AED nu ook in noodhulpauto's politie

Auteur Topic: AED nu ook in noodhulpauto's politie  (gelezen 69620 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #80 Gepost op: 8 mei 2015, 13:52:17
Citaat van: silque link=msg=1349021 date=1431072158
En ook bij ons gaan we de procedure veranderen, we gaan zelf de setjes aanvullen en de AED gaat niet meer een aantal dagen de auto uit om uitgelezen te worden. Waar dit forum al niet goed voor is, bedankt voor de tips!  O0

Goede zaak!

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #81 Gepost op: 8 mei 2015, 13:59:19
Tip van flip, zorg ervoor dat je een kleine voorraad hebt voor pads en eventueel batterijen. Dit ivm levertijd vanuit DPC
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 8 mei 2015, 14:48:03
Tip van flip, zorg ervoor dat je een kleine voorraad hebt voor pads en eventueel batterijen. Dit ivm levertijd vanuit DPC
Voorraad krijgen we niet. Die zijn iets van 65 euro per stuk en beperkt houdbaar.
Iets met bezuinigen he...

En batterijen krijgen we ook niet. Die mogen we absoluut niet zelf wisselen.
Richtlijn is dat bij 1 streepje accu, het apparaat naar een monteur gaat.

Je moet zorgen dat je altijd 2 sets pads in je AED hebt. Dan heb je 1 reserve.

Defender

• Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 8 mei 2015, 14:51:34
Citaat van: CopVR3 link=msg=1349105 date=1431089283
Voorraad krijgen we niet. Die zijn iets van 65 euro per stuk en beperkt houdbaar.
Iets met bezuinigen he...

En batterijen krijgen we ook niet. Die mogen we absoluut niet zelf wisselen.
Richtlijn is dat bij 1 streepje accu, het apparaat naar een monteur gaat.

Je moet zorgen dat je altijd 2 sets pads in je AED hebt. Dan heb je 1 reserve.
Ik weet niet of de pads van jullie AED universeel zijn een ook aangesloten kunnen worden op de monitor van de ambulance? Bij ons is daar rekening mee gehouden bij de keuze van de AED. Wij krijgen nieuwe pads van de ambu als we ze gebruikt hebben.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 8 mei 2015, 14:54:08
Bij ons (in Amsterdam) gebeurd dat vaak ook.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 8 mei 2015, 15:02:13
Citaat van: Defender link=msg=1349108 date=1431089494
Ik weet niet of de pads van jullie AED universeel zijn een ook aangesloten kunnen worden op de monitor van de ambulance? Bij ons is daar rekening mee gehouden bij de keuze van de AED. Wij krijgen nieuwe pads van de ambu als we ze gebruikt hebben.

Dat is afhankelijk van het merk en type AED en monitor/defibrillator van de RAV. Zo zijn de pads van Lifepak uitwisselbaar als ik me niet vergis ;)

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 21 september 2015, 20:21:11
Citaat van: silque link=msg=1344297 date=1429281078
Even een oud topic omhoog schoppen. Ik heb in de wandelgangen vernomen dat men mogelijk de AED's uit de politievoertuigen gaat halen, dit omdat ze vinden dat het een taak is voor ambulance en niet politie, schijnbaar vindt men dat we teveel taken uitvoeren die niet specifiek voor ons zijn.  Er schijnt een discussie over gaande te zijn, de beslissing is nog niet genomen.

Iemand die meer kan vertellen hierover?  Ben ook wel benieuwd naar de meningen. Ik ben het er namelijk totaal niet mee eens, ondanks dat de ambulance er vaak snel is zijn wij er vaak sneller en kunnen we levensreddende handelingen verrichten (hulp verlenen aan hen die dit behoeven...).
Ik hoop dat het een HOAX is.....

Vandaag van een chef weer bovenstaand verhaal gehoord, de AED's worden landelijk uitgefaseerd bij de politie omdat ze simpelweg te duur zijn en medische zorg niet onze kerntaak is. Het idee is om de AED's in de voertuigen te houden tot ze 'op' zijn, lege accu dus. Dan worden ze weggehaald.

Ik moet het eerst nog zien, maar vind het een slechte ontwikkeling. Dat wordt alleen nog maar pompen en blazen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 21 september 2015, 20:36:20
OMG wat voor &%#& verzint dit nu weer  :-X menig burger het leven gered met een POLITIE AED, elke euro waard. Kunnen we niet zeggen over de meeste projecten, bezuinig daar maar eens op  O0
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 21 september 2015, 20:44:26
Hele vreemde zaak. Ik heb er niets over gehoord, maar zou me weer helemaal niets verbazen. Ik vind het weer een klassiek voorbeeld van bezuinigen op het verkeerde. Ik kan zo een aantal dingen kosten waar ze beter op kunnen bezuinigen zonder dat het levens zal kosten!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Keltic

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #89 Gepost op: 21 september 2015, 20:53:31
Nut en belang van de AED in de dienstauto's staat buiten kijf. Ik lees hierboven dat er collega's zijn die de AED soms zelfs meer dan 1 keer op een dag gebruiken. Ik neem aan dat men het dan wel elke keer een andere AED gebruikt heeft die dag. Zelf moest ik na het gebruik van de AED deze inleveren zodat hij nagekeken kon worden. Nog los van alle borstharen die op de stickers zaten😬. Daar wil je ook niet nóg iemand mee reanimeren ...