We kunnen met z'n allen wel van alles lopen te verzinnen, maar volgens mij is alles al bedacht, en zoals gewoonlijk niet door de mensen die het moeten uitvoeren. Er werd gevraagd of ik beroeps ben, dat is inderdaad zo, maar 's nachts ben ik net als de meesten van ons "gewoon" vrijwilliger. We zullen moeten roeien met de riemen die we hebben, en ook ik baal als ik voor de derde keer in de nacht voor een containerbrandje op pad moet, maar we gaan wel!!
Neemt niet weg dat opschalen, daar waar het in dit topic allemaal om begonnen is, best wel een heikel punt is. Mijn motto is beter mee verlegen als om verlegen en als anderen daar mij bij ondersteunen, denk aan de centralist, denk ik dat dat alleen maar toppie is. En als dat opschalen niet uit de lengte gaat dan maar uit de breedte. Ik haal ze net zo makkelijk bij de buren vandaan als dat nodig mocht zijn.
Bedenk ook nog even dat het om de veiligheid van de burgers en onszelf gaat, daar bij kan het best zo zijn dat men zijn eigen belangen aan de kant moet schuiven.
Voor al diegene die problemen hebben met hun werkgever even een tip. Nodig al die werkgevers eens uit op de kazerne, en laat iemand, bijv. de commandant, eens precies uitleggen wat een vrijwilliger doet. Heeft bij ons ongelooflijk veel good-will gekweekt. Lijkt mij de moeite van het proberen waard.
Groetjes en prettige dagen vanuit het mooie Beverwijk
Jaap Goos