Waar mij het om gaat is dat die lui geen overwicht hebben. Lees: geweldsmiddelen. Jan met de pet neemt de controleur in zich op, constateert dat ie niets bedreigends om z'm koppel heeft hangen en denkt: mwoh, je kan m'n rug op!
Goed idee om ze uit te rusten met boeien en / of spray? Nee, dan moeten ze geschoold / getraind worden en blijven, dus wordt het kostenplaatje te hoog. Kun je net zo goed een agent neerzetten en dat is niet de bedoeling, want het moet zo goedkoop mogelijk.
Dus omdat ze geen geweldsmiddelen hebben, worden ze niet sirieus genomen. Nou, mijn ervaring in de praktijk met deze boa´s is heel anders.... Heb nu een aantal keren mee mogen draaien met de Flora en Faunabeheerders en een keer een halve dienst met iemand van stadstoezicht en mijn ervaringen zijn eigenlijk alleen maar positief ....
De agent die een parkeerbon uit schrijft, krijgt denk ik net zo veel commentaar als de parkeerwachter.
En volgens mij gaat het niet alleen om het kostenplaatje, maar ook om de politie te ontlasten .... Want met alle respect, maar er is echt geen tijd voor om bijvoorbeeld vuilniszakken te doorzoeken om eens te kijken wie er nu weer zijn zakje te vroeg heeft buiten gezet.