Nieuwe tankautospuit Heerhugowaard

Auteur Topic: Nieuwe tankautospuit Heerhugowaard  (gelezen 8886 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rene112

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 14 februari 2004, 23:35:44
Onze nieuwe tankautospuit is bijna afgeleverd in Heerhugowaard. Volgens de planning gaat het nog wel dit jaar gebeuren  :)

Hier alvast de eerste foto :



groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

De nieuwe TS staat inmiddels een kleine week op de uitruk. Aan het uiterlijk is iets veranderd....

De regiotekst 'Noord-Holland Noord' is erbij geplakt en het nummer '845' is vervangen door 'HHW 845'.

In verband met de samenvoeging van de 3 voormalige regio's en de aanstaande invoering van C2000 is in Noord-Holland Noord besloten om de roepnummers van brandweervoertuigen niet te veranderen. Voor het bekende 3-cijferige roepnummer wordt de afkorting van de gemeente geplaatst (3 letters). De meldkamer NHN werkte al langer met die codering.

Zo heeft de nieuwe tankautospuit van het korps Akersloot (verrassing : ook een MAN/HDS combinatie) het roepnummer 'CAS 641' (gemeente Castricum).

En in Heiloo is onlangs de nieuwe 'HLO 648' in gebruik genomen. Zie de foto hieronder :



Groeten,
René de Caluwé


Ridder Pim

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 15 februari 2004, 08:26:41
Mooie wagens hoor, die zie je tenminste aankomen!


reddingssite

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 16 februari 2004, 21:35:33
Leuk he dat rood met blauwe discolampen.. maar idd wel leuke tasjes..  ;)


Rene112

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 20 maart 2004, 23:32:51
De regiotekst 'Noord-Holland Noord' is erbij geplakt en het nummer '845' is vervangen door 'HHW 845'.

In verband met de samenvoeging van de 3 voormalige regio's en de aanstaande invoering van C2000 is in Noord-Holland Noord besloten om de roepnummers van brandweervoertuigen niet te veranderen. Voor het bekende 3-cijferige roepnummer wordt de afkorting van de gemeente geplaatst (3 letters). De meldkamer NHN werkte al langer met die codering.

En met deze foto zien jullie hoe de nieuwe voertuignummering er in de praktijk uit ziet.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 21 maart 2004, 22:58:05
Renè,gebruiken alle korpsen nu deze voertuignummering?Het is wel meteen duidelijk van welk korps het voertuig is ;)


jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #35 Gepost op: 21 maart 2004, 22:59:52
René heeft al in een eerder posting aan gegeven dat alle korpsen binnen de regio Noord-Holland Noord nu werken met een 3-letter afkorting voor het reguliere roepnummer.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 22 maart 2004, 21:15:08
René heeft al in een eerder posting aan gegeven dat alle korpsen binnen de regio Noord-Holland Noord nu werken met een 3-letter afkorting voor het reguliere roepnummer.
ook mij ongaat wel eens iets ;)


Foto Joop

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 24 maart 2004, 11:04:36
Inderdaad een mooie wagen. Door het verkoopsucces van de combinatie MAN/HDS gaan we bijna toe naar standaard-voertuigen... Motorkracht (voorloper van HDS in Hoogeveen) was daar ook al goed in, er zijn vroeger echt honderden Magirus-Deutz verkocht met Motorkracht-opbouw.

Nou, als je toch eens wist hoeveel variaties op dit thema bestaan, durf je niet meer te spreken over een Motorkracht-standaarduitvoering.

Groeten,

Joop


Foto Joop

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 24 maart 2004, 11:14:15
Klopt... Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom HDS juist voor MAN heeft gekozen. Want 8 van de 10 voertuigen die HDS aflevert zijn op een MAN-chassis gebouwd.

Misschien heeft het allemaal wel te maken met standarisatie en snelle levertijden (kostenplaatje). Door gebruik te maken van -veelal- hetzelfde type chassis wordt de bouw natuurlijk bevordert. En door slimme systemen in de opbouw toe te passen kan elke klant zijn eigen wensen doorvoeren.

De combinatie MAN-HDS komt zo vaak voor, omdat MAN bij een aanbesteding van een nieuwe tankautospuit optreed als hoofdaannemer. De hoofdaannemer kiest een onderaannemer voor het realiseren van de brandweertechnische opbouw. Van huisuit kan MAN terugvallen op een dubbele cabine, die bij de MAN-fabriek in Wittlich wordt gemaakt. (Deze is te herkennen aan de verlaagde hoeken aan de voorzijde van het cabinedak.; de plaats dus van de zwaailampen.) Voor een opbouwfabrikant als HDS biedt dit ook voordelen: zij hoeven geen cabineverlenging te maken en zodra zij weten dat een bepaalde order is geplaatst, kunnen e beginnen met de productie van de opbouw, zonder dat het chassis al binnen is. Men weet welk chassis binnenkomt en staat daarmee niet voor onverwachte verassingen dat het een of het ander net weer iets afwijkt van een eerder exemplaar.  Voor de klant heeft het natuurlijk de snellere aflevering als voordeel en de hoofdaannemer en  onderaannnemer kunnen door deze standarisatie hun efficiency doorberekenen in een lagere prijs.

(Persoonlijk zie ik ook graag meer variatie.... :(  )

De groeten van

Joop


jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #39 Gepost op: 24 maart 2004, 20:23:17
Precies Joop! Standarisatie, kostenbesparingen... Uiteraard zijn er variaties mogelijk, maar toch beginnen de MAN/HDS voertuigen verdacht veel op elkaar te lijken, daarom vind ik de vergelijking met de Magirus-Deutz/Motorkracht(-Magirus) voertuigen van weleer goed te maken.