Ik zal je antwoord geven op je vragen, laten we hopen dat alle politiemensen die niet in zijn gegaan op mijn vragen en bijv. de vraag van RemRoof om hoeveel noodhulpvoertuigen het gaat dit voorbeeld volgen:
1. We zijn het er absoluut niet over eens dat de politie niet moet rijden op reanimatiemeldingen aangezien het in strijd is met de politiewet. De politiewet stelt dat hulp verlenen aan mensen in nood een taak is van de politie.
2. Ik denk dat de AED niet in de kofferbak hoort van iedere politiewagen, omdat jij zelf al aangeeft dat de AED meestal niet klapt waardoor je hartmassage moet continueren tot de ambulancedienst ter plaatse is. Ongeacht of de AED wel of niet klapt kost het belastingbetaler iedere keer 4 tientjes terwijl de burger deze pads al heeft betaald middels de verplichte zorgpremie (belastingplicht voor de zorg).
Zucht.... ik begrijp je echt niet meer. Ben je nu aan het schoppen om het schoppen ?
Laten we het voor de verstandhouding er maar op houden dat dit met mijn verstandelijke vermogen te maken heeft. Maar goed...
Ok, dus je bent het er alleen niet mee eens dat we een aed in de auto hebben, omdat het zonde is dat we elke keer die vier tientjes verspillen aan aed-pads.
Maar als we, als politie, rijden op een reanimatie en we zijn daar, in heel veel gevallen, binnen zes minuten, dan is het toch zonde als we, dat toevallige fibrillerende, niet kunnen klappen of ben ik nu helemaal abuis ? Het reanimeren doen we toch wel. Ik ben van mening dat dit die vier tientjes echt wel waard is. Overigens zijn het dezelfde pads die de ambulancedienst ook gebruikt. Dus of je nu die van de politie of van de ambu gebruikt maakt niet zo heel veel uit. Ik snap dan niet wat de overweging moet zijn om ze er weer uit te halen.
Ja van mij mag die AED eruit, zodra de andere diensten op tijd aanwezig kunnen zijn, zolang dat niet het geval is, lekker dat ding erin laten. Ja ik weet dat dit een andere discussie is.