Tweede onofficiële forumdag

Auteur Topic: Tweede onofficiële forumdag  (gelezen 29775 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #150 Gepost op: 18 januari 2004, 16:47:27
Da`s natuurlijk wel een leuke demonstratie die je niet elke dag te zien krijgt ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #151 Gepost op: 18 januari 2004, 17:41:35
Laat maar,
* Bralo20 geeft ook nog steeds de voorkeur aan een degelijke brand ipv een bezoekje aan de Efteling. ;)

* Bralo20 heeft zo eens voor een kinderfeest van de brandweer voor een mooi "fikje" gezorgd waarvoor er tientallen oproepen binnengekomen zijn voor een bedrijfsbrand ;D

(Men neme een houten bureelcontainer waarvan het dak bedekt is met roofing, men neme een grote houtstapel, men zette het geheel bij elkaar en overgieten het met een litertje brandstof.  Als je dit dan nog doet op bedrijfsterreinen die naast een drukke autosnelweg liggen heb je gegarandeerd een mooi spektakel. De stralingshitte was zo hevig dat we onze tankwagen (die ter beveiliging ter plaatse was) moesten verplaatsen.  De kinderen die met de brandweerwagens onderweg waren hebben we enkele blokken moeten laten rondrijden omdat het vuur te hevig was)  Onze commandowagen hebben we vooraan aan de snelweg moeten plaatsen om de oproepen te beëindigen.  Kortom: een zeer mooie vuurstapel met bijhorende pikzwarte rookkolom :D)  (PS Sindsdien is het verboden om nog "live fire" oefeningen te doen) ;D;D;D

Maar het kan dus wel met een beperkt budget van 0,00 EUR :D

Mvg,

uuuuhh, en jij kwam ook??? :o
Henk


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #152 Gepost op: 18 januari 2004, 21:02:56
Wellicht is een auto versus fiets iets? En als JVO komt opdagen kan ik met hem wellicht nog iets leuks in elkaar draaien. Ik denk dan aan gewonde verdachte die blijft proberen te ontkomen tijdens verzorging door ambulancepersoneel o.i.d.  ??? ;)

Vooralsnog niet alleen gebrek aan ambulancepersoneel, maar waar is de politie als je ze nodig hebt????  :'( ;D


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #153 Gepost op: 18 januari 2004, 22:21:24
Stel dat ik ook de onbedwingebare behoefte zou krijgen, de here verhoedde het, om gezichten van de deelnemers zou willen leren kennen, wat is dat het tijdschema voor de rampen dag  ::)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #154 Gepost op: 18 januari 2004, 22:31:41
Dat is nog niet bekend.,

We doen de poll even om te kijken op hoeveel mensen we ongeveer mogen rekenen.. En passen dan het programma ook daar op aan :
We zijn nu nog opties aan het verzamelen..

Maar een schot voor de boeg is : Aanvang 13:00 uur en einde activiteiten ongeveer 16:00 uur, Daarna barbequeen of zo iets..

Maar dit is slechts een schot voor de boeg.. Ik kan me voorstellen dat we misschien ook wel om 11:00 beginnen. We zitten nu op een totaal hoeveelheid van 24 aangemelden personen en ik verwacht compleet partije van Hoge en nog een aantal mensen waarvan ik bijna zeker weet dat ze willen komen..

Dus dit is een beste een grote ploeg.. En we willen veel en weinig tijd.. Dus we moeten nog een paar essentiele keuzen maken...


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #155 Gepost op: 29 januari 2004, 17:26:46
Ik krijg zojuist een brief van brandweer Huizen, zij willen geen demonstratie verzorgen op de forumdag.

Als iemand een serieus idee heeft, horen we dat graag.

Christian


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #156 Gepost op: 29 januari 2004, 17:29:15
boewa flauw
Maar ja dan iets anders bedenken
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Gast48368

  • Gast
Reactie #157 Gepost op: 29 januari 2004, 17:58:40
Ik krijg zojuist een brief van brandweer Huizen, zij willen geen demonstratie verzorgen op de forumdag.

Als iemand een serieus idee heeft, horen we dat graag.

Christian

Misschien kun je een oproep plaatsen, en meldt een korps zich vrijwillig aan.......


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #158 Gepost op: 29 januari 2004, 18:30:35
Ik krijg zojuist een brief van brandweer Huizen, zij willen geen demonstratie verzorgen op de forumdag.

Als iemand een serieus idee heeft, horen we dat graag.

Christian

De Balamundie heeft bedrijfsbrandweer, misschien dat die wat kunnen doen, het is een klant van mij, misschien is wat te regelen. Maar ze hebben alleen een TAS, kan dat met die spreiders?

Henk


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #159 Gepost op: 29 januari 2004, 23:20:22
Ik weet niet of dat mag. Een bedrijfsbrandweer 'moet' eigenlijk op z'n stekkie blijven.
Ik dacht dat het brandweerwereldje zo klein was, dan moet iemand toch wat kunnen regelen?

Christian