AED nu ook in noodhulpauto's politie

Auteur Topic: AED nu ook in noodhulpauto's politie  (gelezen 69898 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #230 Gepost op: 24 september 2015, 11:12:52
Citaat van: CopVR3 link=msg=1374890 date=1443085283

Hij geeft hier gewoon zijn mening Oma...

Maar goed, jouw "bijzondere manier" van discussie voeren is de meesten hier inmiddels wel bekend. ;)

1. Ik post hier mijn mening, waarom richt jij je tot mij en niet tot de Briggus om hem te vertellen dat Oma hier gewoon haar mening post?

2. Hoezo is mijn manier van discussie voeren bijzonder, omdat je nu eens niet door macht een discussie kan winnen maar moet nadenken over wat je hier schrijft.

Jij bent pas een vent als je de briggus hier vertelt dat de politie helemaal geen patienten heeft. De politie zal vast druk zijn met mensen die ook GGZ-patient zijn maar de politie hoeft deze patienten niet te behandelen. Ik weet niet beter dat de politie op moet treden bij verstoring van de openbare orde of tegen mensen die strafbare feiten plegen. Deze mensen zijn burgers en kunnen verdachte zijn. Ja of nee?

Twee vragen voor je en zoals Grizz al zei ga daar eens op in.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #231 Gepost op: 24 september 2015, 11:18:00

Hoezo is mijn manier van discussie voeren bijzonder, omdat je nu eens niet door macht een discussie kan winnen maar moet nadenken over wat je hier schrijft.

Hahaha ik kan hier alleen maar om lachen.

Ik hoop echt dat je niet zo naief bent om in te zien hoe je je hier echt presenteert. Succes met verder "discussiëren".

Huh waar is iedereen toch? ::)

oma

• Senior gebruiker
Reactie #232 Gepost op: 24 september 2015, 11:22:09
Citaat van: CopVR3 link=msg=1374897 date=1443086280

Hahaha ik kan hier alleen maar om lachen.

Ik hoop echt dat je niet zo naief bent om in te zien hoe je je hier echt presenteert. Succes met verder "discussiëren".

Huh waar is iedereen toch? ::)

Lees je laastste zin eens en bedenk dan dat je mij naief noemt.

Waarom post je op een discussieforum als je weigert om op vragen van andere leden in te gaan? Ik vind het schattig als een politieman even de brigadier wil komen helpen, ik heb er geen hulp bij nodig om met zekerheid te stellen dat de politie niet druk is met patienten.

Ik heb al eerder geschreven dat mensen die menen dat een andere mening ongewenst is op een Nederlands discussieforum op moeten donderen van een forum en een blog moeten beginnen waar ze hun eigen mening kunnen ventileren. Lid zijn van een discussieforum zegt namelijk dat het andere mensen vrij staat om het niet met je eens te zijn.

P.S. Voor de moderators:

Prutser kan betekenen ondeskundig mens/incompetent persoon, kwam mij op een reprimande te staan.
Naief kan betekenen onnozel.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #233 Gepost op: 24 september 2015, 11:34:21
De enige waarbij ik het idee heb dat andere meningen ongewenst zijn bent u. Niks aannemen van anderen en enkel je eigen mening blijven ventileren zonder de tegenargumenten te weerleggen en op de man gaan spelen is geen discussiëren en is een discussieforum dus ook niet voor bedoelt.

Daarnaast kan ik niet helemaal opmaken of je het in je laatste alinea hebt over je zelf of je tegenstanders, want je reageert nogal gepiekerd als mensen het niet met je eens zijn.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #234 Gepost op: 24 september 2015, 11:38:23
Citaat van: Oma link=msg=1374892 date=1443085612
Ik zal je antwoord geven op je vragen, laten we hopen dat alle politiemensen die niet in zijn gegaan op mijn vragen en bijv. de vraag van RemRoof om hoeveel noodhulpvoertuigen het gaat dit voorbeeld volgen:

1. We zijn het er absoluut niet over eens dat de politie niet moet rijden op reanimatiemeldingen aangezien het in strijd is met de politiewet. De politiewet stelt dat hulp verlenen aan mensen in nood een taak is van de politie.

