EHBO cursus

Auteur Topic: EHBO cursus  (gelezen 6762 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

maus

  • Gast
Gepost op: 17 november 2008, 21:10:44
hallo,

ik wil graag ambulance chaffeur willen worden
om er voor in aanmerking te komen heb ik alleen nog een volledig EHBO diploma inclusief reanimatie nodig.

kan iemand mij vertellen waar ik deze het beste kan volgen en waar deze ook goed staat aangeschreven??
omdat ik merk dat er veel verschillen zijn met name in de prijs van een EHBO cursus.
locatie Noord-Holland.

alvast bedankt.

gr Maurits




jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 17 november 2008, 21:16:03
hallo,

ik wil graag ambulance chaffeur willen worden
om er voor in aanmerking te komen heb ik alleen nog een volledig EHBO diploma inclusief reanimatie nodig.

kan iemand mij vertellen waar ik deze het beste kan volgen en waar deze ook goed staat aangeschreven??
omdat ik merk dat er veel verschillen zijn met name in de prijs van een EHBO cursus.
locatie Noord-Holland.

alvast bedankt.

gr Maurits
Als het goed is is elk oranjekruis ehbo examen op hetzelfde niveau, dus dan is alleen de vraag hoeveel tijd wil je zelf op welke manier investeren(kortere cursus= meer zelfstudie, langere cursus=meer avonden/dagen kwijt) en per wanneer wil ik dat diploma hebben.... Ik ben zelf vorige week donderdag gaan zoeken, en doe aankomende zaterdag mijn examen, maar dat betekend wel dat het een stuk duurder is dan bij bijvoorbeeld een EHBO-vereniging.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


maus

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 17 november 2008, 21:22:46
hoi jvo,

ok bedankt..

maar de cursus die jij nu doet is dat een uitgebreide cursus of niet??

en waar volg jij die nu dan?

gr maurits


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 17 november 2008, 21:34:38
Het is een cursus van 16 uur, bij www.BHVzuidholland.nl in Den Haag... maar in principe is elke EHBO-cursus die volgens de normen van het oranjekruis wordt gegeven hetzelfde, dat is namelijk de basis-module, daarna zou je dus nog vanalles erbij moeten gaan leren.... Maar als je ambulance-chauffeur wilt worden gaan ze je de extratjes allemaal als je in dienst bent gekomen in de opleiding tot chauffeur leren ;)
Om te voldoen aan de eis "een EHBO-diploma" is de basismodule voldoende.... (voor mij wel dan iig)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


maus

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 17 november 2008, 21:37:42
ok bedankt voor de info!!!

suc6 zaterdag!!!


gr maurits


helm

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 18 november 2008, 07:51:14
Het maakt niet veel uit welke cursus je volgt en bij wie, als je aangenomen bent krijg je toch een interne opleiding. Wil je echter redelijk goed voorbereid zijn op je toekomstige vak, en van begin af aan de werkwijzen begrijpen, haal dan een SEHSO certificaat. Ik weet wel een adresje.  ;)


maus

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 18 november 2008, 21:21:01
hoi rene,

bedankt.

wat is dat adres wat jij evt hebt??

gr maurits


helm

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 19 november 2008, 20:59:28
Ik geef zelf o.a. die cursussen en er zitten er een heleboel vol, volgens jaar is er pas weer plaats bij www.meduca.nl


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Reactie #8 Gepost op: 13 december 2008, 00:26:42
Maus,

Als instructeur zou ik je aanraden om een EHBO-cursus via een EHBO-vereniging te doen.
Meestal is dit een cursus van 12 weken, van 2 à 2,5 uur. Door deze duur heb je de tijd om goed met de EHBO-materie vertrouwd te raken.
Daarbij is het voordeel dat het inderdaad een stuk goedkoper is, dan bij een commercieel bedrijf. En een een specifieke cursus SEHSO is niet noodzakelijk om toe te treden tot de SOSA opleiding.

En zoals in deze topic als is aangehaald, in de SOSA opleiding gaan ze nog veel dieper in op de hele materie en dan is de basis van een normale EHBO-cursus goed genoeg.
Zoals ook al eerder aangehaald in deze topic, iedere cursus voldoet aan de richtlijnen zoals ze door het Oranje Kruis gesteld zijn.

Via www.ehbo.nl kun je EHBO-verenigingen vinden in jouw omgeving. Dit is de website van het Oranje Kruis.

Succes ermee.  ;)


helm

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 13 december 2008, 08:07:05
Zoals ook al eerder aangehaald in deze topic, iedere cursus voldoet aan de richtlijnen zoals ze door het Oranje Kruis gesteld zijn.

Nee, dat is gelukkig al jaren niet meer het geval want die OK richtlijnen zijn nl. erg summier (om het netjes te zeggen).