@Dinges,
Misschien is dat natuurlijk te simpel voor je ? maar probeer dat maar eens in deze discussie op te lossen.. Dan help je niet alleen je zelf maar ook anderen.
Het valt niet in een discussie ''op te lossen''. We kunnen alleen maar brainstormen! En dat is niet te simpel voor me. Misschien is het je niet opgevallen maar ik probeer actief deel te nemen aan de discussie, puur omdat het me erg interesseert en omdat ik niet hulpeloos wil zijn ten tijde van wat voor ellendigs dan ook.
Dan help je niet alleen jezelf maar ook anderen... Het gros van de bevolking denkt hier niet over mee, over wat hier besproken wordt. Dat zie je toch aan het aantal reacties hier? De Nederlander denkt in geval van crisis: waar blijft de overheid, die moet mij helpen, het liefst mij als eerste, want ik ben belangrijker. En dan het liefst nog schelden op de eerste de beste HV-er die hulp komt verlenen, omdat het zo lang heeft geduurd. Dus inderdaad, ik help nu niet allleen mezelf, maar ook anderen!
Dan nog wat. Ik zie hier veel ''3 liter water per dag'' voorbij komen. Dat staat leuk in de boekjes ja. En als je het thuis een poosje uit moet zingen is het handig dat je kelder er vol mee staat, ja.
Maar als je aan de wandel moet, echt aan de wandel? Wat is je keuze? Afzien en z.s.m. op plaats van bestemming zijn? Dan neem je genoeg mee om in conditie te blijven, niet meer dan nodig is. Bijna overal zit vocht in. En met die zeiltjes die we bij ons hebben kun je regenwater opvangen.
Oftewel: moet je overleven, of is het een ontspannen survivaltochtje?