AED nu ook in noodhulpauto's politie

Auteur Topic: AED nu ook in noodhulpauto's politie  (gelezen 69892 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RonaldLoermans

• Junior gebruiker
  • **
    • Ehbo-winkel
Reactie #450 Gepost op: 23 januari 2016, 00:24:33
Citaat van: Bert65 link=msg=1401395 date=1453494735
Je weet nooit waar het goed voor is maar als je de AED toch bij je hebt:

Geslaagde reanimatie bestuurder

Haarlem - Een 68-jarige Haarlemmer is donderdagmiddag onwel geworden in zijn auto en gereanimeerd door de politie.

Twee getuigen zagen hoe de Haarlemmer op een kruising in de Westergracht tegen een verkeerslicht aanbotste en in zijn auto hing met de voet nog op het gaspedaal. Ze belden direct met het alarmnummer en op dat moment kwamen twee politieagenten voorbij. De politie en een van de getuigen legden de onwel geworden man op warmhoudfolie en een politieagent startte de reanimatie. In eerste instantie was er geen hartslag of ademhaling, maar uiteindelijk is de bestuurder zelf op de brancard gestapt en naar het ziekenhuis gebracht. De politie is dankbaar voor de samenwerking met de getuigen en zet ze in het zonnetje.

https://www.politie.nl/nieuws/2016/januari/22/04-geslaagde-reanimatie-bestuurder.html

Hartstikke mooi voor het slachtoffer dat ze per toeval voorbij kwamen!
Instructeur EHBO, BHV, Reanimatie http://www.loermansopleidingen.nl Leverancier van EHBO, BHV en Veiligheidproducten http://www.ehbo-winkel.nl

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #451 Gepost op: 23 januari 2016, 17:16:12
Citaat van: Bert65 link=msg=1401395 date=1453494735
Je weet nooit waar het goed voor is maar als je de AED toch bij je hebt...

Ik wil geen roet in het eten gooien, maar die hadden ze niet bij zich. BLS reanimatie, na enkele minuten met aed van een ander voertuig.
Citaat van: tazbrw link=msg=1398735 date=1452426117
Gaan ze dan ook is bedenken dat een AED achter een bijrijdersstoel of ergens in een kofferbak niet handig is?
Of denk ik nu te makkelijk? ;D

Zware vesten zijn ook niet handig achterin, een blaasapparaat achterin idem dito....
Keuze's om alles in t rijdende doosje te krijgen, ikzelf heb inmiddels tientallen reanimatie's gehad en ervaar de aed achterin niet als belemmering
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #452 Gepost op: 24 januari 2016, 16:38:40
Citaat van: Jerommeke link=msg=1401514 date=1453565772
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar die hadden ze niet bij zich. BLS reanimatie, na enkele minuten met aed van een ander voertuig.
Zware vesten zijn ook niet handig achterin, een blaasapparaat achterin idem dito....
Keuze's om alles in t rijdende doosje te krijgen, ikzelf heb inmiddels tientallen reanimatie's gehad en ervaar de aed achterin niet als belemmering

Vraag me ook af wat dan het alternatief moet zijn volgens TAZBRW voor plaatsing van de AED?

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #453 Gepost op: 24 januari 2016, 17:41:54
Citaat van: Maxx link=msg=1401633 date=1453649920
Vraag me ook af wat dan het alternatief moet zijn volgens TAZBRW voor plaatsing van de AED?

In de T5's kan die makkelijk tussen de stoelen in, op de plek van de brandblusser. In de Tourans kan ik lastig iets over zeggen, omdat ik daar weinig tot nooit meldingen mee rij.
Groeten,  Tazbrw

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #454 Gepost op: 24 januari 2016, 18:58:25
Maar wat is daar de meerwaarde van dan? 2 sec tijdswinst?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #455 Gepost op: 24 januari 2016, 19:17:46
Ik vind het onzin. Het is prima dat deze in de kofferruimte zit. De bijrijder gaat toch direct naar slachtoffer voor borstcompressies.
De chauffeur pakt direct de aed. Gaat snel zat. Ik hoef dat ding niet tussen de voorstoelen.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #456 Gepost op: 31 januari 2016, 23:31:09
Citaat van: CopVR3 link=msg=1401652 date=1453659466
Ik vind het onzin. Het is prima dat deze in de kofferruimte zit. De bijrijder gaat toch direct naar slachtoffer voor borstcompressies.
De chauffeur pakt direct de aed. Gaat snel zat. Ik hoef dat ding niet tussen de voorstoelen.

Wat, ik wel een "manko" vind van de positie boven op de de ladekast van de touran is dat de aed samen met de verkeerskegels het zicht naar achter best wel belemmeren.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #457 Gepost op: 31 januari 2016, 23:35:21
Wat, ik wel een "manko" vind van de positie boven op de de ladekast van de touran is dat de aed samen met de verkeerskegels het zicht naar achter best wel belemmeren.
Och. Daarvoor hebben we twee spiegels links en rechts. Heb de achterruit niet nodig.
Of kijk jij bij het achteruitrijden nog ouderwets over je schouder? ::)

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #458 Gepost op: 31 januari 2016, 23:36:53
Citaat van: Matth link=msg=1403312 date=1454279469
Bij ons ligt hij gewoon in de ladekast hoor.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #459 Gepost op: 31 januari 2016, 23:38:28
Citaat van: CopVR3 link=msg=1403314 date=1454279721
Och. Daarvoor hebben we twee spiegels links en rechts. Heb de achterruit niet nodig.
Of kijk jij bij het achteruitrijden nog ouderwets over je schouder? ::)

Haha, nee maar als ik bijrijder ben zie ik niets in de buitenspiegels. Als ik een voertuig een volg teken geef vind ik het zeer prettig om het voertuig in de gaten te kunnen houden. Dit geld tevns als ik de bestuurder ben. De buitenspiegels geven niet altijd volledig zicht op het voertuig wat achter je rijd.