Ford brandweerwagen Lutjewinkel?

Auteur Topic: Ford brandweerwagen Lutjewinkel?  (gelezen 2683 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rene112

• Gast
Gepost op: 30 augustus 2004, 23:00:08
Ik ben op zoek naar informatie over de Ford autospuit die op de onderstaande foto is te zien. De foto is een jaar of 10 geleden door een kennis gemaakt.

Lutjewinkel bestaat in ieder geval. Dit is een dorpje tussen Winkel en Barsingerhorn (gemeente Niedorp) in Noord-Holland Noord. Er bestaat daar nu in ieder geval geen brandweerkorps meer.

Wie weet meer over deze Ford brandweerwagen en waar zou dit voertuig zich nu kunnen bevinden?

(ik reken natuurlijk een beetje op Johan ;))

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

jwpots

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2004, 00:33:24
Ik ben op zoek naar informatie over de Ford autospuit die op de onderstaande foto is te zien. De foto is een jaar of 10 geleden door een kennis gemaakt.

Lutjewinkel bestaat in ieder geval. Dit is een dorpje tussen Winkel en Barsingerhorn (gemeente Niedorp) in Noord-Holland Noord. Er bestaat daar nu in ieder geval geen brandweerkorps meer.

Wie weet meer over deze Ford brandweerwagen en waar zou dit voertuig zich nu kunnen bevinden?

(ik reken natuurlijk een beetje op Johan ;))

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard
Ja René, "je reken een beetje op Johan". Dan moet je mij dan ook rechtstreeks mailen, je hebt mijn mail. Maar hier komt de info:

Hij is NIET van Lutjewinkel, en volgens mij hebben die ook nooit een eigen korps gehad. De wagen is van Zaanstad, korps Assendelft.

FordF500/dHartog-Bikkers
AS10LD2000
Kenteken: SJ-06-79 > 67-55-UB
Bouwjaar 1959 > 19??
Roepnummer 682

Tevreden ??

Rene112

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2004, 00:41:18
Ik had het ook rechtstreeks naar je kunnen doen... maar misschien brengt dit voorbeeld anderen op het idee om ook foto's van onbekende voertuigen te plaatsen... en dat willen we toch graag  ;)

Tja.. de oude Ford van Assendelft, ze hebben dus een andere plaatsnaam op het voertuig gezet. Nu herken ik hem wel!

Bedankt!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

jwpots

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2004, 00:53:43
Ik had het ook rechtstreeks naar je kunnen doen... maar misschien brengt dit voorbeeld anderen op het idee om ook foto's van onbekende voertuigen te plaatsen... en dat willen we toch graag  ;)

Tja.. de oude Ford van Assendelft, ze hebben dus een andere plaatsnaam op het voertuig gezet. Nu herken ik hem wel!

Bedankt!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard
Als je kijkt wat ik al op het forum heb staan aan gezochte voertuigen in de rubriek gevraagd-gezocht. Maar alleen maar lezers en geen reacties helaas.

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #4 Gepost op: 1 september 2004, 12:05:21
Op mijn eigen site staan ook foto's van voertuigen waarvan ik niets weet, vaak geen eens het korps.

kijk dus gerust eens rond,

PS. johan heeft dat al gedaan en me ook kunnen helpen bij een voertuig, nu de rest nog.. ;)

www.dekok.brandweer.net

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 2 september 2004, 21:08:41
Nou, ik woon 1 plaats naast Assendelft, maar weet helemaal niks van dit voertuig en lutjewinkel licht ook niet naast de deur (om het zo maar te zeggen) dus, nu snap ik er niks meer van :-\ :-\

Rene112

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 2 september 2004, 21:54:38
Nou, ik woon 1 plaats naast Assendelft, maar weet helemaal niks van dit voertuig en lutjewinkel licht ook niet naast de deur (om het zo maar te zeggen) dus, nu snap ik er niks meer van :-\ :-\

Dit is een oud voertuig van Assendelft. Ik heb het vroeger ook wel eens gezien en op de foto gezet. Ik schat dat deze auto rond 1992 is afgevoerd (verkocht).

Blijkbaar heeft iemand (om onbekende reden) er een nieuwe plaatsnaam opgezet, in dit geval Lutjewinkel.
Misschien woonde de nieuwe eigenaar daar wel ;)

groeten,
René de Caluwé
Heerhugpwaard

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 3 september 2004, 21:18:20
Dit voertuig staat gestald in een loods op Winkelerzand.

:o ::)

Aaldert

Robin Hundman

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 3 september 2004, 21:21:54
Ik heb er ook nog een foto van hij stond met een Romantichemarkt dag in Medemblik.

Rene112

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 3 september 2004, 22:46:19
Dit voertuig staat gestald in een loods op Winkelerzand.

:o ::)

Aaldert

Dat is een bedrijventerrein in Niedorp?
Heb je eventueel gegevens van het bedrijf of de eigenaar? Dan kan ik proberen het voertuig voor een komende vbb-fototoertocht naar de kazerne van Niedorp te halen.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard