Rijden onder invloed van Alcohol, Drugs of Medicijnen

Auteur Topic: Rijden onder invloed van Alcohol, Drugs of Medicijnen  (gelezen 52965 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #130 Gepost op: 19 maart 2011, 16:28:33
Klopt, maar het blijft wel zuur dat ik een prent krijg omdat ik nuchter zonder werkend achterlicht rijd en dat een dronken droppie gewoon door kan fietsen omdat het te veel werk is om er wat aan te doen.

Ik vind daarom wel dat wanneer de dronken fietser een ongeluk veroorzaakt, dat de fietser aansprakelijk kan en zal worden gesteld.Wanneer iemand naar huis fiets met zijn of haar zatte kop, maar gewoon zonder ongeluk zijn huis bereikt, vind ik niet dat je diegene daarvoor hoeft te bestraffen.Ik denk dat de grens heel dun is en dat het situatie afhankelijk is.

Deze discussie is vergelijkbaar met het telefoon gebruik op de fiets.
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #131 Gepost op: 19 maart 2011, 17:17:26
Ik vind daarom wel dat wanneer de dronken fietser een ongeluk veroorzaakt, dat de fietser aansprakelijk kan en zal worden gesteld.Wanneer iemand naar huis fiets met zijn of haar zatte kop, maar gewoon zonder ongeluk zijn huis bereikt, vind ik niet dat je diegene daarvoor hoeft te bestraffen.

Deze discussie is vergelijkbaar met het telefoon gebruik op de fiets.

Dat is niet aan de politie maar aan justitie én aan de verzekeringsmaatschappij .... Volgens mij is de fietser namelijk altijd nog de zwakke verkeersdeelnemer  :-X

En de discussie is niet vergelijkbaar met het telefoongebruik, daar dit gewoon toegestaan is.
Alcoholgebruik en (doen) besturen is zelfs een misdrijf.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #132 Gepost op: 19 maart 2011, 20:27:45
Of ze nou dronken of geen verlichting hebben.. bekeuren die handel... ze zijn een gevaar op de weg!
Laat ze maar daar op bekeuren in plaats van iemand bekeuren op zijn mistlampen...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #133 Gepost op: 19 maart 2011, 21:18:04
Of ze nou dronken of geen verlichting hebben.. bekeuren die handel... ze zijn een gevaar op de weg!
Laat ze maar daar op bekeuren in plaats van iemand bekeuren op zijn mistlampen...

Geen verlichting (op de fiets) is ook onjuiste verlichting (mistlampen)  ;) 998765
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #134 Gepost op: 19 maart 2011, 21:26:09
Of ze nou dronken of geen verlichting hebben.. bekeuren die handel... ze zijn een gevaar op de weg!
Laat ze maar daar op bekeuren in plaats van iemand bekeuren op zijn mistlampen...

Je begrijpt dat iemand hier een strafblad voor/door krijgt .... ?

Met andere woorden, behalve mensen die totaal geen alcohol drinken rijd iedereen wel eens met een bakkie op, op de fiets .... En dan loop je dus het risico op een strafblad  ::)


Nogmaals, gevaarlijk verkeersgedrag moet je belonen, geen twijfel over mogelijk. Maar een willekeurige fietser onderwerpen aan een alcoholcontrole, dat gaat me écht te ver  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #135 Gepost op: 19 maart 2011, 21:27:47
Ik vind het eigenlijk stiekem wel een beetje oneerlijk om dronken fietsers te beboeten. Heel veel dronken fietsers zullen jonger dan 18 jaar zijn en dus is de kans groot dat er in de vriendengroep niemand over een rijbewijs beschikt. Zeker vanuit de kleinere dorpen (als ik uit wil gaan zal ik ook naar Utrecht of Zeist moeten) moeten die personen dan per fiets komen, lopen is gewoon echt te ver.

Mocht er echt streng op bekeurd gaan worden vind ik dat er een wederdienst voor jongeren (en überhaupt dronken mensen die zonder iemand anders doormidden te willen rijden thuis willen komen) moet komen: dan moet het Openbaar Vervoer ook tot dieper in de nacht rijden. Met alle respect: als ik vanuit Utrecht met het OV terug naar Den Dolder wil gaat de laatste trein geloof ik rond half één, de tijd waarop de meesten pas richting de stad gaan.

En uiteraard zullen er ongelukken gebeuren met dronken fietsers, maar ik denk dat er minder 'onschuldigen' worden doodgereden door dronken fietsers dan door dronken automobilisten. Als jij als dronken droppie tegen een boom fietst leer je het wel af teveel te zuipen. Veelal is het letsel voor de dronken fietser het meest ernstig......en als je het voor jongeren onmogelijk wil maken om een gezellig avondje naar de stad te gaan (met de nodige alcoholische versnaperingen) moet je dat gewoon zeggen en niet gaan bekeuren op het drinken van een biertje te veel.

