AED nu ook in noodhulpauto's politie

Auteur Topic: AED nu ook in noodhulpauto's politie  (gelezen 69595 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #160 Gepost op: 22 september 2015, 16:40:09
Citaat van: Oma link=msg=1374551 date=1442932562
Nee laat de burgers lekker op de bank hangen, de pens vol vreten en zuipen tot ze zelf een hartstilstand krijgen. Verwacht vooral niets van burgers en blijf vooral vinden dat de overheid voor alles en iedereen moet zorgen en het niet te veel geld moet kosten.

Waarom kan het niet beide? Een burgerinitiatief mbt AED's en de overheid die ook AED's in de voertuigen voert. Je kan toch niet de burgerij alleen daarin laten staan.
Men verwacht ook dat de overheid, lees politie, voor veiligheid zorgt. De burgers komen toch ook niet als de orde verstoort wordt.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #161 Gepost op: 22 september 2015, 16:40:57
Citaat van: Lucht link=msg=1374546 date=1442932076
Duidelijker kun je het probleem niet aan de kaak stellen. Wij weten allemaal dat die voorzitter van de raad van bestuur niet gaat komen. Dat is dan nog een ver van mijn bed show. Tot je er mee geconfronteerd wordt en dan ben je blij met een paar behulpzame agenten. Natuurlijk zou je ook burgers kunnen vragen en er zullen vast voorbeelden te over zijn waar het werkt. Maar midden in de nacht, in een verzorgingshuis? Nee, doe mij dan maar een paar dienders als is dat officieel niet de bedoeling.

Ik weet ook wel dat de voorzitter van de Raad van Bestuur niet zal komen, maar hij weet ook dat hij dit rustig kan flikken omdat de politie toch wel komt.

De politie kan ook zeggen wij knappen dit op om het oudje niet de dupe te laten zijn maar we sturen ook een persbericht uit dat twee agenten ingezet zijn omdat een verzorgingstehuis geen personeelsleden heeft die bij machte zijn om een gevallen oudere van de grond te kunnen rapen.

Ik vind het niet zo logisch dat je een verzorgingstehuis hebt waar je weet dat er veel kwetsbare mensen wonen en relatief grote kans dat deze bewoners vallen terwijl je geen personeel in huis hebt om deze mensen te kunnen oprapen.

De politie zou ook dit soort meldingen door moeten geven aan de toezichthouder.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #162 Gepost op: 22 september 2015, 16:43:40
Citaat van: AureliusM link=msg=1374552 date=1442932809
Waarom kan het niet beide? Een burgerinitiatief mbt AED's en de overheid die ook AED's in de voertuigen voert. Je kan toch niet de burgerij alleen daarin laten staan.
Men verwacht ook dat de overheid, lees politie, voor veiligheid zorgt. De burgers komen toch ook niet als de orde verstoort wordt.

Mogen burgers van jou zelf de orde gaan handhaven in de wijk of zelf inbrekers gaan opsporen dan?

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #163 Gepost op: 22 september 2015, 16:46:36
Citaat van: Oma link=msg=1374555 date=1442933020
Mogen burgers van jou zelf de orde gaan handhaven in de wijk of zelf inbrekers gaan opsporen dan?

Liever niet.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #164 Gepost op: 22 september 2015, 16:49:00
Ben ik nu de enige die zich stoort aan de kortzichtigheid van oma

oma

• Senior gebruiker
Reactie #165 Gepost op: 22 september 2015, 16:52:49
Citaat van: Matth link=msg=1374558 date=1442933340

Nee hoor.

Citaat
“Grote onderzoeken naar criminele bendes kosten nu eenmaal veel tijd. Bij zo’n grote reductie van het aantal uren, zal veel van dit soort onderzoeken moeten worden stilgelegd.”

“Minder opleiding gaat ten koste van de kennis en kunde van de collega’s op straat. Dat kan tot gevaarlijke situaties leiden.”

Waar heeft de woordvoerder het van de politievakbond het eigenlijk over? Hoezo grote onderzoeken stil leggen terwijl je AED project nog wil laten bestaan bij politie.

Als je meer kennis en kunde wil door meer opleiding moet je de spaarzame uurtjes niet verknoeien aan AED cursus maar gebruiken voor politie-relevante training.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #166 Gepost op: 22 september 2015, 16:56:41

Ook niet de enige die juist niet ziet dat wat oma zegt precies het tegenovergestelde is van kortzichtigheid. Want wat de politie doet is pappen en nathouden van problemen die andere instanties zouden moeten oplossen.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #167 Gepost op: 22 september 2015, 17:00:05

Kortzichtigheid kan ik het nu niet bepaald noemen.

Oma ventileert haar grieven, suggesties, opmerkingen, aantijgingen etc. alleen op de verkeerde plaats.

De gevatte Oma kan zich beter in woord en geschrift wenden tot de betrokken regeringsleiders, dan heeft het mogelijk enig effect.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #168 Gepost op: 22 september 2015, 17:05:14
Citaat van: Thor link=msg=1374561 date=1442934005
Kortzichtigheid kan ik het nu niet bepaald noemen.

Oma ventileert haar grieven, suggesties, opmerkingen, aantijgingen etc. alleen op de verkeerde plaats.

De gevatte Oma kan zich beter in woord en geschrift wenden tot de betrokken regeringsleiders, dan heeft het mogelijk enig effect.

Dan kan jij je beter in woord en geschrift wenden tot het moderatorteam om te verzoeken het forum onmiddelijk op te heffen.

Als ik mij met mijn grieven moet wenden tot betrokken regeringsleiders moeten alle zwaailichtfans en jubelende mensen over de hulpverleningsdiensten zich ook wenden tot dezelfde regeringsleiders.

CPrime

• Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #169 Gepost op: 22 september 2015, 17:19:22
Voor en volgens meerdere dienders hier heeft de AED een meerwaarde om verschillende redenen. Dat zegt voor mij al meer dan genoeg dan de slecht onderbouwde en kort-door-de-bocht-argumenten van 1 persoon in deze discussie.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &