Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 55000 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #140 Gepost op: 12 juli 2004, 11:58:51
En de hele dag in herrie op het strand liggen, het is geen pretpark het strand. Mijn ervaring is dat alle kinderen weer bij papa en mama terug komen. Dus waarom gaan omroepen en herrie schoppen op het strand. Liever bandjes bij de kinderen om met een mobiel nummer.

9910001
9910001

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #141 Gepost op: 19 juli 2004, 16:15:46
omdat ik het onderwerp zo leuk vind..wil ik jullie dit stukje uit de notulen van Redned 1-6-2004 niet onthouden:
"Tijdens de AV kwam dhr. Carelse met de opmerking dat de kleding niet voldoet aan de ILS norm qua kleurstelling en niet voldeed aan Arbo eisen. Volgens dhr. Bas is de ILS norm qua kledingkleuren niet dwingend. De kleding is volgens de Arbo voorschriften gemaakt. De brandveiligheid kan beter, maar daar betaal je een godsvermogen voor. Onze kleding voldoet wel aan de Arbo norm"

Nu snap ik hem echt niet meer..we gaan internationaal, maar dan nemen we een kleurstelling die weer niet internationaal is???  ??? ;D ik snap m niet meer...
[img]/img]

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
Reactie #142 Gepost op: 24 juli 2004, 08:00:35
Erny,

jij weet net zo goed als mij, dat RN KNBRD eigenlijk niks gedaan heeft wat de kledinglijn betreft. Zij hebben anderen, in dit geval de SRK, gevraagd een dergelijke kledinglijn op poten te zetten met de volgende criteria:

* kleur stelling rood met gele accenten
* minimaal een t-shirt en sportbroek
* moet universeel leverbaar worden

Vervolgens wordt er onderzoek gedaan en kom je met een uiteindelijk verslag. Dat dat verslag vervolgens weer bewerkt gaat worden, zodat de veiligheid van de drager verminderd wordt en andere materialen gebruikt gaan worden dan moet je toch echt bij de leverancier en RN KNBRD zijn. http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/users/srk/documenten/SRKkleding.doc
:-X
En we hebben allemaal wel een idee hoe wij en anderen daarover denken. Lekker terug naar oranje/ blauw.
::)
Elke hulpverlening start met communicatie.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #143 Gepost op: 20 augustus 2004, 20:20:58
Ik ben een beetje verbaast over dereactie van rb Bloemendaal in de Teleraaf een aantal dagen geleden.
Jullie ook?

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
Reactie #144 Gepost op: 21 augustus 2004, 20:27:27
Nee, niet verbaasd

soms hebben mensen een persoonlijke mening. Dat deze personen gevraagd worden en hun persoonlijke mening ventileren staat een ieder vrij, we leven immers in een vrij land. Maar of een dergelijk artikel goed is voor de samenwerking, herkenning en uniformiteit lijkt mij niet.

Een ander lid van dezelfde brigade heeft als slogan: "Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!" Dit riekt nu ook niet direct naar saamhorigheid en uniformiteit.

Ondanks dat ik me voor deze kledinglijn heb ingespannen, heeft deze kleurstelling niet mijn voorkeur, maar dat is wederom een persoonlijke mening. De basis is dat er nu eindelijk een redelijk alternatief ligt, waar we ons in kunnen vinden.
Elke hulpverlening start met communicatie.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #145 Gepost op: 22 augustus 2004, 12:11:16
Om deze persoonlijke mening maar te ventileren in de telegraaf vindt ik toch zeer vreemd. Wat is dan de waarde van het SRK?

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #146 Gepost op: 22 augustus 2004, 23:05:18
Over het overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland is nogal eens onduidelijkheid. Dit is in 2002 opgezet als regelmatige bijeenkomst om informatie uit te wisselen en dubbelwerk te voorkomen. Volgens mij voorziet dit in een grote behoefte, het is dus geen superbrigade en ook geen bond in de bond. Wel is het zo dat sinds het opheffen van de CCK er een gemis is aan overleg en ook op andere punten het overleg SRK dingen heeft opgepakt die de bond ook had kunnen doen.
Wat mijn slogan betreft, ik ben voor samenwerking - er staat dan ook niet brigade maar brigades- en denk dat dit het beste kan gebeuren vanuit de brigades als sterke organisatie.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #147 Gepost op: 22 augustus 2004, 23:17:33
Wat het stukje in de Telegraaf betreft, dit is geen persoonlijke mening, maar de mening van reddingsbrigade Bloemendaal.

Een achtergrond hierbij is dat wij ons met een groot aantal mensen hebben sterk gemaakt voor eenheid en voor oranje/blauw.
Eenheid is wel gelukt, zoals bekend, het oranje/blauw niet.
Vervolgens komt er geen redelijke overgangstermijn en is wat men aanbied niet sterk. De ene brigade in rood shirt en geel short, en vervolgens een andere brigade in een geel shirt en een rood short geeft onduidelijkheid. Daar komen problemen met de kledingleverancier nog bij. Volgend punt is dat ons streven was: oranje posten, oranje boten, ornanje auto's en oranje geklede brigademensen. Dat geeft duidelijkheid, ben je voor iedereen te herkennen als reddingsbrigade. Helaas is deze volledige eenheid in uiterlijk voorlopig niet aan de orde.

Ander belangrijk punt is dat wij weten: als die kleding niet aantrekkelijk is, draagt men het niet (onder andere een duidelijke vermelding van onze brigadenaam wordt door onze mensen op prijs gesteld).

Overigens is mijn persoonlijke mening dat het een heel goede zaak is dat het RN bestuur een duidelijk standpunt heeft voor een zelfde kleurcombinatie bij alle brigades. Gezien de reakties was hier bij de brigades een sterke behoefte aan, dit maakt het brigadewerk ook veel beter zichtbaar en herkenbaar.
Verder denk ik dat uiteindelijk geel/rood geen slechte keus is omdat op de lange termijn uiteindelijk de meeste hulpverleners deze kleur zullen dragen.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #148 Gepost op: 23 augustus 2004, 10:39:14
Ben van mening dat de kleding een hulpmiddel welke je gebruikt. Uniform is van belang, de kleurstelling vind ik van minder belang zolang het maar opvalt. Verder vind ik het niet belangrijk om te zien van welke brigade de kleding is, dit omdat ik mijn brigade- kleding alleen aan heb als ik voor de brigade bezig ben, dus meestal op ons eigen strand. Mocht ik bij de buren op het strand komen met mijn kleding en er komen mensne op mij af dan zal ik ze netjes helpen, en door sturen naar de brigade al daar.

9910001
9910001

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #149 Gepost op: 23 augustus 2004, 17:32:39
Het hele verhaal van de SRK is mij duidelijk. Ik vindt het alleen vreemd dat als je een (nauwe) samenwerking hebt met de zusterbrigades in de regio, zo reageert in een landelijke krant.
Ook landelijk gezien vindt ik het raar dat wanneer er een landelijke kledinglijn is, zo tekeer gaan over zoiets onbenulligs.
Persoonlijk vindt ik de kleding lekker zitten, ziet er duidelijk uit en je ziet de vrijwilligers duidelijker lopen op een vol strand.