepost op: 18 maart 2011, 22:11:24
Ik heb bij ons in de straat meegemaakt dat ik aan kwam rijden met de auto en doordat ik altijd groot licht voer bij ons in de straat een voorwiel op straat omhoog zag staan.. daardoor dacht ik van hey een gestolen fiets die aan de kant gegooit is... toen ik dichterbij kwam bleek er ook iemand naast te liggen.. Eerst gevraagd wat er aan de hand was en of hij op kon staan. Toen ik vroeg of ik politie of ambu moest waarschuwen kreeg ik alleen maar nee.. doordat je tegenwoordig (en zeker bij alcohol gevallen) moet oppassen heb ik van uit de auto gevraagd of hij wou opstaan, hier ook een nee op.. uit eindelijk door dat er meerdere mensen aan kwamen lopen met zijn drieen de vent overeind gezet en is deze verder gaan lopen.. deze meneer wou graag midden op straat gaan slapen.. zo bezopen als een kat was hij... je kunt als 1e hv hier weinig aan doen.. en doordat meneer bij kennis was.. heb ik gewacht tot er iemand bij zou komen. Waren deze niet snel gekomen had ik 09008844 al op me display staan. De man is verder zo bezopen als hij was lopend verder gegaan want fietsen kon hij duidelijk niet meer.

De reden waarom ik trouwens met groot licht bij ons in de straat rijd omdat er veel studenten en andere jongeren  tegenwoordig geen geld meer hebben om simpele fietsverlichting aan te schaffen en ik nu op afstand al kan zien of er een fietser aan komt. Het is na enkele malen schrikken de druppel geworden en ben maar met groot licht gaan rijden. En wanneer de fietser geen verlichting aan heeft hebben ze groot licht in het gezicht... hebben ze verlichting op dan schakel ik makkelijk en snel weer naar dimlicht.

Ook zoiets wat me laatst overkwam is dat er een ouder en een slingerend kind aan de buiten kant liet fietsen en in de avond en het kind had niets qua verlichting of reflectie op het aller laatste moment zag ik het kind pas... ook daar vind ik dat de politie tegen mag optreden... op verantwoordelijkheid van de ouders... dat ze een slingerend kind zonder verlichting aan de buitenkant laten fietsen waardoor het kind midden op straat komt te rijden.

Je schrikt je als bestuurder kapot bij alle drie de gevallen!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
    • Website Jacques Schenk
Reactie #127 Gepost op: 18 maart 2011, 22:19:26
Tuurlijk zou ik graag willen dat iedereen die gedronken heeft, netjes door een vriend of vriendin die niet gedronken heeft thuis wordt afgezet, maar dat is niet haalbaar in de praktijk.

Klopt, maar het blijft wel zuur dat ik een prent krijg omdat ik nuchter zonder werkend achterlicht rijd en dat een dronken droppie gewoon door kan fietsen omdat het te veel werk is om er wat aan te doen.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #128 Gepost op: 18 maart 2011, 22:21:38
Klopt, maar het blijft wel zuur dat ik een prent krijg omdat ik nuchter zonder werkend achterlicht rijd en dat een dronken droppie gewoon door kan fietsen omdat het te veel werk is om er wat aan te doen.

Tussen aanhouden en PVB opmaken en er niks aan doen zitten nog wel wat andere opties. Zoals de overtreding doen stoppen bv....... Of wel de dronken jongeman(waar u man leest kunt u ook vrouw lezen) niet meer door laten fietsen maar laten lopen of een taxi laten bellen.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
    • Website Jacques Schenk
Reactie #129 Gepost op: 18 maart 2011, 22:24:56
Tussen aanhouden en PVB opmaken en er niks aan doen zitten nog wel wat andere opties. Zoals de overtreding doen stoppen bv....... Of wel de dronken jongeman(waar u man leest kunt u ook vrouw lezen) niet meer door laten fietsen maar laten lopen of een taxi laten bellen.

Je kunt er dan toch ook voor kiezen om die man of vrouw zonder lichtje (letterlijk) te laten lopen ?
(waarschijnlijk zullen beiden buiten zicht van de agenten allebei weer verder fietsen, maar dit ter zijde  :))