Strandwacht stoel

Auteur Topic: Strandwacht stoel  (gelezen 13455 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #10 Gepost op: 25 november 2008, 15:48:05
Ik vindt de nieuwe torentjes van de RNLI lifeguards wel wat, zijn ook wat beter bestand tegen het Nederlandse en natuurlijk Engelse weer.





© RNLI


s@nder

  • chauffeur Hap alkmaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #11 Gepost op: 25 november 2008, 23:58:52
Waarom worden dit soort huisjes niet op de nederlandse kustlijn gebruikt, kan me voorstellen dat je dan een betere bewaking heb, dan wanneer je een grote rb post heb voor een kustgebied van 3 km ofzo (weet niet de exacte bewakings grote)

groetjes >:D


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #12 Gepost op: 26 november 2008, 15:21:18
Naar mijn mening is er nogal wat af te dingen op de stoelen en huisjes.
Een grotere post en wanneer nodig een boot op het water en een auto op het strand vind ik effectiever.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #13 Gepost op: 26 november 2008, 16:53:15
Naar mijn mening is er nogal wat af te dingen op de stoelen en huisjes.
Een grotere post en wanneer nodig een boot op het water en een auto op het strand vind ik effectiever.
jij hebt toch al je eigen strandhuisje halverwege zandvoort en bloemendaal?  ;D

De RNLI huisjes zien er strak uit. De praktische uitvoering op een groot deel van de Nederlandse stranden is een ander verhaal. Ik zie op ons strand nog niet om de 200 meter zo'n ding staan en als ze er staan vraag ik me af wie er in gaan zitten? Denk dat ik hier de groep niet warm krijg om verspreid over het strand in aparte hokjes te gaan zitten. Dan moet de gemeente eerst met een zak geld komen, mijn lease auto, telefoon en laptop overnemen dan kom ik graag in dienst  >:D
[img]/img]


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #14 Gepost op: 26 november 2008, 20:14:35
Misschien zou het wat zijn als een soort hulppost, dus laat maar zeggen één of meer grote post(en) en een paar torentjes ertussen die alleen op drukke dagen bemand worden. Als een soort van statische patrouille. De Reddingsbrigade Ijmuiden heeft dacht ik twee omgebouwde schaftkeetjes hiervoor...


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #15 Gepost op: 26 november 2008, 22:55:19
Ik vind de oplossing van de IJRB gezien het brede strand daar praktisch en beter dan stoeltjes of een torentje.

Bij die pipokar wil ik wel zitten, in die toren geloof ik het wel, of het moet heel erg riant betaald worden.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 26 november 2008, 23:19:20
Ik vind de oplossing van de IJRB gezien het brede strand daar praktisch en beter dan stoeltjes of een torentje.

Bij die pipokar wil ik wel zitten, in die toren geloof ik het wel, of het moet heel erg riant betaald worden.

En op die pipokar een mooie stoel met een trappetje naar boven? Doe je het dan ook nog? ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Anastasia

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #17 Gepost op: 27 november 2008, 11:21:57
Het lijkt mij wel leuk zo je eigen torentje waar je met z'n tweeen of drieeen dienstjes draait. En waarom zou je daar nou wel betaald voor willen worden en op een grote post niet? Je bent toch vrijwilliger om mensen ten dienste te zijn? En net wat ik al eerder las, verspreid deze postjes met communicatie over een druk strand, bijv. Scheveningen, Zeeland, Zandvoort, in combinatie met een grote post, en je hebt een enorme dekking opeens! Dus niet òf òf, maar èn èn! Leuk!  :D


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #18 Gepost op: 28 november 2008, 13:25:34
Lekker op zo'n toren of pipo kar. Krijg je weer zo'n jankend @#$@# kind waar je dan op moet blijven letten, totdat de ouders genegen zijn om het op te halen of dat "je vrienden" je komen helpen en dan het kind naar het depot brengen. Of dan sta je daar met je EHBO koffertje, maar zou je de voet toch graag afgespoeld willen hebben en schoon van zand. Dus moet je weer een auto hebben om het slachtoffer naar de hoofdpost te brengen.

Maar waar wil je in faciliteren met een dergelijke toren. Als je als uitkijk toren er staat, best. Maar geen andere taken voor een dergelijke toren. Wil je een soort van vooruitgeschoven eenheid, dan moet je wel zorgen dat die eenheid ook zo inzetbaar voor is. Dat houdt dus voor Zuid-Kennemerland in dat er een netwerk moet komen, omdat alle vondelingen, hulpverleningen en kleine EHBO verrichten via het digitale netwerk geregistreerd worden. Maar ook dus EHBO kan verrichten en er dus schoon stromend water, niet langs de muren, uit de kraan moet komen. En ga zo maar door.

Voor PR doeleinden kan ik me in een dergelijke toren makkelijk vinden. Je bent dicht bij het publiek en iederen kent de dergelijke torens van de TV. Maar de bemensing van de torens is wel een belasting van je bezettingsgraad op de grotere reddingsposten, die de urgente hulpverleningen ondersteunen. En als ik de berichten van vorig jaar naar boven haal, is die bezettingsgraad in den lande verre van voldoende. Er waren zelf reddingsbrigades die hun posten niet eens konden bemensen. Dus . . . . .

RR (alles asfalteren, dan kan je harder rijden  ;D)
Elke hulpverlening start met communicatie.


case

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
    • IJRB
Reactie #19 Gepost op: 2 december 2008, 11:22:08
De afweging voor onze "pipowagen" of vooruitgeschoven post was dat we onze fysieke aanwezigheid op het strand wilden vergroten. In IJmuiden is het strand enorm breed (tot waterlijn bij eb ruim 300 meter)en onze post staat eigenlijk net achter het duin, dus niet op strand. Ons publiek moest van strand af een eind lopen en omgekeerd waren onze mensen ook veel onderweg. Bij een kleine postbezetting hebben we wel eens de hoofdpost gesloten, briefje op de deur waar we te vinden zijn,  telefoon doorgeschakeld naar mobiel en alleen de pipowagen gebruikt. Werkte prima. 8)

De posten fungeren als uitvalsbasis voor lopende en varende patrouilles en als opvang voor kinderen en als ehbo-postje. Voor die laatste functie hebben we na interne discussie gekozen om er wel een behandeltafel in te zetten en het "zanderige wondjes" probleem lossen we op met een spoelbak en een grote jerrycan met water. (iedere dag schoongemaakt en ververst, uiteraard) Grotere ehbo-gevallen worden soms afgevoerd naar de post, maar 95 % van de gevallen kunnen we in de vooruitgeschoven posten afhandelen.
Voor de patrouilles is het een mooi punt waar ze kunnen wisselen, even wat drinken, eten en uitrusten. Kinderen opvangen bij de pipowagens werkt ook prima, ze blijven op strand en je hoort ook veel ouders tegen kinderen zeggen dat ze naar de oranje wagens moeten als ze de ouders niet meer kunnen vinden. Bij ons stoppen kinderen vaak met huilen.. ;)

In het grijze verleden (20 jaar geleden) hebben we wel eens een oude volleybalscheidsrechtersstoel gehad, maar die heeft de "klusfase" nooit overleefd en is niet ingezet.

Wie eens wilt meedraaien tijdens een dienst om zelf te ervaren hoe het met zo'n pipowagen werkt, is natuurlijk van harte welkom komende zomer.