Stadswachten worden BOA

Auteur Topic: Stadswachten worden BOA  (gelezen 17067 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Gepost op: 16 november 2008, 20:08:08
Wat vinden jullie van de motivatie van één van de BOA dat omdat ze nu BOA zijn ze zich niet meer laten uitschelden...  ::) (aan het einde van het filmpje in onderstaande link op 2:00).

http://www.ad.nl/video/2774746/Nu_kunnen_we_eindelijk_optreden.html
Citaat
vrijdag 14 november 2008
'Nu kunnen we eindelijk optreden'
Bron: ERIC BORSJE, ALI HASELHOEF
ROTTERDAM - Stadswachten worden buitengewone opsporingsambtenaren (BOA) en krijgen de bevoegdheid om raddraaier aan te houden en in de boeien te slaan. De eerste 20 zijn vrijdag beëdigd. ADtv is erbij.

Het gaat er toch om dat je overtreders kunt aanpakken van de wetgeving die in je akte staat... toch niet om meer 'respect' te krijgen op straat? ??? Ik denk dat het wel eens een aantal keren uit de hand gaat lopen als je met deze instelling BOA wordt...  :-X :-X

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 16 november 2008, 20:12:22
Ik laat me sowieso niet uitschelden, of ik nu als burger ben of als aoa.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 16 november 2008, 20:48:11
Toen Dinges nog een vervelend ''hangDingesje'' was, had ie het ook wel eens aan de stok met deze mensen. Ik denk dat, net als Palmpie zegt, vele incidenten zullen plaatsvinden.

Stadswacht: Even naar mij luisteren, je krijgt van mij een bon.

Hangjongere: En aan wie schrijf je die uit dan?

Stadswacht: Aan jou!  Even je legitimatie aub.

Jongere: Nee.

Stadswacht:  Ja maar....

Jongere: Verder nog iets? Nee? Dan vervolg ik mijn weg weer, prettig weekend!

Stadswacht: Ik heb de politie in kennis gesteld!

Jongere: Oei, dan loop ik ietsje harder, bedankt voor de tip!  ;D

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 16 november 2008, 21:01:11
Toen Dinges nog een vervelend ''hangDingesje'' was, had ie het ook wel eens aan de stok met deze mensen. Ik denk dat, net als Palmpie zegt, vele incidenten zullen plaatsvinden.

Stadswacht: Even naar mij luisteren, je krijgt van mij een bon.

Hangjongere: En aan wie schrijf je die uit dan?

Stadswacht: Aan jou!  Even je legitimatie aub.

Jongere: Nee.

Stadswacht:  Ja maar....

Jongere: Verder nog iets? Nee? Dan vervolg ik mijn weg weer, prettig weekend!

Stadswacht: Ik heb de politie in kennis gesteld!

Jongere: Oei, dan loop ik ietsje harder, bedankt voor de tip!  ;D

Hahahaha... erg leuk en ook precies de realiteit  ;D

7194

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 17 november 2008, 00:04:27
Het zal wel meevallen. De ervaring in Utrecht is dat er toch degelijk wat meer respect is voor de stadswachten. Natuurlijk zal het niet altijd zo zijn, maar toch.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 17 november 2008, 00:15:46
Het zal wel meevallen. De ervaring in Utrecht is dat er toch degelijk wat meer respect is voor de stadswachten. Natuurlijk zal het niet altijd zo zijn, maar toch.

Ook in Kanaleneiland?  :-X

7194

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 17 november 2008, 00:18:32
Ook in Kanaleneiland?  :-X

In dat gat is voor niemand meer eer te behalen...

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 17 november 2008, 00:21:31
In dat gat is voor niemand meer eer te behalen...

Misschien tot rampgebied verklaren?  ;D

DD

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 17 november 2008, 00:30:25
Misschien kunnen de taken van de Stadswachten en van allerlei andere toezichthouders van de overheid dan meteen worden teruggebracht bij de politie. Ik stoor me aan de wildgroei van toezichthouders op straat met voor de burger onduidelijke bevoegdheden. Als een politieagent te duur is voor een aantal taken, moeten er goedkopere agenten met een kortere opleiding worden aangesteld, zoals bijvoorbeeld de politiesurveillant. Weg dus met de goudgerande politiecao die tot een onrechtvaardige meerdeling heet geleid.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 17 november 2008, 00:38:09
Misschien kunnen de taken van de Stadswachten en van allerlei andere toezichthouders van de overheid dan meteen worden teruggebracht bij de politie. Ik stoor me aan de wildgroei van toezichthouders op straat met voor de burger onduidelijke bevoegdheden. Als een politieagent te duur is voor een aantal taken, moeten er goedkopere agenten met een kortere opleiding worden aangesteld, zoals bijvoorbeeld de politiesurveillant. Weg dus met de goudgerande politiecao die tot een onrechtvaardige meerdeling heet geleid.

Lijkt mij ook een goed plan. Stadswachten, toezichthouders, parkeercontroleurs. Alles onder 1 dakje, onder de politie.
Ik sta trouwens niet graag in de schoenen van bovengenoemde diensten. Zeker niet als parkeercontroleur. Tegenwoordig worden die bonnen gelijk digitaal verstuurd. Als men nog gebruik zou maken van bonnenboekjes, waren al menig controleurs ondersteboven gehouden en net zo lang door elkaar geschud tot het bonnenboekje voor het grijpen lag.... en dan gaat het nog netjes.