Stadswachten worden BOA

Auteur Topic: Stadswachten worden BOA  (gelezen 16850 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ron-Almere

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 17 november 2008, 20:21:54
De "groene'boa's in brabant en limburg welke met de regiopolitie samen werken zijn idd geheel bewapend zoals de agenten waarmee zij samen werken. Dat was ook een eis van de regiopolitie om tot een samenwerking te komen.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 17 november 2008, 20:26:17
Goed idee om ze uit te rusten met boeien en / of spray? Nee, dan moeten ze geschoold / getraind worden en blijven, dus wordt het kostenplaatje te hoog. Kun je net zo goed een agent neerzetten en dat is niet de bedoeling, want het moet zo goedkoop mogelijk.

Je hebt duidelijk geen kennis hoe de diverse boa's in het land zijn uitgerust en hun RTGB(Regeling Toetsing Geweldsbeheersing Buitengewoon opsporingsambtenaar) inhoud of wat hun bevoegdheden inhouden.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 17 november 2008, 20:58:27
Je hebt duidelijk geen kennis hoe de diverse boa's in het land zijn uitgerust en hun RTGB(Regeling Toetsing Geweldsbeheersing Buitengewoon opsporingsambtenaar) inhoud of wat hun bevoegdheden inhouden.

Misschien dat je dan kan vertellen hoe het wel zit in plaats van zo'n sneer uit te delen.

Het zet gelijk zo'n negatieve toon... Nergens voor nodig wat mij betreft.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #23 Gepost op: 17 november 2008, 21:02:41
Volgens mij kunnen we een duidelijk onderscheid maken in de verschillende bewapening van BOA's.

-Boa's zonder bewapening.
-Boa's met gedeeltelijke bewapening (wapenstok, transportboeien al dan niet aangevuld met pepperspray). Deze horen gewoon hun ambtsinstructie en AZ-toets te behalen ieder jaar.
-Boa's met volledige bewapening (wapenstok, transportboeien, pepperspray en Walther P5. Deze horen ook hun ambtsinstructie, AZ-toets en schiettoets te behalen. De schiettoets ieder half jaar.

Aanvullingen dan wel correcties zijn welkom.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 17 november 2008, 21:06:10

Misschien dat je dan kan vertellen hoe het wel zit in plaats van zo'n sneer uit te delen.

Het zet gelijk zo'n negatieve toon... Nergens voor nodig wat mij betreft.


Nou het blijkt eerder uit de toonzetting van een ander dat hij/zij totaal geen inzicht heeft in het geheel.
En als dat dan gelijk als "sneer"word begrepen.....


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #25 Gepost op: 17 november 2008, 21:11:29
Nou het blijkt eerder uit de toonzetting van een ander dat hij/zij totaal geen inzicht heeft in het geheel.
En als dat dan gelijk als "sneer"word begrepen.....
Het duidelijk maken van wat iemand wel of niet "weet of ziet" is een onderdeel van het discussieren op een forum. De daaropvolgende uitleg over hoe het wel in elkaar zit is misschien wel het belangrijkste onderdeel van dit forum. Niet iedereen werkt namelijk dagelijks met elkaar, en het feit dat men hier op het forum komt betekend dat men iets wil leren.... dan is het toch het handigste als de mensen die de kennis wel hebben die dan (uiteraard binnen de grenzen van ambtsgeheim etc)  met anderen delen.....


Verder over de BOA's maar, verdere discussie over inzicht etc mag via PM
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #26 Gepost op: 18 november 2008, 00:51:15
Je hebt duidelijk geen kennis hoe de diverse boa's in het land zijn uitgerust en hun RTGB(Regeling Toetsing Geweldsbeheersing Buitengewoon opsporingsambtenaar) inhoud of wat hun bevoegdheden inhouden.

Met mijn kennis zit het wel snor, snor.

Wat ik aankaart, is uit eigen ervaring. Als ik 2 stadswachten zie lopen en die spreken verveldende, zuipende, blowende schreeuwerige hangjeugd aan, loopt het al vaak uit de klauwen. Laat staan als ze een bonnenboekje tevoorschijn halen. Niet altijd, maar ik heb het zelf gezien. Uiteraard, bij een overtreding van mevrouw Jansen op de hoek, die een vuilniszak te vroeg heeft buiten gezet, gaat het wel gewoon goed. Bij tal van zaken gaat het zoals het hoort. En ik vind het goed dat ze er zijn, want ze nemen veel overbodig werk voor de politie weg. Ik slinger hier alleen de discussie aan: ongewapend. Niets over boa-regelingen, wie loopt met wat, blablabla.
Als iemand weet wie met of zonder wapen mag lopen, ben ik dat o.a. wel.

Hoe kom jij erbij dat ik geen kennis van zaken heb? Citeer aub een reactie van mij waaruit dat blijkt. V.w.b. boa-regelingen dan. Volgens mij lees jij de laatst geplaatste reacties en vervolgens kom je als een olifant in een porseleinkast je mening ventileren. Oftewel, klepel, klok, luiden, etc.

Afgelopen nacht heb ik trouwens alle topics doorgenomen ''Vragen aan politie KMar en Beveiliging''. Jouw reacties sprongen er daar ook al op dezelfde manier als hier uit.  Lees je reacties zelf eens na. Vooral dat denigrerende gedoe richting beveiligers. Waar komt die aversie vandaan?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #27 Gepost op: 18 november 2008, 00:54:51
Dus omdat ze geen geweldsmiddelen hebben, worden ze niet sirieus genomen. Nou, mijn ervaring in de praktijk met deze boa´s is heel anders.... Heb nu een aantal keren mee mogen draaien met de Flora en Faunabeheerders en een keer een halve dienst met iemand van stadstoezicht en mijn ervaringen zijn eigenlijk alleen maar positief ....
De agent die een parkeerbon uit schrijft, krijgt denk ik net zo veel commentaar als de parkeerwachter.

En volgens mij gaat het niet alleen om het kostenplaatje, maar ook om de politie te ontlasten .... Want met alle respect, maar er is echt geen tijd voor om bijvoorbeeld vuilniszakken te doorzoeken om eens te kijken wie er nu weer zijn zakje te vroeg heeft buiten gezet.

Je liep mee, geüniformeerd en bewapend?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #28 Gepost op: 18 november 2008, 01:03:09
Aanvullingen dan wel correcties zijn welkom.

Een aanvulling dan;

Een burger met transportboeien / wapenstok / Glock / typgrage vingers.  Met als hobby discussiëren, mits respect over en weer getoond wordt.  ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 18 november 2008, 10:45:06
Je liep mee, geüniformeerd en bewapend?

Nee  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !