Ik vind dat helemaal geen goed idee, als er geen grond voor is, zomaar elk huis te gaan doorzoeken. Dat lijkt me ook helemaal niet effectief in het wilde weg huizen doorzoeken. Trouwens ik ben benieuwd wat je er zelf van vindt als je onschuldig bent dat jouw huis helemaal overhoop wordt gehaald. Ik denk niet dat je dat een leuke ervaring vindt.
Daarbij komt dat in dit soort zaken het meisje vrijwel direct vermoord wordt, zoals we ook in andere zaken hebben gezien. Dus al was de zaak binnen een paar uur opgelost, had het meisje waarschijnlijk niet meer geleefd.
Ik heb het volgens mij niet gehad over compleet overhoop halen maar je kan er wel gradaties in aanbrengen in het onderzoeken
naar de waarheid.
Heel simpel hoe uitgelegd hoe ik er over denk. Wat een vermist kind zeker van deze leeftijd aangaat is geen middel te zwaar.
Woning waar het kind het laatste is gezien Bewoner vragen heeft u er bezwaar tegen dat wij uw woning onderzoeken met
bijvoorbeeld speurhond om te kijken of ze hier echt niet meer aanwezig is.
Antwoord de bewoner nee gaat u gang mooi niks aan de hand en we gaan zoeken.
Antwoord de bewoner ja daar heb ik bezwaar tegen dan klopt er in mijn ogen al iets niet en zorg je met spoed voor een huiszoekingsbevel en gaat als nog de woning doorzoeken.
Bij medewerking om te gaan zoeken hoef je niet gelijk alles overhoop te halen maar ligt het puur aan de omstandigheden die je tijdens het onderzoek aantreft.
Bij tegenwerking kan je verder doorpakken in mijn ogen want waarom zou je iets te verbergen hebben als je onschuldig bent.
En iedere regio heeft volgens mij wel een hondengeleider met een hond die specifiek op mensen kan speuren en desnoods zorg je er voor dat je z.s.m. een kledingstuk TP hebt met de geur van het kind wat het zoeken kan vereenvoudigen.