AED nu ook in noodhulpauto's politie

Auteur Topic: AED nu ook in noodhulpauto's politie  (gelezen 69596 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #150 Gepost op: 22 september 2015, 16:17:10
Citaat van: Thor link=msg=1374538 date=1442931345
Natuurlijk en dat gebeurt al sinds jaar en dag.

Als de agent op straat deze mentaliteit/houding niet zou hebben dan was de boel hoogstwaarschijnlijk op den duur wel wat grimmiger geworden.

Die oudjes kunnen er niets aan doen dat een verzorgingshuis zijn budget en personeel niet op orde heeft.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #151 Gepost op: 22 september 2015, 16:19:49
Citaat van: AureliusM link=msg=1374537 date=1442931064
Precies. en als de meldkamer vraagt of mijn maat en ik een oud vrouwtje willen oprapen, dan doe ik dat zonder morren. Hoort er bij.

In een verzorgingstehuis?

De politie kan een verzorgingstehuis ook zeggen als twee meiden van 60 kg een bewoner niet kunnen optillen dat ze niet de politie moeten bellen maar de voorzitter van de Raad van Bestuur van het verzorgingstehuis maar op moeten bellen met de vraag of hij even komt helpen tillen.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #152 Gepost op: 22 september 2015, 16:23:41
Citaat van: AureliusM link=msg=1374540 date=1442931430
Die oudjes kunnen er niets aan doen dat een verzorgingshuis zijn budget en personeel niet op orde heeft.

Dat is inderdaad een grote schande en het blijft maar voortwoekeren die wantoestanden, maar de dames en heren managers hebben ondertussen wel heel vette salarissen en stappen van het ene opgemaakte bed in het andere als het zo uitkomt.

De politie kan een verzorgingstehuis ook zeggen als twee meiden van 60 kg een bewoner niet kunnen optillen dat ze niet de politie moeten bellen maar de voorzitter van de Raad van Bestuur van het verzorgingstehuis maar op moeten bellen met de vraag of hij even komt helpen tillen.

Dan staan ze,die twee meiden, in Nederland wel de volgende dag op straat, hoe goed ze ook zijn.

guest13155

• Gast
Reactie #153 Gepost op: 22 september 2015, 16:23:47
Tja, je kun burgers motiveren om een cursus reanimatie te volgen. Of dat succesvol zal zijn betwijfel ik. Je doet het nooit voor jezelf...

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #154 Gepost op: 22 september 2015, 16:25:46
Citaat van: Thor link=msg=1374543 date=1442931821
Dat is inderdaad een grote schande en het blijft maar voortwoekeren die wantoestanden, maar de dames en heren managers hebben ondertussen wel heel vette salarissen en stappen van het ene opgemaakte bed in het andere als het zo uitkomt.

Dus kunnen wij, politie, best soms een handje helpen. De meldkamer laat heus wel prioriteiten voor gaan. Althans, mag ik hopen.  ;)

guest13155

• Gast
Reactie #155 Gepost op: 22 september 2015, 16:27:56
Citaat van: Thor link=msg=1374543 date=1442931821

Duidelijker kun je het probleem niet aan de kaak stellen. Wij weten allemaal dat die voorzitter van de raad van bestuur niet gaat komen. Dat is dan nog een ver van mijn bed show. Tot je er mee geconfronteerd wordt en dan ben je blij met een paar behulpzame agenten. Natuurlijk zou je ook burgers kunnen vragen en er zullen vast voorbeelden te over zijn waar het werkt. Maar midden in de nacht, in een verzorgingshuis? Nee, doe mij dan maar een paar dienders als is dat officieel niet de bedoeling.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #156 Gepost op: 22 september 2015, 16:28:45
Citaat van: scorpio link=msg=1374526 date=1442929992
Precies, en dat is dus een non-argument van oma

Nee, want die commerciële partijen moeten in andere landen aan strengere aanrijtijdnormen voldoen. Daarnaast zijn er daar meerdere partijen actief in plaats van 1 enkele.

Het probleem is niet zozeer dat het bedrijven zijn, maar wel dat ze geld krijgen voor een dienst die ze niet leveren en we ondertussen ook extra geld uit moeten geven bij de politie om een gat op te vullen wat niet hoeft te bestaan.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #157 Gepost op: 22 september 2015, 16:28:49
Citaat van: -Joost- link=msg=1374536 date=1442931023
Hier gaat het dus mis. De ambulancevoorziening zou zich druk moeten maken over de best mogelijke patiëntenzorg binnen het gebied waar men verantwoordelijk voor is, niet de (uiterste) normen die gesteld zijn door de overheid.

Het is een de maximale norm en ik heb in Nederland het gevoel dat het vooral gebruikt wordt als een streefgetal, m.a.w. als je weet dat in een gebied de ambulances altijd binnen 8 minuten ter plaatse zijn je een ambulance op eBay kan zetten of een stukje verder weg kan zetten omdat je "7 minuten over hebt". Als je ook nog eens weet dat je grootste probleem de adem- en hartstilstanden toch wel door de politie worden opgelost draag je er aan bij dat men dit beleid nog makkelijker kan uitvoeren.

guest13155

• Gast
Reactie #158 Gepost op: 22 september 2015, 16:29:02
Sorry, hoorde bij het bericht van Oma

Citaat van: Lucht link=msg=1374546 date=1442932076
Duidelijker kun je het probleem niet aan de kaak stellen. Wij weten allemaal dat die voorzitter van de raad van bestuur niet gaat komen. Dat is dan nog een ver van mijn bed show. Tot je er mee geconfronteerd wordt en dan ben je blij met een paar behulpzame agenten. Natuurlijk zou je ook burgers kunnen vragen en er zullen vast voorbeelden te over zijn waar het werkt. Maar midden in de nacht, in een verzorgingshuis? Nee, doe mij dan maar een paar dienders als is dat officieel niet de bedoeling.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #159 Gepost op: 22 september 2015, 16:36:02
Citaat van: Lucht link=msg=1374544 date=1442931827
Tja, je kun burgers motiveren om een cursus reanimatie te volgen. Of dat succesvol zal zijn betwijfel ik. Je doet het nooit voor jezelf...

Nee laat de burgers lekker op de bank hangen, de pens vol vreten en zuipen tot ze zelf een hartstilstand krijgen. Verwacht vooral niets van burgers en blijf vooral vinden dat de overheid voor alles en iedereen moet zorgen en het niet te veel geld moet kosten.