is het Sigma welkom???

Auteur Topic: is het Sigma welkom???  (gelezen 5963 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GerardG

  • Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #20 Gepost op: 5 december 2003, 11:59:58
Dat gaat zeker een keertje lukken!  :D :)
Groet, Gerard  ;)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #21 Gepost op: 6 december 2003, 01:07:27
In de regio Utrecht wordt het Ambu personeel speciaal opgeleid in het leiding geven in de tent. Ze worden ook bekend gemaakt met alle materialen die de SIGMA bij zich heeft.

Bij zo'n trainingsdag wordt een oefen situatie opgezet. In een compleet ingerichte tent (in een loods opgezet welliswaar) worden een hoeveelheid lotusslachtoffers  aangeboden. Het Ambu team moet dan in samenwerking met de SIGMA leden alle slachtoffers zien te 'verwerken'.
Elk uur wordt de oefening herhaald voor een ander Ambu team. En dit twee dagen achterelkaar en ik geloof zelfs twee keer per jaar.

Dit werkt bijzonder goed naar twee kanten.
- Het Ambu personeel wordt bekend gemaakt met de SIGMA
- De SIGMA leden kunnen eens goed en realistisch oefenen in de medische assistentie.

Lijkt  me een zeer goed idee om dit landelijk in te voeren. :D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #22 Gepost op: 6 december 2003, 10:13:20
Ben ik helemaal voor. Het werkt uitstekend.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #23 Gepost op: 20 december 2003, 19:47:29
Het is jammer dat initiatief als dat van Hanna zou moet sneuvelen vanwege geld. Helaas vidt iedereen dat dat van anderen af moet komen en als het niet komt, dat er dan niets meer kan. Koop samen bij de stuntende supermarkten wat te eten te drinken, bouw de garage om tot iets wat geschikt is voor en bouw een leuk feestje met elkaar. Nodig vooral de burgemeester, hoofd GHOR. de voorzitter van het Rode Kruis, en al die andere falende sponsoren en vertel ze dat jullie snappen dat ze geldzorgen hebben en biedt ze daarom begrip vol de eerste consumptie aan. En reken voor de rest een aangepaste cionsumptie prijs.

Kortom verbeter de wereld en begin daarmee bij je zelf.