Je hoeft van mij niet aan te nemen, je kan gewoon zelf even opzoeken wat volgens cardiologen (USA en EU) de werkelijke overlevingscijfers zijn bij hartstilstand buiten het ziekenhuis. Als je ze kan vinden die veel hoger zijn dan ik hier beweer moet ze maar posten.
Hier gaat het niet over waar de overheid nog meer geld over de balk smijt, ik ben gewoon een burger die heel graag wil dat de overheid mij niet vraagt belasting te betalen om het daarna maar over de balk te smijten.
Hier gaat het over de simpele vraag moet de politie in iedere politiewagen een AED hebben liggen. Ik vind dat niet hoeft.
Ik zeg niet dat het van mij niet mag. Ik zeg dat als ze het wel doen ze behoren te bedenken dat ze werken met geld van burgers. Als jij naar de supermarkt gaat en de kassajuf slaat je twee kratjes bier aan terwijl je er maar 1 koopt zeg je er ook iets van. Waarom is het dan heel gewoon dat belastingbetalers de 40 euro voor AED pads al hebben moeten betalen aan de zorgverzekeraars en de politie ze gaat betalen met geld van de burgers. Het zegt dat de burger 80 euro moet betalen voor iets wat 40 euro kost.
Je kan natuurlijk zeggen waar hebben we het over, 40 euro maakt niet zo veel uit. Als je dan leest dat de politie meestal als eerste ter plaatse is en haar AED aansluit dan is het op jaarbasis voor geheel Nederland een fors bedrag.
Waarom mag ik er hier geen agenten mee lastig vallen maar mogen agenten op een forum andere forumleden wel lastig vallen met bezwaar maken tegen een eventueel voornemen van korspleiding om de AED weer af te schaffen?