Zoeken naar vermiste achttienjarige

Auteur Topic: Zoeken naar vermiste achttienjarige  (gelezen 4082 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Gepost op: 17 november 2008, 23:14:01
Gister is er in Huizen uren lang gezocht op het surfstrand in Huizen naar een 18jarige vrouw uit Heerenveen
Zie hieronder!

Citaat
Zoeken naar vermiste achttienjarige

Huizen -  
De politie heeft zondagavond urenlang gezocht naar een achttienjarige vermiste uit Heerenveen. Bij de zoekactie werd onder meer een helikopter ingezet.

De jonge vrouw was vrijdag na ruzie met haar moeder vertrokken. Op het strandje bij Huizen werden zondag haar mobiele telefoon en iPod gevonden. De achttienjarige werd getraceerd door telefoonnummers in haar gsm te bellen.
Ik vind het raar dat de knrm en de reddingsbrigade hier niet voor gealarmeert zijn!!!!
Want stel je voor dat ze het water is was gegaan dan hadden de politie haar niet kunnen vinden!!

Is het niet zo dat als er iets bij het water gebeurt dat er dan ook gelijk alarm wordt gemaakt voor de knrm en de reddingsbrigade???

edit JvO: even quote-tags toegevoegd ivm leesbaarheid




Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1 Gepost op: 18 november 2008, 16:43:29
Tijdens een 'normale' bewaking wordt meestal onderscheid gemaakt tussen een vermissing in het water en op het strand. In het water gaat meteen de hele rambam met prio 1 eruit (ook KNRM, Politie, AMBU, Brandweer.) Bij een vermissing op de kant gaat er meestal een bericht uit over de moblifoon, en worden er eventueel wat voertuigen, bikers of looppatrouilles naar gedirigeert.

En bij dit geval is het natuurlijk de beslissing van de centralisten van het AC of KWC... Alhoewel ik niet bekend ben met hoe het daar in de regio geregeld is... Bij ons zijn sommige niet egt goed op de hoogte... al vele meldingen al zelf van p2000 moeten halen....


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #2 Gepost op: 18 november 2008, 17:38:07
Is het niet zo dat als er iets bij het water gebeurt dat er dan ook gelijk alarm wordt gemaakt voor de knrm en de reddingsbrigade???
Je zeg het goed, dat is inderdaad niet zo. Er is toch geen enkele reden dat ze het water in gelopen zou zijn, en dan nog, waarom zou je dan in vredesnaam je iPod en telefoon achterlaten? Als er reden voor was geweest had de OvD-P vást wel om hulp te water gevraagd. Maar we waren er niet bij, en dus weten we het niet!
343, never forget.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #3 Gepost op: 18 november 2008, 18:01:41
Ik moet helaas toch ook constateren dat reddingsbrigade/knrm niet of te laat pas gealarmeerd wordt bij een vermissing.
Wij hebben dit al meerdere malen meegemaakt. Afhankelijk van de centralist op de meldkamer worden wij gealarmeerd, dit vind ik een slechte zaak.

Dit geldt ook voor de KNRM, ook dit is vaak agfhankelijk wie schipper is


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 18 november 2008, 20:35:15
Ik moet helaas toch ook constateren dat reddingsbrigade/knrm niet of te laat pas gealarmeerd wordt bij een vermissing.
Wij hebben dit al meerdere malen meegemaakt. Afhankelijk van de centralist op de meldkamer worden wij gealarmeerd, dit vind ik een slechte zaak.

Dit geldt ook voor de KNRM, ook dit is vaak agfhankelijk wie schipper is

Gelukkig geld het ook vaak andersom, reddingsbrigade´s welke een zoekactie (onbedoeld?) onder eigen pet houden zonder andere ketenpartners in kennis te stellen. Persoonlijk vind ik dat altijd erg vreemd ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #5 Gepost op: 18 november 2008, 21:59:39
Gelukkig geld het ook vaak andersom, reddingsbrigade´s welke een zoekactie (onbedoeld?) onder eigen pet houden zonder andere ketenpartners in kennis te stellen. Persoonlijk vind ik dat altijd erg vreemd ....

Ik kan alleen praten over onze brigade, maar bij ons wordt al heel snel opgeschaald.
Ook onze buurbrigade is daar vrij rap in.
Ben het er helemaal mee eens dat ook reddingsbrigades dit niet onder eigen pet moeten doen.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #6 Gepost op: 19 november 2008, 14:48:53
De politie is verantwoordelijk en leidend op het droge en het kustwachtcentrum op groot water.
En de reddingsbrigade handelt vervolgens verreweg de meeste vermissingen op de overgang van land en water af.

Het zo handig zijn als er meer afstemming komt tussen politie, KWC en brigades, maar dan zullen de brigades landelijk moeten weten wat ze willen en kunnen.
Daarvan heb ik nog geen ontwikkelingen gezien.
Wie weet meer?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #7 Gepost op: 19 november 2008, 22:37:57
Bij ons wordt dit gedaan door de OvD-R(eddingsbrigade) die overlegt met de OvD-B (en eventueel OvD-P/G).


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 20 november 2008, 00:39:40
Bij ons wordt dit gedaan door de OvD-R(eddingsbrigade) die overlegt met de OvD-B (en eventueel OvD-P/G).


OVD-R is Rail toch? (spoor)?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jort

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #9 Gepost op: 20 november 2008, 08:20:19
Klopt helemaal, maar sinds reddingsbrigade nederland bezig is met de regionale voorziening reddingsbrigade (rvr) is er ook een ovd-r. Voor meer invo over de rvr kun je kijken op http://www.reddingsbrigade.nl/rvr .

Gr Jort
Doe jij maar normaal, ik doe al gek genoeg!!!