opleidingen KNBRD

Auteur Topic: opleidingen KNBRD  (gelezen 48959 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #180 Gepost op: 15 maart 2004, 14:03:17
Wat ik bedoel met de externe opleidingen is al gedeeltelijk een feit, hulpverlening is BIG business.
Ik geef wat zaken ter overpeinzing.
Verantwoordelijken willen een constant vergelijkbaar niveau, men gaat nu al steeds meer naar een betaalde strandwacht (zodat men een vinger in de pap heeft).
Niet iedere momenteel gecertificeerde instructeur/examinator levert dezelfde kwaliteit.
Externe opleidingsinstituten staan garant voor officieel erkende certificaten en hebben een meerwaarde door hun onafhankelijkheid en brede erkenning.
Opleiden voor waterhulpverlener naar ILS eisen kan veel gestructureerder en dus ook sneller.
Het is ronduit belachelijk dat een beetje intelligent persoon er jaren over moet doen om het niveau van allround waterhulpverlener te behalen en er daarna achter komt dat hij een heleboel ballast heeft geleerd en er een aantal zaken in de opleidingen ontbreken die in de praktijk onontbeerlijk zijn.
Aanstellen van beroepskrachten heeft automatisch al tot gevolg dat men erkende taakgerichte modulaire instructies verlangt.
Ook de vrijwilliger is overigens sneller bereid zijn geld te steken in de modulaire opleidingen i.p.v. het volgen van langdurige cursussen met tot vervelens toe herhalen van de stof door alle groepsleden. Een voorbeeld zie je in de duikwereld.
Als de KNBRD niet uitkijkt en snel reageert zet men zichzelf buitenspel.
Steeds minder volwassenen zullen overigens als vrijwilliger taken blijven uitvoeren met daarbij een grotere kans op vervolging bij fouten terwijl de bovenlaag flink zijn zakken vult en goede sier maakt met de inzet van de vrijwilliger.
Het is gewoon niet meer van deze tijd.

Kees  8)

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #181 Gepost op: 16 maart 2004, 10:54:42
Professioneel en betaald is het ook niet mogelijk omdat daar te weinig werk voor is om deze functie het gehele jaar uit te voeren. Dus zal je in deze vorm blijven werken. Verder werkt deze vorm wel goed bij de knrm dus warom niet???

9910001
9910001

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #182 Gepost op: 16 maart 2004, 18:32:46
Lijkt me dat het wel mogelijk is, dat bewijst de situatie op Walcheren, je zet een aantal mensen neer met een opleiding zoals jij die als bestuurder noodzakelijk acht en buiten de inzet als bewaker voor de veiligheid van het strand gebruik je het personeel voor andere zaken.

Kees  8)

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #183 Gepost op: 17 maart 2004, 00:18:37
Idee is heel aardig, maar de meeste functie bij een gemeente moeten het hele jaar door worden vervuld. Zeker in de zomer als iedereen met kinderen op vakantie wil zijn alle mensen nodig. Dit geeft als probleem dat ze dan ook nodig zijn. We kunnen ook in de zomer niet gaan schoffelen en het onkruid laten groeien maar dat is ook geen oplossing.

9910001
9910001

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #184 Gepost op: 18 maart 2004, 23:23:38
met contractanten is dat zo opgelost, 's zomers op het strand, verder in de groenvoorziening en 's winters gladheidsbestrijding en tussendoor vakantie.

Kees  8) (stemmen jullie op me als wethouder  ;D )

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #185 Gepost op: 19 maart 2004, 00:49:08
met contractanten is dat zo opgelost, 's zomers op het strand, verder in de groenvoorziening en 's winters gladheidsbestrijding en tussendoor vakantie.

Kees  8) (stemmen jullie op me als wethouder  ;D )
`

Een vriend van me kon ook zo'n baan als badmeester krijgen in een buitenbad. 's Zomers lange dagen (voor weinig) en 's winters in de ww (voor nog minder).

Henk

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #186 Gepost op: 19 maart 2004, 11:07:36
Het probleem is dat er weinig belanstelling voor voor medewerkers welke alleen in de winter komen schoffelen. Het nadeel is dat onkruid met name in de zomer gaat groeien, heb ook me ook wel eens af gevraagt waarom. Als je dan 15 man erbij krijgt om te schoffelen in de winter wordt het wel erg moeilijk.

9910001
9910001

K.N.R.Mark.

• Forum gebruiker
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #187 Gepost op: 19 maart 2004, 12:34:56
In de zomer strandwacht in Nederland en de rest van het jaar in Curacao. ;)
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #188 Gepost op: 19 maart 2004, 12:45:19
Dan solliciteer ik bij deze, omdat het mij wel zeer leuk lijkt. Maar het probleem is dat ze daar in zomer ook strandwachten nodig hebben. Dus de enige groep die beschikbaar is zijn studenten (deze hebben altijd zomervakantie, en dan ook de docenten (per slot vanrekening ook vakantie). Mogelijk kan je wel de leidinggevende een deeltijdbaan geven.

9910001
9910001

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #189 Gepost op: 19 maart 2004, 12:57:05
In de zomer strandwacht in Nederland en de rest van het jaar in Curacao. ;)

Onder een boom, met de blik op de bijna vallende kokosnoot... ;D

Ik ben tegenstander van het gebruik van de WW om seizoenswerk mogelijk te maken, daar is ie niet voor bedoeld. Ik ben groundsman geweest op een tennisbaan en werd gewoon het hele jaar betaald. 's zomers werkte ik langer, 's winters wat korter en knapte het materiaal op.  Zo kan hetr ook. Het kost het zelfde als in de WW alleen betaalde de klub mij in de winter en niet de gemeenschap.

Henk

Henk