AED nu ook in noodhulpauto's politie

Auteur Topic: AED nu ook in noodhulpauto's politie  (gelezen 69566 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #310 Gepost op: 24 september 2015, 21:35:16
Citaat van: senseihomer link=msg=1375081 date=1443119545
dus als ik het goed begrijp zijn dit levens die anders niet gered waren, dan vindt ik het een behoorlijk positief effect

Vergelijk voor mij ook eens AED (dispatched) en helemaal geen AED gebruikt en het verschil in resultaat als je wil? Is volgens jou het een behoorlijk positief of maakt het echt verschil of de politie ter plaatse gaat met of zonder AED?

seh/ic broeder

• (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #311 Gepost op: 24 september 2015, 21:38:52
Zoals ik het lees dan is er een verbetering van 2 tot 4 %, dus ja in mijn ogen een wezenlijk positief effect

oma

• Senior gebruiker
Reactie #312 Gepost op: 24 september 2015, 21:45:36
Citaat van: senseihomer link=msg=1375107 date=1443123532
Zoals ik het lees dan is er een verbetering van 2 tot 4 %, dus ja in mijn ogen een wezenlijk positief effect

Verwaarloosbaar, de AED aan de muur maakt werkelijk het verschil.

seh/ic broeder

• (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #313 Gepost op: 24 september 2015, 21:50:42
Nee is niet verwaarloosbaar in mijn ogen, geen enkel leven is verwaarloosbaar.

Het gaat m.i. niet om of - of, maar eerder om en-en. Dus en aan de muur en in de politie auto

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #314 Gepost op: 24 september 2015, 21:59:59
Citaat van: Oma link=msg=1375104 date=1443123316

Vergelijk voor mij ook eens AED (dispatched) en helemaal geen AED gebruikt en het verschil in resultaat als je wil? Is volgens jou het een behoorlijk positief of maakt het echt verschil of de politie ter plaatse gaat met of zonder AED?
Is dit een Nederlands onderzoek? En zo niet, hoe verhouden de aanrijdtijden in het "arrest with dispatched aed use"  zich tot de Nederlandse werkwijze?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #315 Gepost op: 24 september 2015, 22:08:45
Citaat van: Red link=msg=1375111 date=1443124799
Is dit een Nederlands onderzoek? En zo niet, hoe verhouden de aanrijdtijden in het "arrest with dispatched aed use"  zich tot de Nederlandse werkwijze?

Amsterdam e.o.

Het zegt dus niet zo veel over de rest van Nederland omdat je in Amsterdam niet kan spugen zonder een politiewagen, ambulance of ziekenhuis te raken.

Je kan hooguit stellen dat er in Amsterdam geen groot verschil zit tussen wel met de AED ter plaatse te komen of noodhulp door politie te bieden zonder de AED. Het echte verschil is als men stimuleert dat zoveel mogelijk ondernemers en particulieren een AED direct beschikbaar hebben om bij witnessed-arrest direct iemand aan te sluiten op de AED.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #316 Gepost op: 24 september 2015, 22:11:43
Citaat van: senseihomer link=msg=1375110 date=1443124242
Nee is niet verwaarloosbaar in mijn ogen, geen enkel leven is verwaarloosbaar.

Het gaat m.i. niet om of - of, maar eerder om en-en. Dus en aan de muur en in de politie auto

Als bedrijven en particulieren de AED net als brandblussers overal beschikbaar hebben is het overbodig om ze nog in iedere politie auto te hebben liggen omdat je dan een situatie hebt dat de eerste politieman aankomt en het slachtoffer hem zelf kan vertellen dat hij zich weer prima voelt en terug geklapt is door de AED.

In deze discussie is het altijd van belang omdat je als politie werkt met belastinggeld, je moet dan weten of de kosten opwegen tegen de voordelen, omdat het binnen het politiebudget ook kan zijn dat je het geld voor iets anders kan gebruiken waardoor het mogelijk nuttiger is voor de samenleving.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #317 Gepost op: 24 september 2015, 22:16:13
Citaat van: Oma link=msg=1375112 date=1443125325
Amsterdam e.o.

Het zegt dus niet zo veel over de rest van Nederland omdat je in Amsterdam niet kan spugen zonder een politiewagen, ambulance of ziekenhuis te raken.

Je kan hooguit stellen dat er in Amsterdam geen groot verschil zit tussen wel met de AED ter plaatse te komen of noodhulp door politie te bieden zonder de AED. Het echte verschil is als men stimuleert dat zoveel mogelijk ondernemers en particulieren een AED direct beschikbaar hebben om bij witnessed-arrest direct iemand aan te sluiten op de AED.

Belangrijk detail is dat het onderzoek kijkt naar uiteindelijk levend het ziekenhuis uit komen. Het kan best zijn dat er door de politie AED een grotere groep met een hartslag in de ambulance gaat, maar vervolgens later alsnog overleiden in het ziekenhuis. Waardoor het uiteindelijke verschil kleiner is.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #318 Gepost op: 24 september 2015, 22:28:24
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1375115 date=1443125773
Belangrijk detail is dat het onderzoek kijkt naar uiteindelijk levend het ziekenhuis uit komen. Het kan best zijn dat er door de politie AED een grotere groep met een hartslag in de ambulance gaat, maar vervolgens later alsnog overleiden in het ziekenhuis. Waardoor het uiteindelijke verschil kleiner is.

Ook dat hartstilstanden veroorzaakt door letsel (trauma), door stoppen van ademhaling, door verdrinking en alle andere niet-cardiale oorzaken buiten deze cijfers gehouden zijn. De politie rukt uit voor reanimatiemeldingen.

Met deze hartstilstanden erbij zou men 3601 hartstilstanden hebben gehad waardoor de cijfers ongunstiger uitvallen, de onderzoeker hebben 2833 hartstilstanden geanalyseerd en de conclusies zijn hierop gebaseerd.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #319 Gepost op: 24 september 2015, 22:51:27
Citaat van: Oma link=msg=1375119 date=1443126504
Ook dat hartstilstanden veroorzaakt door letsel (trauma), door stoppen van ademhaling, door verdrinking en alle andere niet-cardiale oorzaken buiten deze cijfers gehouden zijn. De politie rukt uit voor reanimatiemeldingen.

Met deze hartstilstanden erbij zou men 3601 3274 hartstilstanden hebben gehad waardoor de cijfers ongunstiger uitvallen, de onderzoeker hebben 2833 hartstilstanden geanalyseerd en de conclusies zijn hierop gebaseerd.

3160 - 249 = 2911. 2833 in de analysegroep zegt dat er nog een groep patienten (78) met hartstilstand buiten beschouwing is gelaten.