Nouja het MBK uniform ziet er beter uit dan vroeger. Toen was het een slapaftreksel van het vlootuniform. Enige "minpuntje"vind ik de baret, die behoort alleen toe aan het Korps en eigenlijk niet aan de vloot en het MBK.
Baret alleen voor het Korps? Wat? Korps Mariniers? Heel Defensie loopt met baret, Ron.
-KL
-KM
-KLu
-KMar
Ook alle onderdelen (luchtmobiel etc.) lopen met baret. Tevens Landmachtbeveiliging, Luchtmachtbeveiliging en het MBK.
Alle baretten zijn te onderscheiden, zo loopt MBK met zwarte baret, blauw vlak met daarop een zilveren ankertje. Duidelijk te herkennen als zijnde de blauwe kant, dus. Daarnaast heeft het MBK de ''platte pet''. Wordt meestal bij het nette tenue gedragen, ook wel tenue 6 genoemd, of DT.
Rest mij aan toe te voegen dat ik nu bij DBV zit, en wij in het KMar-uniform lopen. Exact hetzelfde (behalve de pantalon), echter met eigen emblemen.
Ik heb ook een particuliere beveiligingsorganisatie gezien, die liep met paarse baretten. DAT is een minpuntje te noemen! Van een afstandje zag je die paarse gloed al, en dan nog vervaardigd van een soort fleecemateriaal ook. Grote paarse pluizenbollen, waren dat. Ik miste alleen nog de pompoen, erbovenop.
die behoort alleen toe aan het Korps en eigenlijk niet aan de vloot en het MBK
Dat is dan jouw kleine geheimpje, sssht, tegen niemand zeggen! Fijn weekend!