2. Ik denk dat de AED niet in de kofferbak hoort van iedere politiewagen, omdat jij zelf al aangeeft dat de AED meestal niet klapt waardoor je hartmassage moet continueren tot de ambulancedienst ter plaatse is. Ongeacht of de AED wel of niet klapt kost het belastingbetaler iedere keer 4 tientjes terwijl de burger deze pads al heeft betaald middels de verplichte zorgpremie (belastingplicht voor de zorg).

Zucht.... ik begrijp je echt niet meer. Ben je nu aan het schoppen om het schoppen ?
Laten we het voor de verstandhouding er maar op houden dat dit met mijn verstandelijke vermogen te maken heeft. Maar goed...

Ok, dus je bent het er alleen niet mee eens dat we een aed in de auto hebben, omdat het zonde is dat we elke keer die vier tientjes verspillen aan aed-pads.

Maar als we, als politie, rijden op een reanimatie en we zijn daar, in heel veel gevallen, binnen zes minuten, dan is het toch zonde als we, dat toevallige fibrillerende, niet kunnen klappen of ben ik nu helemaal abuis ?  Het reanimeren doen we toch wel. Ik ben van mening dat dit die vier tientjes echt wel waard is. Overigens zijn het dezelfde pads die de ambulancedienst ook gebruikt. Dus of je nu die van de politie of van de ambu gebruikt maakt niet zo heel veel uit. Ik snap dan niet wat de overweging moet zijn om ze er weer uit te halen.

Ja van mij mag die AED eruit, zodra de andere diensten op tijd aanwezig kunnen zijn, zolang dat niet het geval is, lekker dat ding erin laten. Ja ik weet dat dit een andere discussie is.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

oma

• Senior gebruiker
Reactie #235 Gepost op: 24 september 2015, 11:42:45
Citaat van: Dion link=msg=1374900 date=1443087261
De enige waarbij ik het idee heb dat andere meningen ongewenst zijn bent u. Niks aannemen van anderen en enkel je eigen mening blijven ventileren zonder de tegenargumenten te weerleggen en op de man gaan spelen is geen discussiëren en is een discussieforum dus ook niet voor bedoelt.

Daarnaast kan ik niet helemaal opmaken of je het in je laatste alinea hebt over je zelf of je tegenstanders, want je reageert nogal gepiekerd als mensen het niet met je eens zijn.

Wat moet ik aannemen van anderen dan?

1. Dat de politie zegt dat zij heel veel levens redden omdat ze een AED in de kofferbak hebben? Toon het maar aan zou ik zeggen. Het is voor mij niet lastig om aan te tonen met wetenschappelijke publicaties dat bijna niemand een hartstilstand buiten het ziekenhuis zal overleven.

2. Dat veel forumleden hier kinderen met hartstilstand het leven hebben kunnen redden met AED?

3. Dat de politie patienten heeft?

4. Dat het logisch is dat overheid al 8 jaar geld van belastingbetalers in AED inzet bij brandweer en politie pompt zonder ooit te onderzoeken of het geld van burgers wel effectief gebruikt wordt?

Het enige wat ik vandaag aangenomen heb is een bericht uit de krant:

Citaat
Een alleenstaande zonder kinderen met een inkomen van 40.000 euro draagt op dit moment zelfs 11.212 euro aan belasting af.

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/alleenverdiener_betaalt_straks_tot_wel_vijf_keer_meer_belasting_1_939567

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #236 Gepost op: 24 september 2015, 11:45:06
Citaat van: Oma link=msg=1374895 date=1443085972
1. Ik post hier mijn mening, waarom richt jij je tot mij en niet tot de Briggus om hem te vertellen dat Oma hier gewoon haar mening post?

2. Hoezo is mijn manier van discussie voeren bijzonder, omdat je nu eens niet door macht een discussie kan winnen maar moet nadenken over wat je hier schrijft.

Jij bent pas een vent als je de briggus hier vertelt dat de politie helemaal geen patienten heeft. De politie zal vast druk zijn met mensen die ook GGZ-patient zijn maar de politie hoeft deze patienten niet te behandelen. Ik weet niet beter dat de politie op moet treden bij verstoring van de openbare orde of tegen mensen die strafbare feiten plegen. Deze mensen zijn burgers en kunnen verdachte zijn. Ja of nee?

Twee vragen voor je en zoals Grizz al zei ga daar eens op in.

