AED nu ook in noodhulpauto's politie

Auteur Topic: AED nu ook in noodhulpauto's politie  (gelezen 69926 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Twentsgeluk

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 6 januari 2009, 13:44:58
Hartmassageapparaat redt hart

Een vrouw in Losser is op Tweede Kerstdag aan de dood ontsnapt dankzij de aanwezigheid van een hartmassageapparaat in een politieauto.

De politieauto was net een paar weken daarvoor als eerste politieauto in Twente uitgerust met het apparaat. De vrouw met hartproblemen kon door de inzet van het apparaat snel gereanimeerd worden. Alle politieauto's in Nederland krijgen binnenkort zo'n apparaat.

www.rtvoost.nl

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 6 januari 2009, 16:52:17
Lang leve de media :P

of heeft men ookal LUCAS-en in de auto liggen :D

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #32 Gepost op: 6 januari 2009, 19:10:49
Tja de media he ? lol.....  ;D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 17 april 2015, 16:31:18
Even een oud topic omhoog schoppen. Ik heb in de wandelgangen vernomen dat men mogelijk de AED's uit de politievoertuigen gaat halen, dit omdat ze vinden dat het een taak is voor ambulance en niet politie, schijnbaar vindt men dat we teveel taken uitvoeren die niet specifiek voor ons zijn.  Er schijnt een discussie over gaande te zijn, de beslissing is nog niet genomen.

Iemand die meer kan vertellen hierover?  Ben ook wel benieuwd naar de meningen. Ik ben het er namelijk totaal niet mee eens, ondanks dat de ambulance er vaak snel is zijn wij er vaak sneller en kunnen we levensreddende handelingen verrichten (hulp verlenen aan hen die dit behoeven...).
Ik hoop dat het een HOAX is.....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #34 Gepost op: 17 april 2015, 18:03:03
Ik hoop ook dat het een lulverhaal is, stel dat ik nu tegen een reanimatie aan loop / rijd, ik heb geen AED in mijn KLF maar heb wel de kennis dat er eentje aankomt racen als die zuurstok in beeld komt, dan kunnen we samen net ff wat meer.

Kortom slecht idee....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 17 april 2015, 18:09:31
Ik heb er in ieder geval niets over gehoord. Lijkt mij ook een slechte ontwikkeling!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #36 Gepost op: 17 april 2015, 18:10:54
Citaat van: silque link=msg=1344297 date=1429281078
Even een oud topic omhoog schoppen. Ik heb in de wandelgangen vernomen dat men mogelijk de AED's uit de politievoertuigen gaat halen, dit omdat ze vinden dat het een taak is voor ambulance en niet politie, schijnbaar vindt men dat we teveel taken uitvoeren die niet specifiek voor ons zijn.  Er schijnt een discussie over gaande te zijn, de beslissing is nog niet genomen.

Iemand die meer kan vertellen hierover?  Ben ook wel benieuwd naar de meningen. Ik ben het er namelijk totaal niet mee eens, ondanks dat de ambulance er vaak snel is zijn wij er vaak sneller en kunnen we levensreddende handelingen verrichten (hulp verlenen aan hen die dit behoeven...).
Ik hoop dat het een HOAX is.....

Dan ook de AED's uit de gebouwen en de openbare ruimte. Ambulance zal wel snel komen.  ??? Onbegrijpelijke verhalen.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 17 april 2015, 18:50:13
Precies mijn reactie, slechte ontwikkeling. Ondanks dat ik het een betrouwbare bron vind, hopen dat het geen waarheid wordt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #38 Gepost op: 17 april 2015, 18:52:48
boordje aap...dus niks van aantrekken. En door aub
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 17 april 2015, 19:05:30
Geloof er niks van