For arguments sake
Dronken fietsers niet verbaliseren omdat het erger is als ze in de auto stappen....
Nuchtere fietsers worden wel geverbaliseerd als ze geen werkende verlichting hebben.
Hoe moet ik die twee met elkaar rijmen ?
Als ik persoonlijk moet kiezen tussen een dronken fietser of een niet dronken fietser zonder licht, dan kies ik toch voor het laatste.
Ik gaf daarom ook aan dat het ligt aan de staat waarin de persoon zich verkeerd.Als je kijkt vanuit het opzicht van de ''dronken'' fietser.Met een fiets maak je m.i. minder snel slachtoffers, dan met een auto.Ik neem aan dat je met een auto meer slachtoffers kan maken en met een fiets minder gemakkelijk.
Even voor de duidelijkheid, het is natuurlijk altijd beter om onbeschonken te gaan fietsen of eventueel met een drank op naar huis te worden gebracht door een ervaren niet beschonken bestuurder.Je moet gaan kijken naar wat je wilt bereiken en wat haalbaar is.Graag zou ik ook wereldvrede hebben, maar dat zal ook niet gebeuren.
Wat heb jij liever?Als je moest kiezen of iemand de auto in stapt met een drankje op of dat diegene de fiets pakt?Als mensen een stukje van de stad wonen pakken ze automatisch de auto of de fiets(Dat is tenminste wat ik bij ons in de omgeving zie).Een taxi is op een drukke avond ook niet altijd beschikbaar en het kost ook veel geld.Ik kijk dus niet alleen van wat ik graag zou willen, maar ik kijk wat er haalbaar is en waar ik meer tevreden mee ben.
Tuurlijk zou ik graag willen dat iedereen die gedronken heeft, netjes door een vriend of vriendin die niet gedronken heeft thuis wordt afgezet, maar dat is niet haalbaar in de praktijk.