Stadswachten worden BOA

Auteur Topic: Stadswachten worden BOA  (gelezen 17076 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #10 Gepost op: 17 november 2008, 10:24:51
Misschien kunnen de taken van de Stadswachten en van allerlei andere toezichthouders van de overheid dan meteen worden teruggebracht bij de politie. Ik stoor me aan de wildgroei van toezichthouders op straat met voor de burger onduidelijke bevoegdheden. Als een politieagent te duur is voor een aantal taken, moeten er goedkopere agenten met een kortere opleiding worden aangesteld, zoals bijvoorbeeld de politiesurveillant. Weg dus met de goudgerande politiecao die tot een onrechtvaardige meerdeling heet geleid.
Goudgerande politiecao lijkt me lichtelijk overdreven..... voor de risico's en verantwoordelijkheden vind ik het iig niet overbetaald.... maar dat is misschien een kwestie van perceptie, veel "buitenstaanders" hebben een vrij vervormd beeld van wat de politie doet op een gemiddelde werkdag, ik zeg niet dat jij dat hebt, maar geef een mogelijkheid aan.......

Verder ben ik het wel met je eens dat een stadswacht met een BOA certificaat wat mij betreft gewoon binnen de structuur van de politie kan worden ondergebracht, is voor de veiligheid van de betrokken werknemers een stuk beter ook denk ik....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Zorbacop

• Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #11 Gepost op: 17 november 2008, 10:53:35
We hebben allemaal wel een beeld van de stadswachten.
Ik heb ze vaak voor hun dienst gebriefd. Ze komen dan bij ons op het bureau langs en dan worden de hotspots etc doorgenomen.
En je merkt gelijk ook wel dat er een paar goede tussen zitten die het wel snappen.
En deze krijgen dan die BOA opleiding volgens mij.
Anderen zijn zo'n beetje beschreven door Dinges
En gelukkig hebben zij het parkeerbeheer in handen bij ons in de wijk.

Zie hier de  opleiding van de  stadswachten  ;D
Crime is a disease  I'm the cure When everythi

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 17 november 2008, 16:26:04

Zie hier de  opleiding van de  stadswachten  ;D

Prachtig filmpje!  ;D De Adrianus Melkert kazerne....super!

Maar wat je zegt, er zitten ook veel professionele lui tussen, zeker weten.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 17 november 2008, 19:03:25
Zou de bewering van de boa niet kunnen slaan op ´´het beledigen van een ambtenaar in functie´´. Zij kunnen hier nu juist wel iets mee ...

Lijkt mij ook een goed plan. Stadswachten, toezichthouders, parkeercontroleurs. Alles onder 1 dakje, onder de politie.

Dus de politie mag parkeerbonnetje´s gaan controleren ......
Tevens kun je niet verwachten dat de gemiddelde diender dermate veel van byzondere wetgeving af weet, dat hij daar op in kan spelen (noem een ''natuur''BOA of een milieuBOA). Ik denk dat we juist blij moeten zijn dat de kerntaken van de politie meer worden benut, en de andere dingen worden ''opgelost'' door mensen die daar prima bevoegd en geschikt voor zijn.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Ron-Almere

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 17 november 2008, 19:17:59
Dus de politie mag parkeerbonnetje´s gaan controleren ......
Tevens kun je niet verwachten dat de gemiddelde diender dermate veel van byzondere wetgeving af weet, dat hij daar op in kan spelen (noem een ''natuur''BOA of een milieuBOA). Ik denk dat we juist blij moeten zijn dat de kerntaken van de politie meer worden benut, en de andere dingen worden ''opgelost'' door mensen die daar prima bevoegd en geschikt voor zijn.

Voordat de dienst stadstoezicht in Amsterdam werd opgericht viel de parkeercontrole onder de voormalige gemeente politie Amsterdam.

Maar even terug komende op het bovenstaande, de regiopolitie Amsterdam-Amstelland laat hun studenten voor o.a hun module milieu meelopen met de milieupolitie van de gemeente Amsterdam, met name die van het stadsdeel zuidoost. Dit omdat men in zuidoost de meeste milieuzaken draait en omdat de agenten daar flora&faunabeheerders zijn. Dus een heel erg breedpakket hebben qua wetgevingen.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 17 november 2008, 19:21:13
Zou de bewering van de boa niet kunnen slaan op ´´het beledigen van een ambtenaar in functie´´. Zij kunnen hier nu juist wel iets mee ...

Waar mij het om gaat is dat die lui geen overwicht hebben. Lees: geweldsmiddelen. Jan met de pet neemt de controleur in zich op, constateert dat ie niets bedreigends om z'm koppel heeft hangen en denkt: mwoh, je kan m'n rug op!

Goed idee om ze uit te rusten met boeien en / of spray? Nee, dan moeten ze geschoold / getraind worden en blijven, dus wordt het kostenplaatje te hoog. Kun je net zo goed een agent neerzetten en dat is niet de bedoeling, want het moet zo goedkoop mogelijk.

Ron-Almere

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 17 november 2008, 19:46:26
Ik ken voldoende boa,s die wel bewapenning hebben: Naarden wapenstok& transportboeien, Baarn wapenstok&transportboeien, Amsterdam zuidoost wapenstok&transportboeien en komend jaar pepperspray Amsterdam Zeeburg wapenstok&transportboeien.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 17 november 2008, 19:54:52
Er lopen ook genoeg 'groene' BOA's rond die volledig bewapend zijn. Van wapenstok tot aan de Walther P5.  ::)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 17 november 2008, 20:11:27
Waar mij het om gaat is dat die lui geen overwicht hebben. Lees: geweldsmiddelen. Jan met de pet neemt de controleur in zich op, constateert dat ie niets bedreigends om z'm koppel heeft hangen en denkt: mwoh, je kan m'n rug op!

Goed idee om ze uit te rusten met boeien en / of spray? Nee, dan moeten ze geschoold / getraind worden en blijven, dus wordt het kostenplaatje te hoog. Kun je net zo goed een agent neerzetten en dat is niet de bedoeling, want het moet zo goedkoop mogelijk.

Dus omdat ze geen geweldsmiddelen hebben, worden ze niet sirieus genomen. Nou, mijn ervaring in de praktijk met deze boa´s is heel anders.... Heb nu een aantal keren mee mogen draaien met de Flora en Faunabeheerders en een keer een halve dienst met iemand van stadstoezicht en mijn ervaringen zijn eigenlijk alleen maar positief ....
De agent die een parkeerbon uit schrijft, krijgt denk ik net zo veel commentaar als de parkeerwachter.

En volgens mij gaat het niet alleen om het kostenplaatje, maar ook om de politie te ontlasten .... Want met alle respect, maar er is echt geen tijd voor om bijvoorbeeld vuilniszakken te doorzoeken om eens te kijken wie er nu weer zijn zakje te vroeg heeft buiten gezet.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 17 november 2008, 20:12:57
Er lopen ook genoeg 'groene' BOA's rond die volledig bewapend zijn. Van wapenstok tot aan de Walther P5.  ::)

En soms ook nog een shotgun erbij ... voor "vluchtend wild" ;D

Maar is het niet handig om de betreffende BOA's onder te brengen bij de politie op een speciale afdeling, ze houden hun eigen taken maar er kan beter samergewerkt worden en de burger heeft meer duidelijkheid.