Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 54994 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #100 Gepost op: 15 januari 2004, 20:28:43
Had dan eerst die benen ff onder de zonnebank gelegd, want dit is wel heel erg licht getint, zeg maar rustig "WIT".

Ziet er goed uit, precies conform de eisen, behalve die hele rode. Waarom moest die er nu tussen?

Dat is de hoofdman...

Henk

vuurtoren

• Junior gebruiker
  • **
  • hulpverlener in hart en nieren
Reactie #101 Gepost op: 15 januari 2004, 23:39:38
wat ik begrepen heb zijn dit polo shirts die ze nu in gebruik hebben. ook deze shirts zullen binnenkort worden vervangen voor shirts met wat geel erbij.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #102 Gepost op: 22 januari 2004, 16:43:36
wat ik begrepen heb zijn dit polo shirts die ze nu in gebruik hebben. ook deze shirts zullen binnenkort worden vervangen voor shirts met wat geel erbij.

Correct, het vrouwelijke accent wil ook wat. Er komt een geel streepje door het boord van de rode polo. Welke niet de voorkeur heeft van de ontwerpers, aangezien de verdeling rood/geel dan niet meer voldoet aan de veiligheidsnormering klasse 3, waar de kledinglijn eigenlijk voor was geschreven. JAMMER
Elke hulpverlening start met communicatie.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 23 januari 2004, 10:48:46
Waarom een polo- shirt in een veiligheidsklasse. Is dat er niet voorzodat je wordt gezien langs de snelweg. Als ik op het stran loop dan is dat wat minder hard nodig.

9910001
9910001

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 23 januari 2004, 13:15:08
Doen jullie nooit een inzet op de openbare weg? Ook dan is het van belang om gezien te worden. Niet altijd trek je een wind-jack of jas aan, dus is het verstandig om kleding welke gedragen wordt op en rond de openbare weg herkenbaar en opmerkbaar te laten zijn. Dit vergroot de veiligheid van alle mensen.

Het blijkt maar weer dat dit nodig is, want afgelopen maandag werden twee mensen aangereden terwijl zij een ongeluk "beveiligde" op de snelweg. Ondanks een TAS en een ambulance welke het incident afblokte, lukte het een dronken bestuurder de twee te raken.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 23 januari 2004, 14:24:30
Inzet op de openbare weg is minimaal, als dat gbeurt dan trek ik wel een herkanbare jas aan. Dit omdat deze altijd klaar liggen in het hulpverleningvoertuig. De kleding is voor strandbewaking tijdens mijn strandbewaking ben ik minimaal op de openbare weg (strand is wel volgens APV in somige gemeente openbare weg maar dit ter zijde) dit omdat ik dan het strand niet kan zien.

9910001
9910001

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #106 Gepost op: 23 januari 2004, 14:28:10

Het blijkt maar weer dat dit nodig is, want afgelopen maandag werden twee mensen aangereden terwijl zij een ongeluk "beveiligde" op de snelweg. Ondanks een TAS en een ambulance welke het incident afblokte, lukte het een dronken bestuurder de twee te raken.
om dit te voorkomen kun je beter een komplete weg afzetten,anders ben je nooit je leven zeker

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 23 januari 2004, 16:07:45
om dit te voorkomen kun je beter een komplete weg afzetten,anders ben je nooit je leven zeker

Peter, ik ben het helemaal met je eens, maar RWS vindt het economisch belang hoger tellen dan het maatschappelijke leed wat er met een dergelijk incident wordt aangedaan. Bij m'n laatste bijscholing kregen we dat te horen van RWS, incident manegment noemen ze dat.

firemanr

• Gast
Reactie #108 Gepost op: 24 januari 2004, 03:49:44
Peter, ik ben het helemaal met je eens, maar RWS vindt het economisch belang hoger tellen dan het maatschappelijke leed wat er met een dergelijk incident wordt aangedaan. Bij m'n laatste bijscholing kregen we dat te horen van RWS, incident manegment noemen ze dat.
Sja, das enig verschil met de brandweer denk ik.
Veiligheid is veiligheid en al de bevelvoerder het nodig acht om, vanwege zijn manschappen, de weg af te zetten, laat hij dat doen....al gaat die van RWS op zn kop staan..... ;D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #109 Gepost op: 24 januari 2004, 09:50:04
Sja, das enig verschil met de brandweer denk ik.
Veiligheid is veiligheid en al de bevelvoerder het nodig acht om, vanwege zijn manschappen, de weg af te zetten, laat hij dat doen....al gaat die van RWS op zn kop staan..... ;D
wij hebben dat 1x gedaan,gewoon 2xTAS midden op de weg  in vent-off positie.Waren de heren RWS niet blij mee, ;D