Tweede onofficiële forumdag

Auteur Topic: Tweede onofficiële forumdag  (gelezen 30567 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #140 Gepost op: 18 januari 2004, 00:06:05
Wellicht is een auto versus fiets iets? En als JVO komt opdagen kan ik met hem wellicht nog iets leuks in elkaar draaien. Ik denk dan aan gewonde verdachte die blijft proberen te ontkomen tijdens verzorging door ambulancepersoneel o.i.d.  ??? ;)


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #141 Gepost op: 18 januari 2004, 00:08:49
Wie is die verdachte dan?????
Ik weet van niks
en heb niks gedaan ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #142 Gepost op: 18 januari 2004, 00:16:44
Ik krijg altijd overal de schuld, dus een robbertje vechten... daar draai ik mijn hand niet voor om. ;D


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #143 Gepost op: 18 januari 2004, 00:18:15
gelukkig dan ben ik weer even veilig ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #144 Gepost op: 18 januari 2004, 00:21:26
;D ;D ;) ;D ;D


Bralo20

  • Gast
Reactie #145 Gepost op: 18 januari 2004, 14:35:45
Ik bedoel qua materiaal is de opzet beperkt, een trein kan ik niet regelen  ;D Die hebben we niet in Huizen...

Een gebrek aan openbaar vervoer dus ;D

Citaat
Alles kan en mag als het maar past op terrein, in het budged en te verkrijgen is.

Hoe groot is het terrein??? Past er een Boeing 747 op? ;D  En vooral wat is het budget??? 0,00 EUR?? ;)

Citaat
Met multidiciplinaire oefening bedoel ik zo een die regelmatig in het land gehouden wordt met een budged van een paar duizend euro, die kant moet je niet opdenken, dat kan niet. Met wat je nog meer wil bedoel ik niet groter, meer van het zelfde, ik bedoel anders zoals:  misschien wil er iemand zeilen ervaren, er zijn ook Valken te huur, als we er een huren voor die dag kunnen we het allemaal een keer proberen. Of waterskiën achter de Chester... Dan heb je pas fantasie!

Onze multidiciplinaire oefeningen hebben een budget van 0,00 EUR ;D  Zijn de Belgen dan zoveel vrijgeviger met materieel en manschappen dan Nederlanders?? ;D

Meer van hetzelfde is ook maar saai hoor ;)  Je kan een oefening, bvb een auto openknippen en slachtoffer ontzetten op 2 manieren doen: De goede oude manier van "knippen en sleuren om het slachtoffer eruit te krijgen".  Of je kan het doen op de nieuwere manier betreffende de methodes Kuster/Saver.  Beide voertuigen kun je dan nadien in brand steken en weer op 2 manieren blussen: met behulp van water en schuimvormend middel en met de hulp van een CAFS systeem (Water / Schuim / Lucht).  Ook misschien met gewoon water en met (poeder)blussers. ;)

Maar na 2 keer heeft iedereen het wel gezien en is de fun eraf.

Ooh, je bedoeld meer nevenactiviteiten die niets met hulpverlening te maken hebben.  Is dan een uitstapje naar de Efteling geen beter idee ;) ;D

Mvg,


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #146 Gepost op: 18 januari 2004, 14:38:43
ik krijg van een lekker fikkende auto geen genoeg hoor 8) 8) ;D


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #147 Gepost op: 18 januari 2004, 14:43:20
ik heb er ook altijd de grootste moeite mee om die dingen te blusse ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #148 Gepost op: 18 januari 2004, 14:44:54
ik heb er ook altijd de grootste moeite mee om die dingen te blusse ;D
Ach we kunnen altijd nog met Stijn naar de Efteling ;D ;D ;D


Bralo20

  • Gast
Reactie #149 Gepost op: 18 januari 2004, 15:08:30
Ach we kunnen altijd nog met Stijn naar de Efteling ;D ;D ;D

Laat maar,
* Bralo20 geeft ook nog steeds de voorkeur aan een degelijke brand ipv een bezoekje aan de Efteling. ;)

* Bralo20 heeft zo eens voor een kinderfeest van de brandweer voor een mooi "fikje" gezorgd waarvoor er tientallen oproepen binnengekomen zijn voor een bedrijfsbrand ;D

(Men neme een houten bureelcontainer waarvan het dak bedekt is met roofing, men neme een grote houtstapel, men zette het geheel bij elkaar en overgieten het met een litertje brandstof.  Als je dit dan nog doet op bedrijfsterreinen die naast een drukke autosnelweg liggen heb je gegarandeerd een mooi spektakel. De stralingshitte was zo hevig dat we onze tankwagen (die ter beveiliging ter plaatse was) moesten verplaatsen.  De kinderen die met de brandweerwagens onderweg waren hebben we enkele blokken moeten laten rondrijden omdat het vuur te hevig was)  Onze commandowagen hebben we vooraan aan de snelweg moeten plaatsen om de oproepen te beëindigen.  Kortom: een zeer mooie vuurstapel met bijhorende pikzwarte rookkolom :D)  (PS Sindsdien is het verboden om nog "live fire" oefeningen te doen) ;D;D;D

Maar het kan dus wel met een beperkt budget van 0,00 EUR :D

Mvg,