dat wisselen kost juist extra tijd... in Hengelo hebben ze het anders opgelost... hier hebben ze ook een aanhanger met daarop een container...
Ik ben een van de chauffeurs die met deze "combinatie" uitrukt.En ik begrijp eigenlijk niet dat niet meer korpsen dit concept volgen.
In mijn ogen een ideale combinatie om snel 2 containers op dezelfde locatiie te krijgen.
Ik begrijp ook wel dat dit natuurlijk weer E rijbewijs vergt bij C maar korpsen die ook grootwatertransport onder zich hebben (en dan bedoel ik de DPA) hebben ook mensen in dienst die C-E rijbewijs zouden moeten hebben.
Een praktijksituatie in ons verzorgingsgebied (Twente) is dat 8 van de 10 keer de COH en de ABH tegelijk gevraagd worden.In plaats van met 2 chauffeurs met 2 verschillende haakarmvoertuigen uit te rukken kun je het nu af met 1 chauffeur (Met C-E Rijbewijs) en 1 HBT.Je houdt dus de 2e HA op de kazerne voor andere doeleinden.
Nou ligt het ook aan je verzorgingsgebied,ik kan mij voorstellen dat in gebieden zoals de randstad (ik noem maar een zijweg) zo`n combinatie niet altijd even handig is (denk aan manouvreren).
Graag zou ik reacties ontvangen op mijn bovenstaande verhaal......misschien heb ik toch nog iets over het hoofd gezien
!
Groet,
Steve
Oh ja,misschien niet geheel onbelangrijk om te vertellen,ons korps heeft zo`n 10 Haakarmbakken in de sterkte staan.Deze kunnen worden vervoerd met totaal 3 HA`s die wij tot onze beschikking hebben.