Overigens alle extreme gevallen buiten beschouwing gelaten: fietsers die over provinciale wegen of snelwegen fietsen of een ernstig gevaar voor zichzelf of anderen zijn mogen aangepakt worden, maar ga geen alcoholcontroles houden voor alle fietsers.
(aldus een jongere, die zelf overigens niet gauw met een slok teveel op achter het fietsstuur zal zitten wegens bier=vies :D)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #136 Gepost op: 20 maart 2011, 00:27:12
Laat ze maar daar op bekeuren in plaats van iemand bekeuren op zijn mistlampen...

Ach jee.. moest je je prent voor je mistlampies hier even ventileren? Hinderlijk, die mistlampjes! De tijd dat mistlampjes stoer waren ligt al mijlenver achter ons, mag ik hopen?  >:D

Nogmaals, gevaarlijk verkeersgedrag moet je belonen, geen twijfel over mogelijk. Maar een willekeurige fietser onderwerpen aan een alcoholcontrole, dat gaat me écht te ver  :-X

Juist! En je ziet ze genoeg, zeker in het weekend: met z'n vieren tot zessen ''naast'' elkaar, slingerend en brullend / lallend, zonder licht, op afgetrapte fietsen, etc. (links en rechts wat autospiegels eraf trappend, ook heel populair) Die lui waar je soms een noodstoppie voor moet maken. Genoeg spul om tegen op te treden.  Agenten kunnen prima zelf uitmaken wie er wel en wie niet moeten worden ''beloond''. ;D


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #137 Gepost op: 23 maart 2011, 00:45:15
Ach jee.. moest je je prent voor je mistlampies hier even ventileren? Hinderlijk, die mistlampjes! De tijd dat mistlampjes stoer waren ligt al mijlenver achter ons, mag ik hopen?  >:D

Och we hadden de auto net 2 dagen en had het niet eens door dat ze aanstonden.. Ik attendeer tegenwoordig het overige verkeer erop wanneer ze die gevallen aan hebben..

Ook attendeer ik mensen er op die hun amber zwaailamp aan hebben wanneer het niet nodig is... Tsja dan is zo'n flitslamp wel makkelijk.. knipper knipper en je ziet de lamp uitgaan.. och ja ze vergeten dat ding nog wel eens.

Maar dat allemaal terzijde...

ik vind wel dat ze van die lalbakken die stom dronken zijn en als dwazen over de wegslingeren  zonder verlichting (want natuurlijk functioneren die niet, geen geld voor de action om een setje lampjes te halen) dat die bekeurd mogen worden. Als je pech hebt en je hebt de auto aan de weg staan dan heb je de auto vol krassen zitten. Of ze lallen de hele buurt wakker!

of ze gaan midden op de weg liggen en je komt er als bestuurder er niet meer langs omdat ze midden op straat willen gaan liggen pitten! stelletje malloten!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #138 Gepost op: 23 maart 2011, 17:25:58
Och we hadden de auto net 2 dagen en had het niet eens door dat ze aanstonden.. Ik attendeer tegenwoordig het overige verkeer erop wanneer ze die gevallen aan hebben..

Dan is het natuurlijk een heel ander verhaal, excuses!

Ook attendeer ik mensen er op die hun amber zwaailamp aan hebben wanneer het niet nodig is... Tsja dan is zo'n flitslamp wel makkelijk.. knipper knipper en je ziet de lamp uitgaan.. och ja ze vergeten dat ding nog wel eens.

Dat terzijde, zeg je. Maar ben nu wel benieuwd naar wie of wat jij seint en vervolgens hun amber uitzetten..?  ::)

ik vind wel dat ze van die lalbakken die stom dronken zijn en als dwazen over de wegslingeren  zonder verlichting (want natuurlijk functioneren die niet, geen geld voor de action om een setje lampjes te halen) dat die bekeurd mogen worden. Als je pech hebt en je hebt de auto aan de weg staan dan heb je de auto vol krassen zitten. Of ze lallen de hele buurt wakker!
of ze gaan midden op de weg liggen en je komt er als bestuurder er niet meer langs omdat ze midden op straat willen gaan liggen pitten! stelletje malloten!

Ja precies, dit zijn excessen en die kunnen gewoon aangepakt worden.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #139 Gepost op: 23 maart 2011, 18:06:37
Dat terzijde, zeg je. Maar ben nu wel benieuwd naar wie of wat jij seint en vervolgens hun amber uitzetten..?  ::)

Ik reed een keer op de A50 tussen Renkum en Knooppunt Grijsoord en er reed een Aannemingsbedrijf busje achter me en die had de zwaailamp op zijn dak nog aan.. Aangezien ze daar aan het werk waren op dat moment dacht ik eerst van ze zullen er wel bij horen.. Echter toen ze op de linker baan zaten en aan het inhalen waren en gewoon normale snelheid bleven rijden (90 km/h op dat moment) en bijna de wegwerkzaamheden voorbij waren. dacht ik van doe me flitslamp voor me achterruit even aan.. met als effect dat het gezien werd en dat hij zijn zwaailamp uit deed. Of wel hij was hem gewoon vergeten.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=