Uniform?

Auteur Topic: Uniform?  (gelezen 7453 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Gepost op: 19 november 2008, 23:40:25
Om verdere offtopic discussie in het BOA-topic te voorkomen, maar even wat berichten afgesplitst......
JvO




Als ik kijk naar controleploegen en sommige conducteur hoe ze eruit zien, en dan de manier van hoe ze hun uniform dragen. De ene in de ploeg heeft een bodywarmer aan, de volgende een parka weer een ander een colbert. Is niet echt uniform gekleed. Om niet te spreken van sommige hun haar dracht of andere "onderdelen".

Net zoiets als waar jij bij wilt gaan werken he ;) heeft iedereen hetzelfde aan
Maar dat is bij de politie niet veel anders hoor... wel/geen pet, wel of geen trui, wel of geen jas, korte mouwen lange mouwen, motorrijders die ff snel in een auto stappen...... dat is hetzelfde verhaal toch?

 Eenheid van tenue heb ik alleen bij de KMar gezien.... als mijn collega een trui aanhad deed ik dat ook.....korte mouwen alleen in de zomer, lange mouwen in de winter... maar dat is een uitvloeisel van een militaire organisatie....

Bij de brandweer is het makkelijk, allemaal hetzelfde uitrukpak... tadaa...

Ambulance is juist anders volgens mij: de een met een parka, volgende met een fleecetrui, dan weer iemand met alleen een overhemd aan...  ik zie de eenheid niet zo.... ::)


-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 20 november 2008, 00:12:26
Als ik voor Amsterdam-Amstelland spreek dan is er zeker wel controle op het uniform. Als je via de "artiesten"uitgang het buro verlaat dan hangt er een spiegel met daarboven de tekst: Zo ziet de burger u.

Ene niet alleen bij de "blauwe Kmher" ;) is er eenheid van tenue hoor, weet nog wel een Korps.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 20 november 2008, 00:15:32
Als ik voor Amsterdam-Amstelland spreek dan is er zeker wel controle op het uniform. Als je via de "artiesten"uitgang het buro verlaat dan hangt er een spiegel met daarboven de tekst: Zo ziet de burger u.

Mijn ervaring is toch ook echt anders ... En die spiegels hangen op veel bureau's.

Lederen jas - ''Nieuwe'' parka.
Parka - Blouson.

Spencer - trui - colltrui - hoge coll - lage coll.

Oude broek (de grijsachtige) nieuwe broek.

Ik vind het persoonlijk ook niet raar of vreemd ... Zolang de herkenbaarheid niet in het geding komt ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 20 november 2008, 00:32:04
Sinds dhr.B.Welten in Amsterdam baas is heb je je te houden aan de kledingvoorschriften. Heb al een paar keer mogen meemaken dat hij collega's er op aansprak. Maarja Amsterdam is Kennemerland niet he.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 20 november 2008, 00:36:39
Sinds dhr.B.Welten in Amsterdam baas is heb je je te houden aan de kledingvoorschriften. Heb al een paar keer mogen meemaken dat hij collega's er op aansprak. Maarja Amsterdam is Kennemerland niet he.

Ik heb het niet over één specifieke regio, heb in Amsterdam vorige week ook een agente met fel roze haar gezien ... In Flevoland loopt iemand met fel rood haar. En die kleding verschillen heb je in ieder korps, zo ook in Amsterdam.
Volgens mij heeft ieder korps namelijk kledingvoorschriften.

Ik heb nog nooit gezien, dat er twee dienders als peppi en kokki dezelfde kleding aan hadden, ook in Amsterdam niet  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 20 november 2008, 00:56:19
Dat komt nog wel als je wat langer bij de baas zit, je komt net kijken he. ::)

Deze, denigrerende, opmerking heeft niets te maken met het onderwerp... Het zegt meer over jou...

Iedere burger die op straat loopt kan dit trouwens zien. Twee motor rijders waarvan er één het witte jack aan heeft en de ander het gele... De één op straat in een parka en de ander in blouson.

Ik erger me ook wel eens aan agenten die hun witte blouse wassen bij hun blauwe onderbroeken... Als ik er dan naast sta (met mijn hagel witte blouse) lijkt die van de agent wel op een vaatdoek... :-X :-X :-X Lijkt me sterk dat collega's of de chef van die agent dat ook niet ziet... maar toch loopt hij zo op straat...


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 20 november 2008, 01:01:33
Nou de humor is bij de beiden heren op dit tijdstip ook weer erg ver te vinden he. Ik denk zal er een  ::) achter zetten, maar blijkbaar zijn de bril glazen met een plak ham schoon gemaakt ipv met een doekje. Jammer weer...


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 20 november 2008, 10:34:23
Sinds dhr.B.Welten in Amsterdam baas is heb je je te houden aan de kledingvoorschriften. Heb al een paar keer mogen meemaken dat hij collega's er op aansprak. Maarja Amsterdam is Kennemerland niet he.

Je houden aan kledingvoorschriften (overhemd in de broek, pet op, stropdas om) was inderdaad voorheen een stuk minder, maar is niet hetzelfde als Eenheid van tenue....
Ik vind het jammer, want het hele verhaal op straat begint bij wat je uitstraalt, dat begint bij de kledingvoorschriften, maar krijgt net een beetje meer als je er nog net dat beetje meer aandacht aan geeft


Nou de humor is bij de beiden heren op dit tijdstip ook weer erg ver te vinden he. Ik denk zal er een  ::) achter zetten, maar blijkbaar zijn de bril glazen met een plak ham schoon gemaakt ipv met een doekje. Jammer weer...
De smiley geeft mji hier aan "zucht, ik zal het nog 1 keer uitleggen", in combinatie met een verwijzing in de tekst waarmee je suggereert dat Jerommeke net uit een ei is gekropen.... Ik snap de reactie van Palmpie wel.



Voor verdere discussie over smileys mag een topic onder "Meer info over dit forum / Mededelingen van de beheerders" geopend worden, het uniform is grond voor discussie genoeg in dit onderwerp
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 20 november 2008, 17:05:27
heb in Amsterdam vorige week ook een agente met fel roze haar gezien ... In Flevoland loopt iemand met fel rood haar.

Die werken bij de verkeerspolitie, en in het kader van zien en gezien worden hebben ze die haarkleur ;D Het was of die haar kleur of zo'n kanariegele helm opzetten.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #9 Gepost op: 20 november 2008, 17:19:44
Ron, je hebt links van je berichten zo'n mooie tekst staan:

Citaat
Vanaf de maan gezien, zijn we allemaal even groot.

Wel eens gehoord van zelfreflectie? Probeer nou gewoon eens respectvol te discussieren, zonder telkens een denigrerende opmerking te plaatsen, houdt het voor jezelf en anderen wel zo leuk. ;)
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!