GRIP 2 Zeer grote brand autobedrijf Niecar - Alphen aan den Rijn 16-11-2008

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand autobedrijf Niecar - Alphen aan den Rijn 16-11-2008  (gelezen 6739 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Het is een brand nabij de PI.
Mogelijk wordt overwogen om de PI te evacueren.

Denk dat ze even groot willen inzetten op de brand om het leeghalen van de PI te voorkomen.

cu,
Loe  8)
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Alphen aan den Rijn, 16-11-2008

Zondagmorgen om rond half 9 werd de Alphense brandweer gealarmeerd voor een mogelijke middelbrand aan de Eikenlaan, al snel bleek dat het niet een pand aan de Eikenlaan betrof, maar een pand aan de Maatschapslaan. Het multimerkengarage Niecar zou in brand staan. De brand heeft zich snel kunnen uitbreiden en daardoor werd er uiteindelijk opgeschaald naar zeer grote brand.  Volgens een woordvoerder van de brandweer zouden er geen slachtoffers zijn gevallen.

www.112hollandsmidden.nl

Overigens had ik net iemand aan de telefoon die daar nu is, en die zegt dat er GEEN sprake is van ontruiming van PI,..


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Het is een brand nabij de PI.
Mogelijk wordt overwogen om de PI te evacueren.

Denk dat ze even groot willen inzetten op de brand om het leeghalen van de PI te voorkomen.

cu,
Loe  8)

Het lijkt mij ook een lastige klus om "even" een PI of HVB te ontruimen. In dat geval kun je beter zeggen: "ramen en deuren sluiten".......iets dat per definitie wel een nuttige maatregel is bij een PI of HVB.....  ;D

Maar zonder gekheid. Je kunt uiteraard wel bekijken of er iets te regelen is met de ventilatie en luchtbehandeling. Maar daar kan ik verder niet zinnigs over zeggen want ik ken het daar niet.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Zeer grote brand in autobedrijf Niecar
ALPHEN - De zeer grote brand in autobedrijf Niecar aan de Maatschapslaan is sinds 11.15 uur onder controle.
 
 Er hebben zich geen persoonlijke ongevallen voorgedaan, wel kan het bedrijf als verloren worden beschouwd. De oorzaak is nog onbekend.

Brandweerkorpsen uit de wijde regio - Leiden, Aarlanderveen en Boskoop - hielpen mee het vuur te doven, de Alphense brandweer was uitgerukt met zes bluswagens.

Op het terrein lagen banden en olie opgeslagen, waardoor er veel rookontwikkeling was. Rond de brandhaard was het een drukte van belang, door alle belangstellenden die op het vuur waren afgekomen. Er is geen gevaar voor de volksgezondheid geweest.

Een deel van het dak is ingestort. Alleen de auto’s die vóór het bedrijf geparkeerd stonden, konden gered worden. Na het sein brand meester bleef de brandweer nog enige tijd nablussen. Tot in het begin van de middag bleef er sprake van rookontwikkeling.

Vanmorgen rond half negen werd de brand ontdekt door Maarten van Nierop, eigenaar van Niecar. Hoe het vuur is ontstaan, is nog onbekend. Van Nierop kwam af op het inbraakalarm, dat was afgeslagen. ,,Toen ik arriveerde zag ik dat het helemaal mis was,’’ zegt hij hevig geëmotioneerd. ,,We zijn hier acht jaar lang een succesvol bedrijf geweest. Dit is afschuwelijk.’’

Ter plekke probeert een vriendin Van Nierop op te vangen. ,,Hij heeft hier keihard gewerkt, samen met zijn zoon Niels. Je ziet dat hij helemaal kapot is,’’ zegt ze.

Behalve de in- en verkoop van auto’s en bedrijfswagens beschikte Niecar over een moderne werkplaats voor het onderhoud van allerlei soorten auto’s. Hoe groot de financiële schade is, is nog niet bekend.

http://www.ad.nl/groenehart/alphen/2776858/Zeer_grote_brand_in_autobedrijf_Niecar.html




MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Plaatje van mijn kant.

Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Het lijkt mij ook een lastige klus om "even" een PI of HVB te ontruimen. In dat geval kun je beter zeggen: "ramen en deuren sluiten".......iets dat per definitie wel een nuttige maatregel is bij een PI of HVB.....  ;D

Maar zonder gekheid. Je kunt uiteraard wel bekijken of er iets te regelen is met de ventilatie en luchtbehandeling. Maar daar kan ik verder niet zinnigs over zeggen want ik ken het daar niet.

Volgens mij kan je deuren sluiten wel vergeten bij een PI ;D
'T is elke keer weer brandweer...


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
voor foto's

http://www.nufoto.nl/2008/11/16/zeer-grotebrand-autobedrijf-niecar-alphen-ad-rijn/

Als ik het goed bekijk stond het pand te koop. Helemaal zuur dus voor de eigenaar.

Misschien kan moderator de titel van dit topic ook even aanpassen. Zeer grote brand Grip 2 autobedrijf Niecar, Alphen aan den Rijn, 16-11-2008

Titel zeer grote brand Hollands Midden is nogal een ruim begrip  :)


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Volgens mij kan je deuren sluiten wel vergeten bij een PI ;D

Hier zijn allemaal protocollen voor zoals LBB komt en DV&O komt voor de ontruiming en worden gebracht in den landen bij andere PI's.

dit gebeurt allemaal achter de schermen hier lopen wij niet mee te koop.

gegroet,rene

PS bewaarder tot 30-11-08 en dan weginspecteur
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
66831 TS APN
66830 TS APN   
66840 TS APN
66832 TS ZMM
66833 TS ALN
66839 TS KDK
16530 TS BKP
66850 AL APN   
66751 AL LDN
66518+66811 HA+DPU APN
66561 AB APN
62984+62990 HA+COH GDA
66590 VC GDA
66871 DB APN
66594 OvD Rijnstreek
62997 OvD Gouwe-IJssel
66593 OvD Leiden e.o.
66597 HOvD Oost   
66595 HOvD West
66??? CvD
343, never forget.