Sorry Oma, maar ik snap er geen snars meer van... je verdraait heel veel zinnen in je eigen waarheid. Daarbij heb je een eigen waarheid maar neem je niet aan van anderen dat er misschien ook nog wel een andere waarheid is. Ik hou het maar op een zinsnede die je hier liet zien.... je weet kennelijk niet beter... 98uiye

Dit was mijn laatste inhoudelijke reactie op jou. Voor mij dus einde discussie.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

oma

• Senior gebruiker
Reactie #237 Gepost op: 24 september 2015, 11:52:03
Citaat van: grizz link=msg=1374902 date=1443087503
Zucht.... ik begrijp je echt niet meer. Ben je nu aan het schoppen om het schoppen ?
Laten we het voor de verstandhouding er maar op houden dat dit met mijn verstandelijke vermogen te maken heeft. Maar goed...

Ok, dus je bent het er alleen niet mee eens dat we een aed in de auto hebben, omdat het zonde is dat we elke keer die vier tientjes verspillen aan aed-pads.

Maar als we, als politie, rijden op een reanimatie en we zijn daar, in heel veel gevallen, binnen zes minuten, dan is het toch zonde als we, dat toevallige fibrillerende, niet kunnen klappen of ben ik nu helemaal abuis ?  Het reanimeren doen we toch wel. Ik ben van mening dat dit die vier tientjes echt wel waard is. Overigens zijn het dezelfde pads die de ambulancedienst ook gebruikt. Dus of je nu die van de politie of van de ambu gebruikt maakt niet zo heel veel uit. Ik snap dan niet wat de overweging moet zijn om ze er weer uit te halen.

Het is niet zonde dat de politie het de politie iedere keer 40 euro kost als ze de AED aansluiten. Het is misplaatst omdat de politie geen geld heeft. De Nederlandse burger moet ze twee keer betalen, de burger heeft ze al een keer moeten betalen via de verplichte premie voor zorgverzekering en mag ze daarna nog een keer betalen middels belasting. Als de ambulancedienst de pads van de politie gebruikt zegt het dat de zorgverzekaar 40 euro winst kan bij boeken, de politie 40 euro moet uitgeven om nieuwe pads te kopen en de burger 80 euro kwijt is.

Jij neemt mij dat kwalijk als ik dat geschift vindt?

Het enige wat ik zeg is onderzoek eens of deze enorme inzet door publieke diensten bij een hartstilstand daadwerkelijk gezondheidswinst op levert en het niet zo is dat op basis van veronderstelling men heel veel geld uitgeeft maar nooit de veronderstelde resultaten heeft kunnen realiseren.

Voorts zeg ik dat als de politie het blijft doen je niet moet zeggen wat maakt het geld toch uit. Je moet niet als publieke dienst afhankelijk willen zijn van de aardige ambulancebroeder die je een paar pads geeft maar de korpsleiding hoort een afspraak te maken dat zorgverzekeraars deze kosten gaan dragen.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #238 Gepost op: 24 september 2015, 11:56:54
Citaat van: grizz link=msg=1374904 date=1443087906
Sorry Oma, maar ik snap er geen snars meer van... je verdraait heel veel zinnen in je eigen waarheid. Daarbij heb je een eigen waarheid maar neem je niet aan van anderen dat er misschien ook nog wel een andere waarheid is. Ik hou het maar op een zinsnede die je hier liet zien.... je weet kennelijk niet beter... 98uiye

Dit was mijn laatste inhoudelijke reactie op jou. Voor mij dus einde discussie.

Ik neem jou niet kwalijk als je niet begrijpt dat de politie geen patienten heeft. Voorts zijn het vragen gesteld aan je politiemaatje, het doet er niet eens toe of jij het begrijpt.

Ik had al netjes gevraagd aan een ander politiemaatje van je wat ik precies moet aannemen. Ik wacht het antwoord op die vraag af.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #239 Gepost op: 24 september 2015, 12:14:28
Citaat van: Oma link=msg=1374903 date=1443087765
Wat moet ik aannemen van anderen dan?
Dat het werk wat wij op straat doen niks te maken heeft met de rekeningen die zorgleveranciers of zorgverzekeringen sturen, dat een leven niet af mag hangen van 'vier tientjes' en dat het totaal irrelevant is of de politie wel of geen patiënten heeft. Dat er een probleem is ben ik met je eens, je probeert dit alleen op de verkeerde plek op te lossen of het probleem bij de verkeerde neer te leggen.