AVPU

Auteur Topic: AVPU  (gelezen 7402 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #10 Gepost op: 3 november 2008, 16:20:49
zat ik er niet ver naast ;)

Maar.....net als met alles (protocollen etc.) score's e.d. zijn hulpmiddelen voor een "snel" onderzoek,
in afwachting van verder onderzoek, geeft het je wel handvatten hoe te handelen.

Voor alle duidelijkheid, mijn vriend reageert niet op pijnprikkels, en ik kan gemeen knijpen, tijdens zo'n aanval

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 4 november 2008, 10:55:12
Voor alle duidelijkheid, mijn vriend reageert niet op pijnprikkels, en ik kan gemeen knijpen, tijdens zo'n aanval
misschien omdat ik het dan wellicht verkeerd begrpen heb, maar je schreef over een pseudo aanval,
voor mij houdt dat in dat iemand simuleert, en simulanten kunnen dat heel goed, daar kunnen lotussennog wat van leren ;)
waarschijnlijk ligt daar de communicatiestoornis, dat ik het verkeerd geïntrepeteerd heb

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #12 Gepost op: 4 november 2008, 12:46:04
misschien omdat ik het dan wellicht verkeerd begrpen heb, maar je schreef over een pseudo aanval,
voor mij houdt dat in dat iemand simuleert, en simulanten kunnen dat heel goed, daar kunnen lotussennog wat van leren ;)
waarschijnlijk ligt daar de communicatiestoornis, dat ik het verkeerd geïntrepeteerd heb

Hij heeft een aantal jaren medicatie geslikt na de diagnose epilepsie.
Tot dat hij gelukkig een aanval kreeg tijdens een EEG onderzoek.
De neuroloog beschreef de aanval als een schoolvoorbeeld, maar de EEG sloot epillepsie uit.
Met de wetenschap van nu zou de EEG van toen zo hij geen medicatie gekregen hebben.